Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, coop ser "wiked" men jeg syntes igrunn singel player i MW1 ikke var kjekt mer enn en gang. Men vis man er litt aktiv online, så kan du trykt kjøpe MW2, for da varer det. Men ellers så er det lite å bety for min del. Jeg liker FPS meget bra, men bare noen slike spill varer noe. Spesielt vis det er Xbox, så varer FPS ikke lenge. Men noen PC FPS er igrunn gjenspill bare igjen og igjen. Crysis(alle),HL1-2,L4D 1-2, R6V1-2. Syntes L4D2 var sykt stilig. Prøvet demoen, og det var et spill som gå meg en følelse av "the futur". Det var så gjennomført bra, at det virket som i fremtiden. Og grafikken var super flott. Animasjoner og alt. Hadde det bare hatt mer dybde, så hadde komt langt. Var også imponert av hvor flott SOURCE motoren updateres. Den dagen de skal lage SOURCE2 gleder meg til. Har stor repekt til valv som har levert en slik flott motor, som krever lite men gir mye. ;)

Men nok om det. Ble mye vas fra min del. ^^

Skal være stille nå, og spille dragon age. Gode tider. mhhh....

Lenke til kommentar

du har for så vidt rett, MW2 på online kan jo være utrolig gøy det, eneste problemet er at av og til kommer du i kamp mot noen sånne psycho gode folk som eg bare dauer mot :p

men får no se ka eg kjøper, først skal eg no ha assassins creed 2, det er det eg gleder meg mest til no for tiden.

noen andre en meg som fikk bitte litt lyst på aion etter anmeldelsen fra gamer? men kommer forsatt ikke til å kjøpe det, spesielt ikke etter å ha lest på aion delen av forumet her.

Lenke til kommentar

Etter å ha fått smaken for DDO og Bloodymare, så er det ikke plass i livet mitt for Aion. ^^

Koker ofte ned til for mangen spill og for lite tid. Men men.

BTW. gleder meg også til AC2. Tror det blir sykt bra. Med tanke at jeg digget eneren kjempe mye. Likte byene og hvor levende de var. Men skulle ønske de tok med flere elementer som i hitman. (btw. hitman er noen av mine favoritt spill. Spiller gjerne en bane flere ganger i det.) Men som sakt. Mer hitman elementer. Slik at missions blir variert og spennende. Håper også at det blir action i fremtids gameplayet. Kom på flere gode ideer som eneren ikke hadde. =S

Så gleder meg... Mye å glede seg om i disse dager, for gamers. ^^

Hadde flere vært gamer nå, så hadde ikke Svineflunsa spredd seg =P

BTW. Kranic, vis du skal ha nye skjermer, så burde du satse 16:10 siden 2x 16:9 ble mye i bredden. Fikk mine idag, og merket at de var "litt" brede sammenlignet med min 16:10. ^^

Lenke til kommentar

haha sant, blir for masse MMO'er fremove nå.

men eg vil tro assassin's creed 2 har mer varierte missionet ettersom hvordan han som lagde det snakket om det i et intervju med spillmagasinet og eg fant nettopp ut at eg hadde teknisk sett mer penger til lappen enn eg klarte å bruke på lappen sånn forløbig, akkuratt no har eg 11.500 + eg får 6800 på torsdag neste uke, så tror eg har massevis så eg holder meg en stund. så kansje eg burde kjøpe inn spill eg ønsker meg?

noen her som vet om borderlands er noe bra? har hørt mye godt om det og det er jo veldig bra ut så ble litt fristet til å kjøpe det. hittil på ønske listen så er den sånn:

- risen

- borderlands

- modern warefare 2

- dragon age orgins

- assassin's creed 2

så hadde vært kult om eg fikk skaffet meg de der, modern warefare 2, borderlands og dragon age tror eg er best som pc spill egentlig, resten kunne funket fint på xboxen min :p

og takk for tipset om skjermene. må se litt rundt på de forskjellige for å finne ut hvilken som passer best til mitt rom, eg skal jo ha de fra hverandre så eg kan ha tv i midten sånn som eg har nå så for brede kunne blitt et problem.

