Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!


Anbefalte innlegg

Aion genialt spill så langt håper bare d ikke blir for "lett"

 

blade and soul ser jævla bra ut og ryktes kansje å komme i PS3 format samt PC

 

Terra Online er spillet som skulle bli Lineage 3 men dev teamet som lagde d tok allt med seg og reiste fra NCsoft og gir nå ut en spillet under Blue Hole studios..

 

Lineage3 er under produksjon men vil bli noen år til enda ettersom de mista allt arbeid med spillet.. men de lager nå en egen spill motor for Lineage3

 

Star Wars the old republic skal vist nok verra d første MMO der ALLT har stemmer og ikke bare text.. ser jævla bra ut...

 

 

 

www.mmorpg.com finner en mye info.. men langt ifra allt.. =P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der er ofte en god grunn for at det lanseres i et land.

Asia er glade i en ting, og resten av verden noe annet.

Men jeg syntes at mye fra Asia er bra, og elsker animen de leverer. (Japanske damer også.)

Men det var litt "offtopic".

Vis jeg skulle ønsket meg en MMO baser anime så er det Naruto. For det er alt kartlagte byer i den serien, verdenen er også ferdig laget opp.

De kunne startet med å levere Konoha\fire country og så kom land for land ettervært.

Hadde fint betalt for det. Sykt mye person\magi\skill\ ting som kan lages til spillet. Kunne vært super mye snadder. Jeg kom nesten i drømme land. Tror jeg må skrive ned ideene mine =P

 

FF online spill fenger lite hos meg. Da jeg hadde PS2 kjøpte jeg tastatur og et FF online spill, og det fenget lite. Solgte profil og alt etter 2mnd. =\

 

Takk for infoen Stifi. (bra profil bilder =P )

Ja, Naruto hadde passet bra til MMORPG egentlig. (Bra serie og)

og det at asiatiske spill ikke er populære i vesten er dårlig grunn til å ikke lage engelsk versjon av et spill... mange som liker japanske spill i europa og amerika. og er det SÅ mye bry å lage en engelsk versjon egentlig?

 

jeg syns heller ikke FF online spill var noe bra... de sier jo at det er veldig bra "end-game" (sier de om wow og) men det burde ikke være sånn mener jeg :/

 

Derfor ser jeg frem til The Secret World x)

Idé messig er det jo genialt! men om det blir slik får vi bare se x)

Lenke til kommentar

Var innom mmorpg.com

Gud for en lang spill liste :S

men endte opp med at meg og en venn skal prøve Atlantica Online xD

http://atlantica.ndoorsgames.com/center/default.asp

 

Kom også over noe som het Wonder King Online

http://wonderking.ndoorsgames.com/center/default.asp

Så litt spesielt ut. Lurte på om jeg skulle få en beta key og prøve det

 

Men var også noe jeg lurte litt på:

Noen som vet om noen mmorpg spill hvor man styrer mere enn 1 person? liksom... et team på en måte. syns jeg husker å ha sett det et sted men husker ikke >.<

Lenke til kommentar
Har hørt om de fleste tingene der ;)

og:

CoH/V har jeg prøvd før, spilte en stund og sluttet.

Min mening om det: Man kan nesten sitte lengre i spillet ved å lage fult av nye Chars enn å spille spillet >.<

Har faktisk prøvd å lage en Ironman lignende char selv... så dumt ut xD

Champions Online virker litt tøft men mere som en bedre versjon av CoH/V, men om det kommer trail så skal jeg prøve den og.

