Ajax_InnleggNO Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg er student og skal kjøpe en liten, ny pc. Bruken er surfing, itunes og noe excel-/pp- og word arbeid. Til nå har jeg hatt en ibook G4 12", men mac'ene i min prisklasse er for store og tunge. Jeg har sett litt på følgende: Lenovo s12 (kommer snart og er min favoritt) Acer Aspire One d751 (11,6" skjerm. Kun 0,3mpx kamera) Samsung NC20 Alle er like. 1GB minne, ca160 GB harddisk etc... Noen som har tips til noe annet eller anbefalinger iforhold til de jeg har nevnt? Alle tips mottas med takk:) Lenke til kommentar
Terje Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Nå har jeg ikke testet noen av disse, men jeg tenker selv å kjøpe meg mini-pc, og mener at det er viktig å vurdere følgende: - Skal en ha god batteritid bør en se etter 6-cellers/9-cellers batteri i stedet for 3-cellers. Batteritid er for meg veldig viktig ift. Til mini-pcer da disse skal brukes på farten. - Lysstyrke på skjerm, glossy eller matt? Skal du være mye ute er det viktig å tenke på skjermen. Ingenting er mer irriterende enn en lyssvak skjerm der du ikke ser en ting bare det kommer litt dagslys til. Glossy skjerm reflekterer mye lys. - Oppgraderingsmuligheter. Sjekk om det går an å legge på en minnebrikke til senere, så kan du bruke laptopen et år til når den begynner å bli gammel Lenke til kommentar
Ajax_InnleggNO Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Nå har jeg ikke testet noen av disse, men jeg tenker selv å kjøpe meg mini-pc, og mener at det er viktig å vurdere følgende: - Skal en ha god batteritid bør en se etter 6-cellers/9-cellers batteri i stedet for 3-cellers. Batteritid er for meg veldig viktig ift. Til mini-pcer da disse skal brukes på farten. - Lysstyrke på skjerm, glossy eller matt? Skal du være mye ute er det viktig å tenke på skjermen. Ingenting er mer irriterende enn en lyssvak skjerm der du ikke ser en ting bare det kommer litt dagslys til. Glossy skjerm reflekterer mye lys. - Oppgraderingsmuligheter. Sjekk om det går an å legge på en minnebrikke til senere, så kan du bruke laptopen et år til når den begynner å bli gammel Takk:) Hva indikerer en god skjerm da? Glossy skjønner jeg, men lysstyrken? Har den egne mål eller må jeg bare se pc'en? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Skal du bruke den ute er glossy bare en ulempe, siden den reflekterer omgivelsene i så stor grad at den vil fungere som et speil. Lenke til kommentar
1ronaldnho10 Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 noen som har erfaninger med denne ?? : http://www.dinside.no/833541/asus-eee-1005pe merk deg modellen !!! : Asus EEE 1005PE har hørt at den har veldig dårlig ytelse, stemmer det ? takk på fårhånd Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 EEE pcene har god batteritid, men de er ofte veldig trege, skal ikke si det om alle, men de jeg har prøvd har vært nokså slappe i ytelse. Hvor mye har du tenkt å bruke på dette lille vinduderet? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 DinSide hadde nettopp en test av sånne pc'er. Nå er ikke jeg ekspert, men alle de i testen har med Starter Edition av Windows 7, noe som ikke er ideelt i det hele tatt. Du kan ikke bytte bakgrunn en gang. (så vidt jeg vet..) Med tanke på hva du skal bruke den til ville jeg ha satset på en som yter godt og har mye minne og lagringskapasitet. Lenke til kommentar
1ronaldnho10 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 DinSide hadde nettopp en test av sånne pc'er. Nå er ikke jeg ekspert, men alle de i testen har med Starter Edition av Windows 7, noe som ikke er ideelt i det hele tatt. Du kan ikke bytte bakgrunn en gang. (så vidt jeg vet..) Med tanke på hva du skal bruke den til ville jeg ha satset på en som yter godt og har mye minne og lagringskapasitet. har du noen gode forslag ? (jeg vil helst ikke betale noe særlig mer enn 3,500 kr) Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har dessverre ingen gode forslag egentlig. Jeg har ikke så mye kunnskap om minipc'er. Jeg kan sjekke litt rundt om jeg finner noe som kan være brukanes. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg er selv litt fan av Dell sine maskiner. Er ikke sikker på om det er noe du er, men på Dell sine sider kan du tilpasse litt selv. Jeg fant denne. Mini 10 den til 2 890,- kr der er ganske bra. Den har litt mindre skjerm enn det du vil ha, men skjermen virker veldig bra, den har antirefleksbelegg som gjør den okey å bruke ute. Den billigste versjonen der til 2590,- kan du få Windows XP med, men den dyreste til 2890,- får du Windows 7 Starter edition med, det samme med den i midten der. På sånne minipc'er er det for det meste bare å få den versjonen av W7. Jeg ville gått for W7 enn WXP. Den til 2890,- har bare 1GB minne, men den har en lagringskapasitet på 250 GB. Webcamera er på 1,3 megapiksler. Jeg er ikke så kjent med prosessorer og sånt, men antar at den er brukbar til det du skal bruke den til. Du kan selvfølgelig legge til ting, som f.eks virusprogram og Office, med Word og Excel osv. Lenke til kommentar
1ronaldnho10 Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Jeg er ganske opptatt av batteritid hvordan er det på dell pcen ? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det er et 3-cellers batteri på den, så det er vel helt ok det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå