Gå til innhold

Hva skjedde med GPRS dekningen?


Anbefalte innlegg

Ja, ok...

 

Satt her igår og sendte MMS noe som var rimelig ustabilt merket jeg.

Noen ganger fikk jeg "Kommunikasjonsfeil" andre ganger funket det.

 

Tilslutt endte det med at jeg fikk meldingen "Kommunikasjonsfeil" og "GPRS mislyktes". Sitter med SE T610 og som eierne av den vet så har telefonen et ikon i hjørnet som indikerer når GPRS er tilgjengelig. Hos meg viser det at det ikke er dekning.

 

Hva skjedde? Har fungert på samme innstillinger i 1 uke, har prøvd de innstillinger som var inne på telefonen fra butikk og sendt etter fra 1999. Like dødt begge deler.

Noen som har løsningen, eller har vært borti samme?

 

- Lars M.

 

Edit:

Har forøvrig RingKontant fra Telenor om det har noe med saken å gjøre...

... og 0 kroner igjen :D

 

Edit:

Likt utfall med wap-konfiguratoren til sonyericsson.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om konklusjonen min er riktig eller ikke ventes å se, men..

 

Klemte sim-kortet til modern inn istedenfor mitt, hu har noe telenor-abn.

Plutselig gprs dekning... mao -> man må ha penger på kortet for å bruke

gprs? Altså, det er jo forsåvidt logisk siden man betaler for datamengden og siden det er slik så bør kanskje ikke gprs være tilgjengelig uten penger...

 

...men! Siden MMS faktisk er gratis om dagen så burde det faktisk være mulig å sende -uten- penger, jeg mener, det er som er gratis!

 

Et annet problem som oppstod var at jeg ikke fikk lest meldingene med min mors sim-kort, kun sende.

 

I samme slengen vil jeg kommentere telenors idiotiske "MobilHandel" system. Det som tynger er at man faktisk ikke kan være blakk for å lade opp siden kortet blir sperret for alle typer meldinger om du ikke har penger, men selve ladingen er faktisk gratis.

Lenke til kommentar
Jeg skulle absolutt tro man må ha penger på kortet for å kunne bruke GPRS. Ang MMS, så svarte du på det selv: "kortet blir sperret for alle typer meldinger om du ikke har penger".

 

Syns fortsatt hele opplegget er litt toskete og det blir; "det er gratis dersom du har penger"

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at det er slik (om det har noe nytte for seg :lol:): har samme telefon og samme abn. og opplevde akkurat samme problem. Nye penger på kortet løste dette (etter litt venting).

 

Det har sikkert noe med teknologien å gjøre. Hvis du ikke har penger på kortet blir man sikkert nektet tilgang til GPRS-"nettet". Når man sender en MMS blir man derimot ikke fakturert etter meldingen er sendt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...