Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!

Anbefalte innlegg

vel eg tror grunnen til at mange isje bruker direkte action i MMO'er er forde det antagelig mer arbeid å gjøre då visst du skal balensere gear og direkte action, for greit nok at det går mer skills basert då, men visst det er noen skikkelig gode folk da så kan de ta bosser som er myyye bedre en dem med bare å sørge for at han ikke treffer dem.

så spillet vil trenge en balanse mellom skills og stats så spillerne ikke kan gjøre ting som isje burde vært mulig i spillet. den andre problemet er at visst du har et slikt combat system kan du ofte begynne å gå feil vei og spillet vil bli mer basert på grinding og då er det jo enda færre som ønsker å spille det.

men eg håper at MMO'er kommer til å gå i en ny rettning den nærmeste tiden og at spillerne vil bli mer involvert i spillet, at vi isje bare ser på stats og slikt og at vi er involvert i historien. så kan vi heller gå litt vekk fra den vanlige lvl deg opp, raid til du får beste gearet også pvp. for all del er de spillene også gøye, men synes det er på tide med noe nytt.

så eg håper at enten TSW eller soul and blade gir oss det, men så er det så utrolig lenge til de kommer ut. (hater å vente) :p

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt drøy å skrive det to ganger :p

La ikke merke før jeg nesten hadde lest alt.

Men jeg forklarte kansje litt dårlig... jeg tenkte ikke på et direkte system. (slik som CS funker)

Men mer noe som faker en direct følelse. For det er noe som kan lett gjøres.

Ser for meg spiller kunne låses på linje forran værandre når de gikk in i kamp, så hadde man et angrip og defense egenskap. Ikke vanskelig, siden det er ikke snakk om kalibrering på hvilken rettning slåge går. Så er ikke plassering av spillerene heller et faktum siden de er låste på linje face mot face. ^^

Gjelder om å fake det som er vanskelig å lage, slik at man i det minste blir litt i gang.

Kunne hatt ett spill som hadde det slik at man hadde 4 alternativer for angrep.

1.physical attack 2.Magic attack 3. physical defence 4. magic defence. Slik at der var litt timing i bilde. Så i samme stil som meste parten av spillene har man hotkey til skills man bruker. Så kan man ha to knapper for beskyttelse. Men dette ville virke best i PvP, siden AI ville fort bli rutine å lese moves. Men det hadde værtfall fått stop på hjernedød rotering på skillsa, der man bare tar fingen på F1-F12 som et piano strøk. Men timing og repitasjon. Kansje der kunne være noe måte å kontre angrep på. Men når man blir så avangsert, snakker vi mye timing, som blir fort ødelagt av litt lag på linja. Men vis man gjorde slag for slag på vær PC og kun resultatet av slaget blir sendt gjennom server.

Alt er som sakt vanskelig å forklare, men jeg har de i hode så klart. Som alltid. :p

Skulle vært en live diskusjon. ^^

Btw... noen med PS3 som vil ha meg på vennelist si?

Navnet mitt på PSN er MiLLHA, legg med gjerne til.

Litt rpg prat.

Starta Monster Hunter Freedom Unite på PSP... OMG det var gøy. Jeg er ny til Monter Hunter spillene, men dette var ganske digg. Å se er det så greit at det er PSP.

Grafisk sett er det heller ikke noe å si på. Noe av det bedre jeg har sett. ^^

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

WTF? kofor ble det skrevet dobbelt xD sorry skrev det egentlig isje 2 ganger, vet isje kofor det ble sånn :p

men visst du bare har 4 skills vil isje kampene bli ekstremt ensformig, da blir det jo bare blokk, angrip, blokk, angrip o.s.v og det kan jo fort bli veldig kjedeligt, men visst du kunne fått det til på en måte som ga flere muligheter, men med samme systemet kunne det jo funket veldig bra. men kan være at eg bare isje skjønte helt ka du tenkte på no.

likte bedre din første i idee med vats systemet, men denne kunne som sagt funget med litt mer variasjon :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvis dere skal anbefale meg et MMO som er ikke saa super langt ifra WoW, hva ville det vaert? Aion? Har lyst paa et nytt MMO, men ikke WoW.

Lenke til kommentar

Husker ikke navnet, men der var nettop et spill som kom ut som er gratis,(værtfall siste halvår) så var nesten et kopi av WoW system messig, hadde noe av stemningen og. Men det hadde en ganske grei måte å legge ann Carreren din. Slik at du kunne være f.eks. være Assasin og Mage. Eller Warrior og theif. Men ka det heter huske eg ikkje... Ska komme tilbake på det temaet når jeg husker navnet.

Men nytt MMO som er som WOW er litt vrient med tanke på at du kansje tenker på WoW verden? Eller er det kun kjerne systemet på spillet. For da er det flere alternativ.