Lenke til kommentar

For å si litt om min mening om rollespill i det siste så må jeg si jeg er imponert! Husker jeg startet med The Legend of Zelda: Ocarina of Time som gutt og siden det har ingen spill toppet listen min som beste spill eller rollespill, men nå, mange år senere, nå som jeg trodde at det aldri ville komme et nytt bra rollespill på samme nivå, kom det faktisk, Dragon Age :)! Syns også Risen var et godt rollespill, men iforhold til Dragon Age kan det sammenlignes med Kabal. Uansett: et godt år for rollespill genreen :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder Dragon Age og pris, så er PC versionen billig i utgangs punktet. 350kr tror jeg det var for nytt. Hvor du kjøper får du se selv. Jeg gikk over noen av de nettstedene som pleier å være billig men fant ikke noe som lønnet seg.

http://shopping.kelkoo.no/ctl/do/search?sortBy=totalprice&view=List&siteSearchQuery=dragon+age+pc&fromform=true

Virker igrunn som om prisen er blitt dyrere... (melker kua for alt den har.)=

Ang. rolle spill, så har det vært flere avhengi skapene spill, som har vært flotte.

Men, jeg slite litt med å plasere Zelda som et RPG. Jeg er kjempe fan av det, og kjøpte Wii'en min baser på at det skulle komme nytt zelda til den. (btw. så var det litt skuffene sammenlignet med n64 versionene)

Men som sak, zelda blir nok plasert som et platform spill... Sånn som Mario og andre mini ikoner som løper fra box til box. ^^

Har faktisk ikke prøvet Borderlands ennå... Men håpte på å få sett på det snart. Burde igrunn ikke det, side jeg har nok med det som er alt. ^^

I lista de med spill, så tror jeg fint at du kan ta vekk RISEN. Siden det ikke var så kjekt. Det visnet inn i noe av det samme som Gothic 3 ga meg. Så jeg kunne kun ambefale det til noen som er sykt hardcore på RPG. Men er du av den sort, så kan det nok passe. Men utfra lista med spill, ser det liksom ikke slik ut =P (no harm meant)

Dere får ha en ellers flott dag folkens. ^^

"Millha out!"

Lenke til kommentar

Zelda spillene er både plattform, adventure og rollespill :). Siden Ocarina of Time er ti år (?) gammelt så var det ikke mange items å velge mellom, men er fortsatt rollespill. Er enig i at TP ikke var like bra som nintendo 64 spillene. Likte derimot Phantom Hourglass, faktisk. Vurderer å kjøpe det nye Zelda som kommer til DS men ser ut som det er for små barn med tanke på det toget der.

Er veldig blandet kritikk mot og for Risen. Risen er et spill som er veldig utfordrende og er ikke barnemat å spille igjennom det, akkurat den delen kan sammenlignes med Dragon Age om man spiller på Normal eller høyere. Jeg likte Risen for utfordringen i det, det har vært altfor mange spill opp gjennom som er altfor lette.

Lenke til kommentar

eg satt faktisk å siklet forann både borderlands og dragon age i dag menst eg satt på sartor, borderlands kostet 399 og dragon age kostet 449 så eg satt der tenkte at eg hadde råd til begge spillene og fikk lønn snart :p

men det at du sammenligner risen med gothic 3 fikk meg ikke akkuratt hyped på det for eg likte ikke det lille eg spillte av gothic 3, vet ikke kofor, men føltes bare ikke så kult.

så no er risen litt lavt prioritert i værtfall.

og zelda diskusjonen blander eg meg ikke opp siden eg ikke kan noen ting om det og har ikke spillt noen av spillene :p

Lenke til kommentar

Blir gal av alle disse nye kvalitets spillene som har kommet i det siste. har jo ikke tid til dem alle :)

Har svidd av noen tusen på spill i det siste til pc.. etter ett halvt år med ingenting slippes jo alt samtidlig..

Klør meg i hodet hver dag om jeg skal starte opp dragon age (elsker dette spillet), divinity2 (veldig bra når du kommer litt ut i det), borderlands (morsomt i begynnelsen, men blir litt tamt etter hvert. Men er jo gøy online :), a farwell to dragons (snodig rpg som faktisk er veldig bra. eneste som ikke er orginalt pga av jeg ikke har peiling om hvor jeg kan kjøpe det),risen (har forsåvidt spilt meg igjennom det, men er jo veldig bra), lotro (som er mitt eneste mmo for tiden, er lite online nå før expansion kommer ut.) eller litt rask action i cod4/5..

Tror faktisk jeg venter litt med og kjøpe cod6, i hvertfall til om det er avklart om det blir dedicated servere eller ikke, men jeg har ikke tid til det uansett..

Endret av petrus
Lenke til kommentar

Ang. MW2, så er det rykter at det er en gruppe på nett som kommet til å lage dedikert server software til det. Så jeg hadde nok ikke vært redd for det. ^^

Vis det er noe folk vil ha nok, så kommer det, bare vent å se.

Men ja, der er mye å henge fingrene i for tiden.

Jeg tror man må nesten på skrive spill man ønsker på en lapp, å så kjøpe dem en etter en og spille dem gjennom. Man trenger jo ikke kjøpe alle spillene med engang.

Eks. på dette er "drakes fortune 2", jeg har lyst på spillet, men jeg skulle hatt spillet eneren også. Så det jeg gjør er å vente til neste år, så kjøper jeg begge brukt. Så det igår på gamestop at der var alt, bøtter og spann av det spille i brukt hylla.

Men det med spill er en syke. Har så mangen spill, som jeg ikke har fullført eller spillet ordently. Kjøpte f.eks. "rise and fall" og "atlantis 3", spill som jeg ikke ennå har åpnet og spillet. =S Tror det er over 2 eller 3 år siden jeg kjøpte de. =S

Men men. Det går da bra, flere eksempler, er alle xbox spillene, som jeg kjøpte i begynnelsen og som ikke har blitt spillet så mye... Gikk på gamestop og leverte inn over 11-12 spill når fabel 2 kom ut, så det var mye rart i samlingen. Nå sitter jeg for eks. på "Virtual Figther", "DOA", "Fractured", "Burnout Paradise", "Ace Combat" (nr.?) og noen flere spill, som jeg ikke har spillet noen serlig. Trist, men slikt er det.

Etter de siste måndene, så lurer jeg om jeg skal samle alt jeg har av spill, på xbox og PC, og reinstallere PCen og selge neste alle spillen min. Hmmm... Kansje det blir gjort.

Spesielt en reinstallasjon på PCen, slik at det ikke blir så mye, som ødelegger samvittigheten min ^^

Kranic.

Jeg var i byen også igår og så på spill... Kjøpte ikke noen nye spill, men jeg kjøpte noen "instinct" spill,(spill som man egentlig ikke skulle ha, men fant billig.)

Kjøpte SKATE2 og Vampire Rain til PS3... skulle kansje ikke det nå siden det er dragon age tider ^^

Så tilbake på topic. ^^

Browser spill, som er MMO og RPG. Jeg har spillet lite MMO spill i browser. Rett og slett pga. ikke noe av det frister. Men Rpg spill i browser er det noen av som er meget kjekke. Men meste parten er baser på flash. ;)

Offtopic.

Tror nok det beste browser spillet jeg har spillet, er Tech demo til Interstellar Marines og quake3 live.

Blir spennende å se om der kommer mangen gratis MMO nå med unreal motoren. Siden den er gratis å lage spill i nå... ^^

Tenkte jeg skulle sette meg ned å se om jeg kunne brette fingra litt rund UNREAL3 motoren.

Sorry ang. wallpapere Kranic. Glemt det litt vekk ser du... Sjer litt mye det siste. ^^

http://www.udk.com/download.html

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

eg klarer aldri å selge spillene mine, føler alltid det at eg forsatt vil ha dem, med mindre de virkelig suger då kvitter eg meg med dem :p

og no har eg brudt min hellige regel om kun å kjøpe 1 spill hver lønning, var på game i dag og endte opp med å kjøpe dragon age origins til pc, skal akkuratt bort for å spille det no, men ville poste her på forumet først.

og har ikke noe hastverk med wallpaperen altså, ta det når du har tid du.

og var skate 2 og vampire spillet verdt pengene? satt å vurderte om eg skulle kjøpe dark sector for 79kr i dag, men gadd ikke.

anyway eg stikker å spiller dragon age eg :D

Lenke til kommentar

Kjekt at du fikk deg dragon age. Spillet nettop selv en GOD stund.

Skal til å se noen sekunder på UDK(unreal 3 engine)

Skate 2 var både og. Har skate1 til xbox, å nå skate2 til PS3. Syntes det var greit men ikke noe mer. Vampire Rain, hmmm... var igrunn søppel. Men kostet lite, men skal nok tilbake med det, å se etter noe annet. Greit at på gamestop, tar de alltid imot spillen. Uten å spør hvorfor.(selvsakt bare "preplayed")

Merker at Dragon Age er som dop. Starter man opp, så slutter man liksom ikke med det første. Men når jeg skal starte opp igjen, nøler jeg litt, siden det er tidkrevende. MEN SPENNENDE ^^

Må nok bare sette meg hard ned, men tror ikke jeg runder spillet i de første måndene.

Ang. det med å selge spillen, så liker jeg ofte å selge spill som har lite verdig å ta vare på. På PC stabler spillen seg, siden de ikke har noe verdi når man selger dem videre. Men konsoll spill kjøper og selger jeg gjerne brukt. Hadde ikke hatt samvittighet å hatt alle spillen liggende. Å jeg tror at jeg snart må gjøre en tøm på xbox spill snart.

Men ser ut som jeg bare legger meg nå, blei vist seint. =S

Lenke til kommentar

fikk ikke spillt så veldig mye i går, skal spille mer seinere i dag. men skal ta den opptaks testen nå, klarte jo å daue når eg prøvde i går :p

og ja, dette er nok en spill som vil ta flere månder å komme gjennom, etter det IGN sa så var det vel rundt 150-200 timer spille tid i det.

grunnen til at eg ikke liker å selge spill er at man får jo så sykt lite for dem, stort sett bare noen små kr per stykk så då finner eg ofte ut at det er bedre å bare beholde de for å la spill samlingen min vokse. men det er kansje bare fordi eg ikke har så mange spill som eg ikke liker, synes de fleste eg har er veldig gode eg.

Lenke til kommentar

Ja, mye bra spill... Men av og til så samler jeg en bunke å går inn på gamestop og bytter, da får man billigere bestilling. Så gjør de nytte. Ikke stå bare i ei hylle å samle støv ^^

JEg syntes det er noen spill som man får lite for, fikk litt over 1000kr sist jeg byttet inn. Å noen prossent av på fable2 og saints row 2... Så det lønner seg noen ganger. Og noen ganger ikke...

Kos deg med Dragon age. ^^

FOr det skal jeg.

Lenke til kommentar

hehe ja skjønnar, eg fikk jo xboxen min med å bytte in ps2 slim og 6 ps2 spill på game :p

og dragon age koser eg meg med, men det var no søren ikke et enkelt spill, må veldig mye tenking og taktikk i det. men spiller no på normal så det skal vel gå ganske greit.

Lenke til kommentar

Ganske hardcore av og til ja.

Noen ganger så straffer det kraftig å når man går inn uten taktik. =P

Men eg elskar dh... ^^

Spennende var det og... Likte det Soldier Peak DLC'en som var... Det er nok ting som PC versionen ikke har, eller så?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...