ostov Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 jeg vil ta opp lyd men et program/innstilling uten at lyden man tar opp går videre ut i høytalerene, skal spille med winapen sammtidig, allså en separat sang på høytalerene og lyd som blir tatt opp sammtidig uten å påvirke høytalerene???? hvordan fåå til dette.... et spess program? Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Dette kan gå. Men det kommer vel an på hva du skal ta opp. Jeg gjorde det på min PC uten problemer. (Jeg hadde Bertine på høyttalerene, og sang samtidig inn i mikrofonen, men tok kun opp min sang..... Det gjør man: Dobbeltklikk på høyttaleren i System trayet. (Har du den ikke, skrus den på ved å gå inn i "lyder og multimedia" i kontrollpanelet) Som default får man da opp listen over hvilke enheter som skal brukes til avspilling. Velg "demp" (Mute på engelsk?) på enheten som det skal tas opp fra ( i mitt tilfelle mikrofonen). Dette gjør at man ikke hører det som kommer inn i mikrofonen. Deretter går du inn på "Alternativer"-menyen og velger "Egenskaper". Der velger du da "innspilling" for å justere volumet på innspillingsenhetene. Her velger du hvilken enhet som skal ta opp (i mitt tilfelle mikrofonen) sørg for at enheten brukt til avspilling av sangen ikke er valgt (kan være wave, CD-audio e.l.). Da skulle du kunne ta opp fra mikrofonen og samtidig spille av en sang på høyttaleren uten at du tar opp denne, og uten at du hører det du tar opp.....(F.eks. burde det på denne måten være mulig å ta opp noe fra en CD samtidig som man hører på MP3'er i høyttalerene) Problemet blir hvis det du skal ta opp bruker samme kanal som det du skal spille av. Da tror jeg ikke det går. Håper dette hjalp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå