Gå til innhold

Problemer. 2.6 intel msi 875p 2 twin winbond. rart problem

Npt

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte meg nettopp en 2.6 cpu 800 fsb fra intel.

Jeg satte denne i og fikk startet opp. Kjørte en runde 3dmark013 og ble glad for økningen på ytelsen til systemet.

Jeg prøver så å overklokke litt, NEKTER. Alt over 200 fsb er den ustabil som fy så jeg setter den til default. (vifta er en zalman 7000). så ldagen etterpå skrur jeg på pcen. alt starter men inget bilde på skjermen.

Jeg tar ut HK strøm, ledning, flytter jumper til reset. trykker powerknapp mange ganger. setter i ledninger flytter jumper tilbake. Skjermen skrur seg på, kommer meg til BIOS SHUOMM...... skrur seg av, etter dette må jeg resette bios for å få bilde igjen, men som oftest kommer den bare til MSI screen som er helt i begynnelsen... Jeg prøvde med en 1.8 ghz og den skrudde seg av en gang når jeg hadde vært i win en stund,, men det tror jeg var pga været(lynet tok 2 dvder en dv-spoler en tv osv) og lyset her flakka akkurat når det skjedde.. Nå sitter jeg på 1.8 min og den funker som ******.

IOM at cpuen skrur seg av med en gang (2.6) må det være noe fryktelig galt. Kanskje jeg ikke fikk resatt cmos skikkelig? jeg har prøvd EN HEL HAUG GANGER begge cpuene, 2 vifter, tatt HK innut bytta plass på minnebrikkene, tatt alle strømkabler inn og ut, bytta strømkabler. Disbala alt on-board osv osv. De som hjelper får en sjokolade!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Dette er likt Neo2 (865PE) så fulgte det kanskje med en brakett med LEDs på? Denne viser hvilken operasjon som foretas under POST og du kan se hvor langt (om i det hele tatt) den går i POST. Om den F.eks klikker hver gang CPU sjekkes så

kan det være problemet. Hva de forskjellige lyssignalene betyr står i manualen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...