Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!


Anbefalte innlegg

Ja det er riktig det, my bad, men sorcery er sett på som et mer expermential powerset, og noen av powersene der er også "auras" som man kan ha på hele tiden. Men for å rette på meg selv, de fleste powersets har ikke opp til 14 powers, mens de som isåfall har nesten så mange som sorcery (26) har en del av powersene sine som enten buffe eller typiske aid abilities. De powersetsene som baserer seg hovedsaklig på det offensive har somregel ikke mer enn 12 powers. Bill Roper har nevnt det at pga av dette blir spillere oppfordret til å blande og eksperimentere med powersets.

 

Ser at det også er første posten din, så får nesten si velkommen til forumet :) og forhåpentligvis ser jeg deg ingame i champions

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tror at Champion vil bli mer casual enn aion.

Det kan godt være. Men i mine øyne skal de vær forsiktig med å være for casual.

 

Men jeg er heller ikke noe hardcore på MMO, men liker det godt. Så lenge det gir meg godfølelse, derfor liker jeg ofte bare de 20 lvl i spill, så missliker jeg 10 lvl til, så slutt. =\

 

Tenker på alt som blir laget til i Champion Online, tror det skal være vanskelig at det skal bli "casual". Men kansje. Hvem vet.

Håper bare at all custom lagingen på alt funker bra i en hel het, slik at andre spiller kan 100% se det du har laget, og at man føler at man får noe igjen for alt. Gameplay håper jeg også blir bra...

 

Gleder meg å høre hvordan spillet er fra dere når dere får det.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Sånn som jeg har skjønt det er Aion et "old school" mmorpg hvor fokus er på grinding etter bedre og bedre utstyr, og for å henge med må man bruke veldig mye tid på det, være i en stor guild og delta i regelmessige raid etc. CO på den annen side har mindre fokus på utstyr, og mer fokus på valgmuligheter, et godt og morsomt combat system, og generelt mer fart. Du skal kunne spille 30 min, ha det morsomt og så logge av hvis du ønsker. Dette er iallefall mitt inntrykk utifra det jeg har lest om begge spill.

 

Med "casual" mener jeg bruk av tid. Jeg liker mmorpg spill, men har begrenset med tid å bruke på det. Med de fleste mmorpg'ene er du avhengig av å bruke en viss mengde tid på det for at det skal være noen vits. I CO håper jeg det skal være mulig å ha det gøy selv om du bare spiller en time eller to om dagen.

Lenke til kommentar

Vis et spill er "casual" så menes det at man kan hoppe fort inn i spillet og spille litt, så stoppe av etter en liten stund, der du faktisk har oppnådd noe. Det betyr også at spillet skal være enkelt å bruke for at man skal kunne finne ut av det enkelt.

Super enkelt eksempel er at arcade spill er "Casual" spill.

Men i MMO er casual ofte en god ting. Men det er bare en tanke.

 

Håper det blir bra seff. Bare tenker høyt.

 

Men gi feedback når dere er igang med spillet.

Lenke til kommentar

hehe casual MMO'er er jo alltid kos, men personlig ønsker eg mer et spill som har noe for casual og litt mer hardcore gamers, for eg liker ofte å raide med store grupper folk, det er gøy visst du kjenner folkene og har skype eller ka man no velger. så håper de har noen gode dungeons fights og slikt :p

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før, så burde man lese litt om spillet før man trekker noen konklusjoner.

Noe Bill Roper helt sikkert har sagt i løpet av sine mange intervjuer (som er nokså lett å finne throughout the interwebz hvis man leter litt): "Champions Online offers something for both the hardcore player and the casual player."

Og jeg sier det igjen, bruk google, søk på CO forumene, sjekk ut spillsider som massively.com eller tentonhammer, det fins så utrolig mye informasjon bare man leter litt :)

Lenke til kommentar

Jeg er lat. Håpet at du sko fortelle litt. =P

Så hva Orb pekte ut, men det er mer til det, vis du leser resten.

Det som kan bli kjipt med casual er at ting blir dumt simpelt, resultatet er repativ gameplay.

Men samme kan det være, slik du sier så er det vis litt for begge typer spiller. Casual og Hardcore. Jeg velger personlig noe i midten. :D

 

ohh... Leste det som Gamer.no hadde om Hitman 5.... Blei bekymra. :o

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Se på det som ein tanke på siden. ;)

 

*(Kom på noe å spørre.

Second Life, noen prøvt det de siste 2-3 måndene?

Jeg spillte det litt for 2år siden. Men har det blitt noe bedre enn det var?

Var ganske ustabilt før.)

 

*Glemt det... var ikke noe spesielt bedre. Men sykt hvor mye innhold det spillet har.

Ser på alle de butikken og ting og plasser og ikke minst folk... Syk....

Skulle ønske HOME blei sånn.... Kansje en mer gjennomfør utgave av Second Life 2?

Samme kan det være... Greit tidsfordriv, og man møter mye folk.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

en kompis fikk meg til å prøve det for en stund tilbake, men må si eg isje likte det noe særlig, virket for meg som det var lite organisert og veldig ustabilt.

men det kan jo seff ha noe med at på den tiden hadde eg 1.8mb linje, så går nok sikkert en del bedre nå som eg ha ca 16mb :p

men skjønte isje helt ka man skulle gjøre der, bare løpte rundtom å så på ting eg.

Lenke til kommentar

bare for å vite om MMO'ene til folkene på dette forumet så kan vi ha 3 spørsmål, hvilket pay 2 play mmo er din favoritt, hvilket free 2 play mmo er din favoritt og hvilket mmo er det du ser mest frem til? og her er då mine svar på det :p

 

Favoritt P2P MMO: Age of Conan (for no i værtfall)

Favoritt F2P MMO: Runes of Magic

etter lengtet MMO: The Secret World

 

håper eg får høre dåkkars og^^

Lenke til kommentar
Så hva Orb pekte ut, men det er mer til det, vis du leser resten.

Det som kan bli kjipt med casual er at ting blir dumt simpelt, resultatet er repativ gameplay.

Men samme kan det være, slik du sier så er det vis litt for begge typer spiller. Casual og Hardcore. Jeg velger personlig noe i midten. :D

 

Mulig casual/hardcore ble litt feil bruk av begreper ifht. til det jeg mente. Jeg har ingen behov for lett eller enkelt, tvert imot, bare at du ikke er avhengig av overdreven tidsbruk for å kunne gjøre det bra og ha det gøy.

 

bare for å vite om MMO'ene til folkene på dette forumet så kan vi ha 3 spørsmål, hvilket pay 2 play mmo er din favoritt, hvilket free 2 play mmo er din favoritt og hvilket mmo er det du ser mest frem til? og her er då mine svar på det :p

 

Favoritt P2P MMO: Age of Conan (for no i værtfall)

Favoritt F2P MMO: Runes of Magic

etter lengtet MMO: The Secret World

 

håper eg får høre dåkkars og^^

 

Favoritt P2P MMO: Spiller ingen for øyeblikket, men det jeg har hatt mest moro med er DDO. LOTRO på en god annenplass.

Favoritt F2P MMO: Ingen

etter lengtet MMO: Champions Online og SW: The Old Repbulic

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Favoritt P2P MMO: World of Warcraft. (spiller det ikke lenger)

Favoritt F2P MMO: Warhammer Online (bare spilt trial, skal begynne fast snart)

Mest etterlengtet MMO: Blizzard sitt ukjente MMO / SW TOR (hvis jeg husker navnet riktig)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...