Slettet-P4UHS Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 som beskrivelsen sier, hva mener du om røyking? er det greit offentlig? burde det bare gjøres når man er alene, eller bare med andre røykere? burde røykere ha respekt for ikke røykere, eller er det omvendt? tanker/meninger? Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Som tidligere røyker så gjør ikke offentlig røyking meg noe, men jeg forstår at andre ikke-røykere blir brydd av det. Det lukter jo ikke direkte godt av det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Husker jeg var på en fotballkamp der det satt en mann ved siden av meg som røkte minst 5 røyk igjennom kampen. Etter det har jeg ikke syntes røyking er noe særlig (ikke at jeg syntes det før det heller, for den saks skyld). Lenke til kommentar
Slettet-P4UHS Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 personlig liker jeg ikke røykere, men i det siste har jeg prøvd det litt og tror jeg er hekta...fraskiller meg det fort som fy da x) Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Problemet med røyking er at veldig mange ikke klarer å kontrollere det. Liker ikke røykere? Fraskiller deg? Jeg røyker rundt 10-20 røyk i uka og jeg ønsker det blir ennå mer restriksjoner på hvor man kan røyke. Samtidig burde myndighetene satt opp prisen til 2-3 ganger det den er idag. Lenke til kommentar
Slettet-P4UHS Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Liker ikke røykere? Fraskiller deg? kanskje klumsete ordvalg men folk fikk med seg meningen tror jeg x) Lenke til kommentar
lolidude_InnleggNO Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Att du ikke liker personer som er avhengig av røyk? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har et veldig liberalt verdisyn og mener følgelig at folk må få bestemme over sin egen kropp. Det inkluderer altså hva de ønsker å putte inn i denne kroppen de har. Om folk vil røyke må de få lov til det. Har overhodet ikke noe imot røykere. Det eneste som er negativt er jo selvsagt at de kan bli syk av det (økt risiko for lungekreft og kols) og dermed potensielt påføre helsevesenet større kostander. Men røykere betaler skatt som alle andre. Ergo må de også få nyte godene av helsetjenesten. Når det gjelder hvem som skal respektere hvem tror jeg det går begge veier. Røykere må respektere at ikke alle liker røyk, enten grunnet helsemessige forhold som allergi, astma og lignende eller som følge av en følelse av ubehag. Røykere bør derfor følge normal folkeskikk og derav ikke blåse røyk opp i fjeset på folk eller røyke der det er lite lufttrekk. Ikke-røykere bør på sin side respektere at det finnes folk som vil røyke. De må respektere at noen ønsker å inhalere skadelige stoffer, selv om det kanskje måtte virke ulogisk for dem. Videre bør de forstå at også røykere betaler skatt og bidrar med penger til det norske helsevesenet. Dermed har røykere like stor rett til å benytte helsevesenet som de har. Om vi skulle vurdert hvem som får tilgang til helsevesenet etter hvor sunn de er blir det for dumt. Skal ikke overvektige mennesker få hjelp? Eller hva med narkomane? Og ikke-røykere i staten må slutte å regulere hvorvidt private virksomheter skal få lov til å huse røykere eller ikke. Det er jo de private virksomhetens valg. Om ikke-røykere ikke tåler å gå på et utested hvor det røykes kan de jo bare la være å gå der. Det er utestedene som tillater røyking som taper i omsetning på eventuelle ikke-røykere som ikke kommer. Så kan ikke-røykerne heller gå på utesteder hvor eieren(e) frivillig har innført røykeforbud. Lenke til kommentar
Slettet-P4UHS Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg har et veldig liberalt verdisyn og mener følgelig at folk må få bestemme over sin egen kropp. Det inkluderer altså hva de ønsker å putte inn i denne kroppen de har. Om folk vil røyke må de få lov til det. Har overhodet ikke noe imot røykere. Det eneste som er negativt er jo selvsagt at de kan bli syk av det (økt risiko for lungekreft og kols) og dermed potensielt påføre helsevesenet større kostander. Men røykere betaler skatt som alle andre. Ergo må de også få nyte godene av helsetjenesten. Når det gjelder hvem som skal respektere hvem tror jeg det går begge veier. Røykere må respektere at ikke alle liker røyk, enten grunnet helsemessige forhold som allergi, astma og lignende eller som følge av en følelse av ubehag. Røykere bør derfor følge normal folkeskikk og derav ikke blåse røyk opp i fjeset på folk eller røyke der det er lite lufttrekk. Ikke-røykere bør på sin side respektere at det finnes folk som vil røyke. De må respektere at noen ønsker å inhalere skadelige stoffer, selv om det kanskje måtte virke ulogisk for dem. Videre bør de forstå at også røykere betaler skatt og bidrar med penger til det norske helsevesenet. Dermed har røykere like stor rett til å benytte helsevesenet som de har. Om vi skulle vurdert hvem som får tilgang til helsevesenet etter hvor sunn de er blir det for dumt. Skal ikke overvektige mennesker få hjelp? Eller hva med