Kan ikke du si litt hva du kunne tenke deg i et MMO, så vil nok alternativene titler bli nevnt i fleng. ^^

PS: vis du har lyst på et MMO som er fengene en liten stund menst du leter, så ambefaler jeg Megaten... Jeg liker det kjempe mye. Men etter at man er ferdig med de usle 16 main missionsene, blir det litt mindre spennende. Men et kult spill. Gratis er det og. Det er basert på Persona spillene, license og alt

.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

vel som mange andre har nevnt her kan du prøve runes of magic som er sagt å være en kopi av wow siden veldig mye er likt, men jeg vil foreslå at du ser på warhammer online. det har fantasy elementet som wow også har og eg er veldig bra laget spill med mange gode muligheter, det har spesielt god PvP og har 24 forskjellige classes fordelt på 6 forskjellige raser.

rasene er: dwarf, empire og high elves (som er snill) greenskins, chaos og dark elves (som er ond) sjekk det ut om du synes det høres intressangt ut ;)

Lenke til kommentar

Ser vis ut som det er noe å velge i her.

Tror nesten dere har rett at spille heter Runes and Magic. Ikke helt sikkert, men siden det blei nevnt så mangen ganger som en kopi av WoW så sier vi det. ^^

Hvem vet, kansje jeg også kaster meg på det en dag. Men har litt som jeg må spille ferdig først. :(

OMG.... fikk dårlig samvittighet. :wacko:

Lenke til kommentar

vel eg spiller egentlig ingen sånn ordentlig, eg har hatt en 14 dagers re try på AoC accounten min og holder på med en 10 dagers på War accounten min, bortsett fra det så spiller eg litt grann runes of magic menst eg venter på TSW. muligens eg skaffer meg aion, kommer ann på kor bra det blir :p

Lenke til kommentar

Men var ikkje du på beta? Då har du vel litt aning på kordan det er.

Tror det lite som kommer til å endre seg fra beta til utgivelse. Utenom at der kommer ordentlige missions som de holdt tilbake på beta til utgivelse.

Er det god Character Creator på Runes and Magic?

Et til spørsmål, tror du at en Netbook kan takle spillet? For jeg kunne tenkt meg å hatt det på den lille istede for den store. ^^

Jeg er registrert på R'a'M nå... Så når jeg har laget en character så skriver jeg navnet her, slik at de som spiller kan legge meg til... Trenger jo noen til å lære meg spillet =)

----------------------------------------------------------------------

Satt og så "litt" på et litt eldre MMO som heter Dungeons and Dragons Online.

Dette var igrunn et betalings spill, men er gratis nå.

Fra det eg veit så ser detta te å være et kvalitets spill som har mangen gode egenskaper. Men mangler mangen av de store sosiale egenskapene. Som PvP og auksjon, bare for å nevne noe.

Dette spillet virker til å ha en ganske avangsert character utvikling, så her er utvalget stor i kordan du vil spille.

Må nok prøves.

Se her for en good "review".

http://www.youtube.com/watch?

v=w2rHDDrym-M

--------------------------------------------------------------------

Merket det nå at spillet har gått fra ferdig, til beta. Siden det skal bli gratis og der skal vis komme masse nytt, som PvP og alle de andre store funsjonene. Så nå gjelder det vel å melde seg på for å få prøve.

Reviewen fra youtube, nevnte at dette spillet var mer som fable i action... Det er jo en bra ting spør du meg. Så blir det som vi har snakket om før, mer direct action.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

jo eg vet med i beta'en til aion, men spillte på til 11-12 og eg synes isje man får eg skikkelig innblikk i ka som er i aion, synes det virket veldig mye som et standard MMO de første lvlene der, flyging blir litt mer i spillet i lvl 10 når man vingene sine så det er no i værtfall noe som er uvanlig.

og ja eg tror det vil gå på en netbook, under første beta weekend så spillte eg det på skolen sin bærbare pc, og de var dårlige de :p

og DDO dungeons and dragons online er et mer avansert mmo, er jo basert på selve sjefen over mmorpg/rpg spill. den skal komme ut av beta i september tror eg, eg er beta tester no, men må nok si at eg isje har spillt noe særlig, likte isje at alt skulle skje i dungeons og det var ingen pvp og sånt, men det er et godt spill generellt sett. så visst du vil prøve det så blir det F2P i september på amrikanske servere.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Mehh, har ikke lyst paa noe gratis, foler at det blir litt mere spilletid hvis man betaler en maanentlig sum. Har kommet frem til at Warhammer og LOTRO virker kule, skal sjekke de ut.

Lenke til kommentar

Jeg vet igrunn lite om SW:TOR... Men SW spill prøver jeg alltid, bare pga. SW navnet.

Men har sett mye søppel SW spill siste årene. Gleder meg litt til X-wing ^^

Hvilket system skal de lage på SW:TOR? Blir det kun en planet, eller kan man reise i galaxen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Sitter å venter på SW:TOR som et barn venter på julaften. Det hele virker så fantastisk

Synes ogsaa dette ser raatt ut, gleder meg til noe ordentlig gameplay kommer ut, ikke bare 2 sekundersklipp om abilities.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...