Gå til innhold

Hjelp til å koble til Xbox Live!


namhp

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en "Gigabyte" trådløst router som jeg kobler xboxen via kabel til. Jeg får koblet til Xbox Live og får lastet ned demoer og sånne ting. Problemet er at jeg ikke kan spille! Altså, jeg får koblet meg på på Xbox Live, men kan ikke f.eks spille kamper via Xbox Live i FIFA 2009 (prøvd også med SF4 og Gears Of Wars).

 

Om jeg kobler kabelen direkte til Get routeren så går det. No ideer hva som er galt? Noe med å åpen porter eller noe sånt? Isåfall gjør jeg det?

 

Gikk helt fint med den gamle routeren før den streika...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at "du ikke kan spille"? Får du opp noen feilmeldinger, eller kommer det ikke opp noe når du søker etter servere å spille på?

 

Prøv å slå av brannmuren til "problemrouteren" og se om det hjelper.

 

Du kan jo også prøve å åpne disse portene:

 

* TCP 80

* UDP 88

* UDP 3074

* TCP 3074

* UDP 53

* TCP 53

Lenke til kommentar

Jeg har gold medlemskap ja, ellers hadde jeg ikke kunnet spille når kabeøen er direkte koblet til GET routeren ;). At jeg ikke kan spille mener jeg at jeg får opp en feilmelding om at jeg må være koblet til EA serveren for å spille.

 

Hvordan åpner jeg porter? Og slå av brannmur? Er veldig lost når det gjelder rutere og sånt..

Lenke til kommentar

Koble til den trådløse routeren med en PC og skriv "192.168.1.1" i adressefeltet på nettleseren din. Derfra kan du lete deg frem.

 

Hvis du får opp et passordprompt er det som oftest:

 

Brukernavn: *INGENTING*

Passord: admin

 

Aner ikke om dette funker på din router, though.

 

Edit: Og når jeg tenker meg om tror jeg ikke at det hjelper å slå av brannmuren. Får du kobla deg til Xbox Live i det hele tatt?

Endret av Benny
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Men hvis du får koblet deg til Live, men ikke få chatte med venner osv høres det ut som du har Silver, og ikke Gold. Og for å spille EA spill online må du ha en EA account der e-mailen din er registrert sånn at du er over 16.

Lenke til kommentar
Ja, jeg får koblet meg til Xbox Live ja, jeg får gjortalt utenom å spille. D.v.s laste ned spill, demoer, chatte med venner o.s.v.

 

 

Ser at dette er j**** dårlig formulert. Beklager så veldig mye. Det jeg mente er at jeg får gjort alt, d.v.s laste ned demoer, spill, videoer, chatte med venner o.s.v UTENOM å spille når jeg kobler kabelen til trådløst routeren. Hvis jeg kobler direkte til GET routeren så går det.

 

 

Og ja, jeg vet at man må ha Gold medlemskap for å spille, SÅ dum er jeg ikke. <_<

 

 

Skal skrive ned feilmeldingen når jeg er hjemme fra jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...