narkomane? Og ikke-røykere i staten må slutte å regulere hvorvidt private virksomheter skal få lov til å huse røykere eller ikke. Det er jo de private virksomhetens valg. Om ikke-røykere ikke tåler å gå på et utested hvor det røykes kan de jo bare la være å gå der. Det er utestedene som tillater røyking som taper i omsetning på eventuelle ikke-røykere som ikke kommer. Så kan ikke-røykerne heller gå på utesteder hvor eieren(e) frivillig har innført røykeforbud. når du sier dette tenker jeg litt på røykeloven som ble igangsatt i juni engang. såvidt jeg husker så ble barer benektet røyking inne, og alle som ville ta en røyk måtte gå ute. nå har jeg lest arne and og sier som zeke: "å røyke eller ikke å røyke er i grunnen et filosofisk spørsmål, og ikke et moralsk som mange vil ha det til. det holder jo å åpne visse barer for røykere og andre barer for ikke røykere" meninger om dette? synes noen at dette er en basis som burde vært i samfunnet i dag? Att du ikke liker personer som er avhengig av røyk? ja, altså det jeg mente var om du går vekk ifra røykere. det er i grunnen røyken du unngår, ikke personen. du kan jo også legge deg i en mening om røykere generelt om du vil. det blir så klart en stereotype dette her, men du har jo lov til å uttale deg x) Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Personlig har jeg aldri likt røyking. Synes det er totalt unødvendig og svakt personlighetsmessig ( i alle fall hvis du gjør det fordi andre gjør det) i liket med alle andre ting som misbrukes, dop, alkohol osv. Men jeg har alikevel all respekt for personene selv om jeg ikke liker valgene deres. De har selv valgt det og hvis de vil så for det valget så gjerne for meg, så lenge de ikke står og røyker midt i fleisen på meg da vel å merke. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg har ingenting mot røykere, røyker selv en gang i blant på fylla. Leste også en interessant artikkel angående helse kostnader ved røykere, der de kom frem til at avgiftene man betaler ved røyking er mangedobbelt i forhold til de årlige kostnadene røykeskader påfører samfunnet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg kan vel plassere meg i begge båser, og se på meg selv som både røyker og ikke-røyker siden jeg røyker uhyre sjeldent. Folk kan røyke så mye de vil for min del, så lenge de ikke lar det gå altfor mye ut over andre. Derfor er jeg glad for røykeloven som ble innført. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vi burde åpenbart lage små, lukkede kuber rundt om i byer og parker hvor røykere kan stenge seg inne. Det skal selvsagt ikke ventileres der inne, være vinduer, eller lys. Og hver gang man låser døren (som man selvsagt må gjøre så man ikke støter noen ikke-røykere) går den under jorden, slik at folk slipper å støtes av synet. SÅ LÆRER DE NOK TIL NESTE GANG. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Røyker fra tid til annen, men ikke fast. Dog jeg syns det er unødvendig, mest pga bruk av penger og faktum at det øker sjanser for ditt å datt. Men jeg har ikke noe imot at folk røyker, de må få gjøre hva enn de vil med kroppen sin, drikk og røyk som man ønsker. Men en ting noen røykere burde heller forstå er at det er ikke alle som vil stå ved siden av en å få røyken blåst opp i trynet, og hvis man sier ifra om det burde røykere respektere det. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vi burde åpenbart lage små, lukkede kuber rundt om i byer og parker hvor røykere kan stenge seg inne. Det skal selvsagt ikke ventileres der inne, være vinduer, eller lys. Og hver gang man låser døren (som man selvsagt må gjøre så man ikke støter noen ikke-røykere) går den under jorden, slik at folk slipper å støtes av synet. SÅ LÆRER DE NOK TIL NESTE GANG. Stem Frp davel! Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Eplefe røyker selv så det var nok ironi Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Røyk lukter dritt, men finnes værre ting. Folk som lukter eksotisk mat for eksempel... Anyways, det burde ikke være ulovlig å røyke bare fordi det stinker. Hvis man plages av lukten så burde man ha baller nok til å si at man ønsker at røykeren skal stumpe skjiten eller gå et annet sted. Lenke til kommentar
JoanTheMan Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Røykere er noen svin som burde bures inne ja, helt klart. Finnes ikke værre mennesker, selv ikke barnemordere er på nivå med de. Tenk på hvor mange barn røykerne har gitt astma eller andre puste problemer, eller alle de som har fått påvist testikkel kreft grunnet passiv røyking! TEIP DEM INNE OG PISS I TOBAKKSPAKKENE! Endret 14. juli 2009 av Joantheman Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg blåser i meningen din (pun intended), for den følger tydeligvis ikke normal tankegang. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Eplefe røyker selv så det var nok ironi Damn motherbeeping straight. Det var en eksellent parodi på den heksejakten røykere utsettes for for tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå