Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Veteran

Ole Morten Knudsen er tydeligvis ikke veteran nok til å huske at OS/2 ikke hadde noe som helst med MacOS eller Apple å gjøre....

Lenke til kommentar
Gjest Roald Bentzen

Jo, jeg var med dengang og hakket både dir og mdir. Word Perfect er tilbake på senen og er igjen installert på min maskin!!

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at den første OS/2 utgaven ble utviklet av MS for IBM. Utviklingskontrakten hadde juridiske bindinger som gjorde landseringen av den første WINDOWS sterkt forsinket. Husker at vi klippte filer fra OS/2 inn i DOS for å få "lurt" DOS til å administrere med hukommelse.

Har dessverre glemt hvilke filer det var, men det var svært spennende.

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at den første OS/2 utgaven ble utviklet av MS for IBM. Utviklingskontrakten hadde juridiske bindinger som gjorde landseringen av den første WINDOWS sterkt forsinket. Husker at vi klippte filer fra OS/2 inn i DOS for å få "lurt" DOS til å administrere med hukommelse.

Har dessverre glemt hvilke filer det var, men det var svært spennende.

http://no.wikipedia.org/wiki/OS/2

Har selv kun brukt OS/2 Warp på en 286. Funka fint det.

Lenke til kommentar

Og, ja det var mye høyt og lavt minne i autoxec og config filene kobiner med OS/2 osv.. for å få dos og windows til å gå så fort som mulig med word og wordperfect osv..

Lenke til kommentar
Gjest Jervell

En lettvekterartikkel skrevet av en teknologisk lettvekter. Knudsen vet tydelig ikke hva OS/2 er for noe en gang. Han har surfet på nettet, funnet noen screenshots, og gulpet opp noen tankeløse bildetekster etter beste evne. For å fylle på så tar han med Messenger osv. Sorry, Knudsen - dette var skrale greier.

Lenke til kommentar
Gjest Trygve

AAARGH!

får lyst til å jakte opp en viss 'artikkelforfatter' og slå til ham med en av OS/2 bøkene...

Kva blir det neste?

At OS/2 baer kjører på PS/2 maskiner?

Hilsen en som fortsatt bruker OS/2(kjører eCS v1.0 på desktop maskina. Venter på at v2.0 skal gå til Release.)

(Har også 'noen' Macer, og eg kan garantere at det er veldig lite likheter)

Ford*mrade bladsmører...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...