Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!


Anbefalte innlegg

Kan ikke svare seg det vel.

Tror skaren gutter som spiller MMO er kraftig større.

Men en good Vampire MMO vil jeg gjerne ha. Som Vampire Bloodlines bra MMO.

Jeg liker tanken på Vampyrer... Det er tøft, og damene er så fine normalt, at de kunne bitt meg når som helst. =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toeblast... Deg liker jeg. (på en ikke HOMO vis.)

Det er slike meldinger som fikk meg til å lage denne tråden... Happy days!

Krysse fingra at det blir nice.

 

 

Lest litt nå. I 2007 sa de at det ville ta 5år å lage det.

Dette var kun ca. så vis man legger til kansje et åt til, minus 3år, så kan vi kansje se noe til dette om 3år. ^^

Står også noe om 2011, men jeg er lat. Gidder ikke lese... Har ennå ikke funne konsept tegninger eller noe som viser det visuele eller hva de ønsker det skal se ut som.

 

Ikke så gale det. Så har jeg værtfall spilt Aion ferdig.

Her i hus er det kun et MMO omgangen som får penger. ;)

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Denne tråden passer vel godt til meg. har spillt massevis av MMO'er og eg synes no det er kjempe gøy, men som mange andre her klarer eg isje holde meg til 1 mmo så lenge.

Har spillt warhammer online, Age of conan, world of warcraft, guild wars og massevis av andre free 2 play mmo'er og det er vel wow eg har holdt meg med lengst, har vel spillt det i 2 år^^

 

Synes det kommer alt for mange gode mmo'er no til dags så eg klarer å vidt å finne ut hvilket eg vil ha og hvilke eg skal bare droppe >.<

 

uansett hittil så ser eg frem til aion som eg var med i closed beta 2 ganger (beta'ene som varte 1 helg) og det var ganske bra så er mulig at eg skaffer meg det når det kommer ut i september (tror eg det var)

 

eg er også intressert i APB (all points bulletin) siden det virker som eg GTA online spill på en måte og eg digger GTA.

 

og til slutt det eg gleder meg til mest av alt som eg bare MÅ ha: The Secret World fra funcom, har store forhåpninger om det siden det skal prøve noe nytt innen MMO sjangeren. konsepte med spillet er jo genialt og eg liker ideen med at det isje har lvler, classes eller stats på klær så du kan se ut kosen du vil og ha akkuratt de skillsene du ønsker. det er også veldig kult at det er sotte i vår verden. og det andre eg likte med det var at de snakket om at det missionene ble isje bare sånne drepe så og så mange og skaffe så og så mange ting, det blir utforsking, spionasje, sabotasje o.s.v.

og en siste ting, bare sånn heads up til alle dåkkar som er redd for at dette spillet skal faile pågrunn av at AoC hadde problemer i starten så ville eg isje beskymret meg for det for det er IKKE samme personen som lager de 2 spillene, det er isje samme teamet en gang (eller noen fra AoC har gått over til the secret world no). han som lager the secret world (husker isje navnet hannes) er samme personen som lagde drømmefall og den lengste reisen som begge er utrolig gode eventyr spill. så isje tenk til dåkkar tanken at spillet blir en flopp bare forde AoC hadde problemer i starten ;) og for dåkkar som isje har hørt noe særlig om spillet foreslår eg at dåkkar leser litt om det, det er artikkler om spillet på gamer.no som gir litt info^^

 

og det var vel alt eg hadde å si :D

 

(p.s for dåkkar som ser etter F2P mmo'er sjekk ut www.mmosite.com www.mmorpg.com der finner dåkkar nok masse bra ;) )

 

EDIT: så no at dette ble veldig langt -_-

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Liker at det blir langt ;)

 

Eg syntes at funcom e bra, de har bare vært uheldig.

Eg elske Den Lengste Reisen 1 og 2. Men eg spilte de litt seint.

Så det i ei billig bin på ein butiik og måtte bare prøva.(det var einen)

Å det var noge av det bedre eg har spilt. Kjøpte Drømmefall au. Det var og bra, men eg har ikkje spilt det ferdig. Tror eg skylde på at eg he et stor problem.

Eg MÅ prøva ALT. Så vis der e noe som friste så blir det prøva, resultate på det blir at eg spille masse spill, men spiller aldri igjennom de. Har store mengder spill nå som eg syntes var bra, men ikke har roen til å spilla ferdig. Værste er at siden jeg begynte med detta, så har eg mista den spele gleden eg hadde før. =\

Men eg har hatt den litt de siste 2 ukene med ARMA 2. Fikk nettop min tyske version til engelsk. ^^

 

MEN, høres spennende ut det The Secret World. I det minsta det du sa. Eg veit utrolig lite om det. Men ska nok lesa meg opp på det snart. Kor langt har de kommet i utviklinga?

 

Tenkte eg sko spør igjen om noge.

Denna gang et RPG. Noen som veit noge om "The Elder Scroll V"

Eg elske TES spillan. De er som laget for meg. X)

Lenke til kommentar

hehe eg har problemer med å aldri runde spill eg og xD men har fastslått at eg SKAL spille gjennom fallout 3 no så det er no det eg holder på med for tiden.

 

og eg kan bare begynne med the elder scroll V spørsmålet her med en gang, akkuratt som deg elsker eg TES, spillte gjennom 4eren og den var bare utrolig nydelig, men når det snakkes om 5eren så er det veldig ukjent, de har ikke annonsert at de jobber med den på hjemme siden sin, men det har vært rykter tidligere om at den skal komme i 2010 så om de er sanne eller isje vet eg isje, men det er personlig det eg håper for. menst du venter på den foreslår eg at du prøver fallout 3 visst du isje allerede har gjort det, det er samme folkene som har laget det og har veldig mange ligheter med oblivion, som oppbygging av interface og slike ting. bare at fallout 3 handler om fremtiden og at DC har gått under i en atom krig. veldig intressangt, er stort sett oblivion med gunnere ;)

 

Så til spørsmålet om the secret world, utviklingen av historien og konseptet til the secret world begynnte i 1996/1997, og på E3 2002 (tror eg det var) ble spillet presentert for første gang bare at då gikk det under navnet kabal, etter det stoppet utviklingen for han som lager det skulle lage drømmefall og i 2006 igjen begynnte utviklingen, deretter har den gått på fullt og han har fortalt at spillet er i spillbar stand og til og med nå er veldig bra og gøy å spille. så eg vil tro det isje er så alt for lenge til vi ser det i butikk hyllene, personlig tror eg det blir 2010/2011, men mange spekulerer om at det blir så seint som 2012, men det tviler eg på.

 

Det finnes noen få bilder av spillet som ble gitt ut i 2007 tror eg, men de viser veldig lite av spillet og bortsett fra dem så har ikke spillet blitt vist siden den gangen på E3. funcom har vært veldig hemmelighets fulle rundt spillet og ønsker isje å vise eller fortelle så mye, men eg leste på et intervju at han som lager det sa at de skulle vise frem spillet på ordentlig for først gang i år og det er jo isje mange måndene igjen av dette året så det kan isje bli lenge til, eg vil tro det skjer under tokyo game show siden det er den neste store spillmessen. den messen holder rundt 22 september og varer 4 dager visst eg isje husker feil.

 

det er masse intressang histori involvert i the secret world og eg tror det kommer til å bli veldig populært siden det isje bare er noen fortellinger og vesner som utvikler teamet har laget, men derimot ting som har blitt funnet på og blitt fortalt oppgjennom historien i mange 1000 år. det var også sagt at pre storyen til the secret world startet for 100 millioner år siden (i spille verden asså)

 

så eg vil anbefale deg å lese litt om det og kansje det blir det nye på vente listen din ;)

 

http://gamer.no/article.php?articleId=947 her er link til gamer sitt intervju med utvikleren av spillet, den forteller ganske bra om hva man kan vente seg i spillet og hva som gjør spillet unikt^^

 

fortell gjerne dine tanker og meninger om spillet ;)

Lenke til kommentar

Tes:5 glede eg meg te. Hadde det komt 2010 så hadde eg komt med ein gledes tåre.

Fallout, det er bra. Det har jo samme oppbygging som TES4, så det falle i smak. Men det blei ikke skikkelig bra før eg hadde lasta ner noge mods te det. Spilt igjennom det for en liten stund siden. Jeg fikk det da det kom ut, men det ble på vente hylla en stund. Hadde også noe problemer på det, siden det klikket på et punkt. Fiksa det nå da.

Men ambefaler og leite litt på nett etter mod. Spille har mangen ting som burde fikses, og noen av tingene ligger som mods på nett. Ambefaler også Achorage eller ka det heter. Det er en tillegs pakke. Lite mission, men kjekke gjenstander og bra story.

 

Ang. SecW så høres det jo spennende, men jeg føler jeg vet for lite ennå for å si noe.

Men det ser ut som et annet spill jeg har sett. Men det var et gratis MMO fra korea. MMO horror av et eller annet slag. Gleder å se om SecW blir et spill som får action til å virke mer direkt enn mangen andre spill. Gørr å bare klikke på dyra og så sitte å se den samme animasjonen 3-10 tanger før den dør. =\

Beste jeg tingen jeg ser med SecW er at det er en slags nå tid, istede for en Fantasy Anime ting. Begynner å bli lei det =P Men fordeom Aion er av den sort, så krysser jeg fingra at det er bedre enn de fleste.

Gleder meg å se hva de kommer med fra Funcom. Heier på dem... Venter gjerne på dette spillet.

 

Så var det litt mer TES5; for jeg tror at siden det forje spillet var så bra, så MÅ dette bli MEGET bra. (forsiktige ord.)

Så gleder meg alt til 2010 vis alle ting faller på plass, så blir det et intenst år forran skjermen.

 

BTW, imårra skal jeg fullføre samlingen min med konsoller og sånt.

PC, Wii, Xbox360, PsP, NDS, Gizmondo og iphone trenger sin siste medlem. PS3 ^^

Så vis noen kan ambefale noe til PS3 så setter jeg pris på det. Jeg tenkte på MGS4 som et must. (sorry vis det høres ut som skryt. Men jeg er ganske stolt over å være eier av slik flotte konsoller.)

Lenke til kommentar

hehe må si meg enig med at TES 5 blir et gledes spill og eg har stor trod på at det akkuratt som TES 4 kommer til å eie alle andre singel player RPG'er der ute (det gjor i værtfall det i mine øyne)

 

og eg tenkte eg skulle spille gjennom fallout 3 en gang orginalt også andre gang med mods og då skal eg være ond for å se kosen det er, men forløbig sliter eg med å få tak i caps, reapairs og ammo tar bort ALLE pengene mine har no 0 caps >.< så visst du har noen tips om kosen eg kan skaffe meg noe caps så gjerne fyr de løs.

 

vet isje helt ka MMO fra korea du tenker på, de gir jo ut så utrolig mange MMO'er ut no for tiden, men ettersom det eg har fått med meg skal the secret world være et action basert MMO med combat som gjør at du må være "med i spillet" til en hver tid. dette er noe eg ser på som en stor glede for akkuratt som deg så er eg ganske lei av denne auto attack combaten kor du bare ser noen animasjoner menst du trykker et par knapper. og eg tror også at den måten å lage MMO'er på vil gradevis bli mindre og mindre populær for alle de store nye spillene prøver jo seg på ting for å få combat systemet litt mer involverende, selføgelig noen mer en andre (bortsett fra aion de virker som de skal bruke basicen).

 

Dessvere kan vi bare vente i spenning på the secret world og håpe på at funcom gjør det bra, vi trenger jo virkelig noen flere gode spill som er laget i norge. det viser at norsk spill produksjon isje er helt dødt. :p

 

Eg må si du har en veldig god samling av konsoller der. misunder deg no asså :p personlig har eg bare en xbox 360, men har tenkt å kjøpe meg en ps3 til høsten^^

 

så til spill anbefalinger, som du selv sa så er jo MGS4 et must. MGS er min favoritt serie av alle spill, ingen over og ingen ved siden av. også vil eg også anbefale infamous, folklore (det var et av de første spillene som kom til ps3) Valkyria Chronicles, uncharted, uncharted.

og det var vel alle eg kom på, dessvere har eg isje spillt så mange av disse siden eg isje har ps3, men dette er i værtfall de som hadde sotte høyt oppe på min skal kjøpe liste, men eg har spillt infamous og MGS4 og de er begge utrolig gode. det er jo isje så mange tittler som gis ut på PS3, men isje på xbox 360 så det kommer jo mye ann på kas spill du har til xbox og pc.

 

eg kan bare legge til noen spill du bør se frem: dante's inferno, darksiders, brutal legend, alan wake, Batman: Arkham Asylum, Borderlands, Tekken 6, Dragon Age: Origins, assassins creed 2 og det var vel de eg synes er noe å se frem til, sikkert noen eg har glemt også :p

(p.s sorry for å ta den med siden det isje har noe med MMO eller RPG å gjøre (eller de fleste er isje RPG i værtfall))

 

og til slutt gratulere med å fullføre spill konsol samlingen din og eg håper noen av anbefalingene mine hjalp^^

Lenke til kommentar

Henta siste "barn" idag...

Det var ingen dum sak. 2999kr på elkjøp. Men de er sleipe, for du må si at du vil ha prisene fra nettstede deres, vis ikke koster alt litt mer. MGS kosta 299 på nett, butikk=499 =O

Men fekk det for 299. ^^ MGS e mitt fav spill og! :)

Nok om det.

 

Jeg husker ikke hva det heter det koreanske spillet. Men husker at jeg tenkte på silent hill mens jeg var på nettsiden deres. Det er en form for horro mmo som bruker Unreal 3 motor.

Skal ta en titt om jeg kan finne den. Google is my friend.

 

Fallout tips.

Ta med alt du kan finne og bære av gjenstander, selg dem.

Våpen på lik og raning av hus. Men siden du er nice guy, så kan du skippe den.

Du kan også aktivere den egenskapen at du får en finger fra vær slem person du dræper. Der er det litt lette penger. Men det går i det meste om å finne bra gjenstander og selge. Ang. penge sparing så kan du gjøre figuren god i å reparere. Da kan du billig holde armor og våpen som nye.

 

Der er en liten by helt i top høyre hjørne av kartet, tror også at der er noen godt betalte jobber der. Litt usikker på den, men det er vært en titt. Lykke til i kampen mot ødemarkern.

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Hey!

Fant ut hva spille het. Det var Silent Plot... hmmm.... silent.... eh... hill?

 

Her er en link til den koreanske siden deres.

Silent Plot

 

Her er også litt youtube innhold å se på.

 

Forum med vidz og info.

Silent Plot

 

Det er ingen engelsk version ennå.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

haha det var litt sleipt av elkjøp ja :p

men bra du fikk det for en god pris, og kansje eg burde skaffe meg en menst prisen holder seg under 3000, men først må eg no tjene penger.

 

og fortell gjerne når du finner ut hva spillet heter og om det finnes en engelsk versjon, et horror MMO kan jo være intressangt dessuten trenger eg noe å bruke tiden på for eg spiller no for tiden ingen MMO'er, eller litt runes of magic innemellom og eg vurderer å starte AoC opp igjen.

 

og takker så mye for tips om fallout, skal gå noen scavande turer for å se ka eg finner på veien min, kansje eg ramler over litt ammo og armor et sted. også skal eg øke repair skillet mitt.

 

og lykke til med MGS4 :D

Lenke til kommentar

:rolleyes: Se opp! :rolleyes:

 

YES, nå skal jeg dominere MGS4 Online "soon". Time will tell.

 

BTW; MMO på PS3, noen vært borti det? Der var jo på PS2 noen MMO. Haha, et rim. :lol:

Ser det er et spill som heter "The Agentcy" som kommer 2010. Men det ser ut som et FPS MMO. Jeg vil si at i meste tilfeller er ikke "FPS MMO" MMO i det hele tatt.

 

Vet ikke om det er av interrese men der er OPEN BETA på et MMO som heter LATALE

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

hehe kansje du kjemper mot meg når eg skaffer meg MGS4, kommer til å sitte på online'en hele tiden eg då :p

 

og eg tror isje det er laget noe MMO til ps3, i værtfall isje enda, men så har du jo final fantasy XIV som då er et MMO som kommer til ps3 og pc, så det blir nok det første, det kommer ut i 2010 og det er forsatt ukjent om det blir F2P eller P2P så det må du nok bare vente å se.

og det er sant som du sier, de fleste FPS MMO eg har spillt er bare FPS spill med online muligheter så og si så vet isje helt om eg ville klasifisert et sånt spill som et MMO.

(håper når de kommer til den siste final fantasy spillet så heter den FINAL final fantasy :D )

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

MGS4 ONLINE! I'LL BE WAITING FOR YOU ON THE BATTLE FIELD! :thumbup:

Hadde faktisk et FF MMO til PS2, men det falt ikke helt i smak. Men kansje dette blir bedre.

Jeg var yngre i den tiden og forsto ikke alt. (gjør ennå ikke det.)

 

Site Final Fantasy vil hete; Final Fantasy XC: Real Final Fantasy

XC= 90 i romertall ;)

Lenke til kommentar

så silent plot videoen og eg må si det så egentlig temelig standar ut, men likte at stilen isje var så glad og lys og heller litt mørk og dyster, men når man har våpen som en rocket laucher så ødelegger det litt når det er point n' click siden man bare mister følesen av det da.

synd de isje har laget en engelsk versjon enda, må vel vente til stund før den kommer, kansje atlus tar det på seg og lager en snart.

 

og visst det kommer et final fantasy 90 så blir eg nesten bare lei meg, til tross for at historiene på final fantasy er gode så ble eg så lei av turn based etter å ha spillt den i flere timer og hele navnet final fantasy mast litt av gleden etter å ha bli brukt 14-15 ganger. :p

Du kan jo prøve atalantice online (tror det var det det het) det er et turn based MMORPG, ligger faktisk som høyest rankede på MMOsite sin liste, men personlig er eg for lei stilen til å prøve :D

 

lykke til i MGS online då, er sikkert mange psyko gode folk der ute :p

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

MGS4 supert... Har endelig fått litt av den gamle gamer gnisten.

Det Silent Plot spille har forandret seg siden sist jeg så det. Virker som det har gått litt skeis, men det er vel greit nok. For de som vil spille spillet er det noen sider som har tutorial som hjelper med registrering, så er det også noen sider som oversetter cutscene'ene som er i spillet.

 

Så vis man er tålmodig, så kan man nok greie å spille spillet.

Vet ikke hvordan det er med menyer, men der er sikkert forklaringer på det å på nett.

Men jeg kommer ikke til å røre dette før jeg ser en englesk utgave.

 

Ang. MMO så hadde kansje et system for skyteaction og annet kunne vært noe som VATS på fallout 3? Der egenskaper og dilfeldigheter står sentralt i bilde?

 

Jeg kommer nok ikke til å spille noe FF spill før det kommer noe som er SUPER bra, som ikke bare er tur baser. Syntes at FF7 PSP spillet var bra i den sammenheng. Husker ikke hva det het igjen. Men jeg holder meg til filmene og ikke mer. "For now!"

 

Jeg satte å lekte med StreamMyGame igår. Å jeg fikk det til. Crysis på Netbook var noe nytt, kan du si. Men der er litt lag i noen tilfeller. Jeg har prøvt det med G og N wifi. G er slakt, men funker til MMO og strategi. N trengs til Crysis osv. Alt som er directe action.

 

Men ambefaler å prøve det, det er litt løye. Fant og ut at man kunne streame andre ting også.

Så du kan spille på en PC hjemme, så kan en kompis se på hjemme hos seg. =P

 

GAME ON!

Lenke til kommentar

Liker ideen din med VATS i et MMO, kunne virkelig funket. kan også hende at det kommer siden dem som lager fallout kjøpte seg rettighetene til fallout MMO så det kan jo hende de lager et også bruker VATS i det, men håper de ikke gjør det, fallout MMO ville nok ødelagt den gode historien i fallout.

 

FF7 på psp mener eg heter final fantasy 7 crysis core eller noe i den dur og det var vel slik at det meste fungerte som det vanlige FF7, men når man kom i kamp var det mer action basert. også er det jo et annet FF7 spill som er fullt action basert, det der hvor man bare spiller som vincent og det kom ut på ps2.

 

angående det StreamMyGame så må man ha spillet installert på pcen for å kunne streame det eller er det mulig å streame spillet menst det kun er installert på en pc? ville vært litt kult å installert noen enkle spill på den også spillt dem hos kompiser eller noe slikt, men det går vel isje? :p

Lenke til kommentar

Det heter Crisis Core ja.

Jeg må si at jeg personlig har ikke noe ønske om et Fallout MMO. =\

Men det VATS systemet i et spill som Matrix online(da det kom) hadde vært noe tror jeg...

Det kunne kansje vært slik at man sloss i omgivelsen og angrep steg for steg, der begge får velge samtidig og så kommer resultatene utfra det.

Eks: Starter og sloss, det sjer en slags "time freeze" så får man velge mellom eks. angrip (med underkatogorier), defend, interact (her benytter man seg av gjendstander) eller items (gunnere eller sverd osv.) Så når begge har valgt så starter tiden igjen og utspiller valgene dine mot motstanderen din.

 

Merker at jeg har det visuelt klart i hode, kansje jeg skulle ha søkt etter å være med i et "brainstorm" møte med noen store spill leverandører!? ;P

 

Ang. StreamMyGame så kan du streame hva som helst hvor som helst, resultatet kommer ann på forbindelsen mellom A og B. Men det sliter nok på hjemme nettverket, internett blir nok mye verre, men det skal gå. Har streamet et mini spill til en kompis, å det funka det. Men han spilte det ikke, bare så. Det var også ganske seint det kom til ham.

 

Spillet trenger kun være på en av PCene. Alt du trenger er en PC med spillet og softwaret (SMG), å så en PC med SMG som kan mota spillet. Tror også det er "must" med internett siden man starter spillet via en nettside, vet ikke om det er noen vei rundt dette. Men det er jo gratis, så det er bare å prøve. Siden sier at man kan streame fra PC til PS3, da kan du spille WOW på PS3en i stua. ^^ Men tror det krevde Linux installert på PS3'en. Men det er en lett sak, eneste ulempen er at man må formatere disken på PS3'en. Så man burde ta backup først.

 

Men nå må eg i seng. Blei seint med MGS4.... Hadde eg bare hatt et MMO som var like pirrende og oppslukende. Trangen til å samle våpen er sterk nå. =P

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

Du får sende mail til funcom og fortelle dem om ideen din og kansje deres neste MMO blir med et lignende VATS system. kunne gått veldig bra det, men mange ville kansje tenkt at det ble litt for ensformig og lite skill basert, da går jo alt ut ifra stats og det er jo motsatt vei MMO stilen begynner å gå, mye flere action baserte MMO'er som kommer ut for tiden.

 

Tror eg må teste det der streamMyGame greiene, kan jo være litt gøy det, blir også enklere å vise kompisen din ting, som visst du skal vise han noe du fant i spillet så slipper du å bruke evigheter på å forklare det og heller bare vise det til ham. kan bli intressangt å se ka man kan gjøre med det programmet :p

så takker for tipset om programmet^^

 

og eg skjønnar godt at det fort blir seint med mgs, rundet de tidligere spillene på noen dager for eg spillte de hele dagen og ga meg kun for å spise, eg elsker de spillene så alt for høyt :D

 

og siden du skal legge deg (eller har lagt deg) så G'night^^

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke veldig positivt på MMORPG'er som har voldsom grafikk, da ihvertfall når det gjelder pvp, er noe som ødelegger veldig mye mtp pc'er som ikke tåler 100 personer som sloss. Husker spesielt i begynnelsen på Lineage 2 i castle sieges at delay og server crash var ett stort problem. Dette er jo også noe som Blizzard har tenkt på med sine relativt små battlegrounds. Man kan ikke ha ett MMO med crysis grafikk og fortsatt tro det skal gå bra når 30-50 personer er i samme område og slenger ut aoe magi i hytt og pine.

 

 

nå lover jo Aion sin grafikk motor ganske bra keylar, kan si at det minner mye om en litt bedre motor enn lineage2 , har testa litt mass pvp i aion og det ser ut til å gå ganske smuuth til å være så fint grafikk messig, jeg er faktisk overaska at NCsoft greide å pushe så mye grafikk ut av en 5år gammel grafikk motor

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...