Gå til innhold

røyking

Anbefalte innlegg

Vi burde åpenbart lage små, lukkede kuber rundt om i byer og parker hvor røykere kan stenge seg inne. Det skal selvsagt ikke ventileres der inne, være vinduer, eller lys. Og hver gang man låser døren (som man selvsagt må gjøre så man ikke støter noen ikke-røykere) går den under jorden, slik at folk slipper å støtes av synet. SÅ LÆRER DE NOK TIL NESTE GANG.

Dette var ikke så langt unna røykerommet på Schipol flyplass i Amsterdam. Et lite glassbur på ca 6 kvm som var stappet med folk. Det var riktignok ventilasjon, men det hjalp ikke så mye. "Buret" var gjemt bort i et hjørne. Og som den nikotinslaven jeg er så gikk jeg frivillig inn i fengselet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikser ikke sutrete røykere.. "Hæ!? Får jeg ikke lov til å forpeste alle andres luft og lunger med MIN idiotiske uvane? Jævla nazi-land, ass!"

Tror det mer går på at man blir hundset med bare man fyrer opp en sigg. Hva forventer man at en røyker skal gjøre eks. på skolen? Dra hele veien hjem til hybelen for å røyke?

Lenke til kommentar
Fikser ikke sutrete røykere.. "Hæ!? Får jeg ikke lov til å forpeste alle andres luft og lunger med MIN idiotiske uvane? Jævla nazi-land, ass!"

Tror det mer går på at man blir hundset med bare man fyrer opp en sigg. Hva forventer man at en røyker skal gjøre eks. på skolen? Dra hele veien hjem til hybelen for å røyke?

Stikke på røykehjørnet? Eller de også blitt ulovlig? (En stund siden jeg gikk på VGS, hvis det er det det er snakk om)

Jeg tenker først og fremst på f.eks. røykere som høres ut som grinete Frp'ere bare fordi de ikke kan røyke akkurat hvor de vil, når de vil. Som synes det er "alle andre" som er kjipe og smålige når de ikke vil sitte i et gasskammer når de spiser ute/tar seg en øl, som synes det er mer riktig at folk med f.eks. luftsveisproblemer og røykallergi skal holde seg hjemme, enn at de må stikke utafor for å suge på kreftpinnen sin. Jeg sparer sympatien min til folk som fortjener den. Når noen kvalifiserer seg til sutrete røyker eller ev. en ikke-røyker som sutrer bare for å sutre, det kommer vel an på situasjonen..

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

Nå er det nok ikke alle som har luftveisplager eller røykallergi. Selv har jeg astma :ph34r:

Og jeg liker heller ikke "sutrete FRP røykere" som klager på at de ikke kan røyke hvor de vil. Jeg syns bare det er unødvendig å gå så sykt hardt ut over en vanlig røyker som ikke klager på røykeloven ect.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

At en som røyker på offentlig plass tar hensyn til menneskene rundt seg syns jeg burde være en selvfølge.

Jeg røyker selv og prøver å være minst mulig til ulempe for alle andre når jeg måtte ha behovet. At vi har røykfrie soner her i landet syns jeg også er flott, bl.a. fordi det ikke er så koselig med masse sneiper liggende rundt over alt.

Både røykere og ikke-røykere bør ha respekt for hverandre, for til syvende og sist så er vi alle tross alt like mye verdt.

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som ikke tåler lukten av røyk, og holder til tider pusten om jeg må gå forbi folk som røyker. I tillegg er det ikke noe særlig å puste det inn heller, der jo passiv røyking - noe som er skadelig. Moren min røyker, men tar heldigvis hensyn ^^ Hun går alltid bort fra oss når hun "må" røyke, og røyker aldri inne. Jeg har ikke problemer med røykere, men så lenge de tar hensyn, er det dems problem.

Lenke til kommentar

Om du holder pusten når du går forbi røykere for å unngå skader via passiv røyking må jeg få si at du er utrolig paranoid. Jeg undrer også på hvor mye mer skadelig du tror ditt daglige inntak av eksos fra biler er i forhold til hva du blir utsatt for av passiv røyking. Om du bor i en by er nok tilfeldige personers røyk det siste du trenger å tenke på.

Lenke til kommentar

Har hørt at de som røyker passivt tar større skade av røyking enn de som faktisk røyker.

Selv får jeg hodepine når jeg røyker passivt. Og det er ikke en av ti ganger heller, det er hver gang (så godt som). Har ikke noe imot at andre røyker, men når jeg befinner meg i samme rom som noen som røyker, pleier jeg å forlate rommet til personen er ferdig (og gjerne litt til, ettersom røyken henger igjen i lufta), om da ikke personen selv går ut.

Lenke til kommentar

Så du mener at om jeg røyker nok vil jeg nå et punkt hvor jeg ikke vil ta nærmest noe skade av å ta en hel røyk i forhold til en som får såvidt litt røyk i munnviken når han går forbi noen på gata? Isåfall ville vel svaret på kreftgåten vært å røyke massemasse istedenfor å slutte.

Poenget mitt er iallefall at mer gift skader mer.

Lenke til kommentar
Så du mener at om jeg røyker nok vil jeg nå et punkt hvor jeg ikke vil ta nærmest noe skade av å ta en hel røyk i forhold til en som får såvidt litt røyk i munnviken når han går forbi noen på gata? Isåfall ville vel svaret på kreftgåten vært å røyke massemasse istedenfor å slutte.

Jeg mente naturligvis når man satt i samme rom som noen som røykte, og aktivt pustet inn røyken.

Lenke til kommentar

Det blir selvfølgelig noe helt annet, men jeg tror fremdeles ikke at ikkerøykere tar mer skade av passiv røyking enn det en røyker tar av skade etter en hel røyk. Det er rett og slett en enorm mengdeforskjell. Om dette ikke bare hadde vært rykter hadde det nok vært bannlyst i Norge innen nå. "Helsenorge"

Men det er jo helst klart at det er en unødvendig skade, uansett omfang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Du røyker gjennom et filter, den passive røyker får alle de skadelige stoffene. Ikke vet jeg om det noe sannhet i argumentet, det var bare en liten teori jeg lagde meg.

Slik jeg har forstått det er det uansett slik at "hovedrøykerens" lunger tar til seg alle de skadelige stoffene i selve sigaretten, noe som gjør at utpusten til vedkommende inneholder langt i fra like mye gift som "originalrøyken", ergo trenger man ikke klikke i frykt av kreft og pest om en røyker puster deg i ansiktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...