Men gleder meg heller til et Orginalt Marvel online spill

 

Angående AoC så har jeg planer om å prøve den 14 dagers tingen jeg fikk. men akkurat nå er jeg ikke med hjemme pc'en x)

AoC hadde veldig bra kamp system syns jeg, men likte ikke loadingen for å komme til andre steder, nesten bare WoW som har gjort det bra med tanke på det. (Av det jeg har prøvd)

 

Og det SW spillet skal jeg også prøve :p Jedi/Sith er alt jeg vil... >.<

Var i hvertfall epic trailer på E3

 

og FF14 kom som et sjokk :S

"hvorfor?" var noe av det første jeg tenkte da jeg så online teksten. og må inrømme jeg ble litt skuffet, for det virket som om de vil på bygge det de har i FF11. kan de ikke heller lage en ny verden eller en FF7 verden? >.<

Men må nok prøves uansett

 

og noe jeg kom på:

 

om det er noe jeg ønsker mest av online spill så er det et: Onepiece Online verden !! Elsker Anime serien x)

Men med tanke på at serien ikke er ferdig så håper jeg de venter.

og da jeg tenkte på det kom jegg på et spill som heter: The pirate King online (eller noe sånt)

Tror de som laget det ble inspirert av Onepiece, men egentlig dårlig spill syns jeg :/

 

ellers så kan jeg nevne en av mine skuffelser:

Dynasty Warriors online

Som bare ble lansert i Japan eller noe.

 

Teit å lansere spill til bare et land :( sånn som korea gjør

 

Du nevner at du liker det Blizzards har gjort med at WoW sømløst, altså uten loadingscreens. Vel... det kommer av at de har prioritert det ovenfor andre ting. Hvis du ser på AoC som tilbyr massiv grafikk så er det logisk at det ikke finnes servere som kan kjøre alt det som en hel verden uten loadingscreens. Bare tenk deg hvilken prosessor det hadde krevd :o Så vi vil nok ikke se et sømløst AoC før om noen år, men jeg syns det er greit slik som spillet er nå. De har forbedret så masse, og gjort spillet så spillbart at jeg finner ikke ord. Hver gang jeg logger inn får jeg bare en epics følelse av dimensjoner. Spillet er så eventyrlig og legendarisk fordi de har brukt tid på grafikk og dermed gjør at ting som er [Epic] faktisk ser veldig episke ut selv om de er av reslistisk utseende. Storylinen er genial, og alt dette gjør bare at spillet overgår alt jeg hadde forventet av et Low Fantasy spill! Jeg syns seriøst du bør teste ut de 14 gratis dagene dine, men jeg tror du bør være rask. For hvis jeg ikke leste feil så er den en hvis frist på hvor lenge dette tilbudet varer.

 

-Cocho

Lenke til kommentar

Når det gjelder spill som lages i asia og ikke blir oversatt, så går mye i om det er penger i det.

Hjelper ikke med at bare hardcore folk kjøper. Må være flere. Men nå ser man jo det at Asia gnir av på den vewstlige verden. Folk liker anime og mye av det som kommer fra japan og korea. Så om noen år vil nok større mengder produkter krysse over til oss i Europa ^^

 

Andy.N.

Jeg vet dr er et spill dr man spiller gud, og har soldater med deg. Det er som et MMORPG men med RTS elementer. Husker ikke hva det heter, men tror det er noen av de kjente gratis utgiverene som har det.

 

Syntes det er bra at SW går for dialog med lyd. Det er det værste jeg vet, når man må lese gjennom flere kjedelige avhandliger for å finne ut hva man skal gjøre... =P Mye mer å leve seg inn i også med stemmer til samtalen.

Føler ofte at MMO spill ikke har den samme kraft til få meg til å føle involvert i en verden.

Blade and Soul ser ut til å være inne på noe ang. det. De har fysikk i verden, og geniale combat teknikker. Men det er bare utfra filmen jeg har sett, kan jo bare vær bløff. =(

Høper at de satser mer på følelsen i spillen fremover i MMO sjangeren.

 

Men så et reint RPG spørsmål.

The Elder Scroll 5!? Noen så vet noe eller hørt noe? Er det i det hele planlagt?

Jeg personlig elsker Oblivion. Har spilt det flere ganger og finner stadig noe nytt. Liker hvordan spillet er oppbygget. Kansje MMO skulle blitt laget slik? Med alle de modene som blir laget til det spillet så er det helt sykt fantastisk hvordan man nesten aldri går lei spillet. =P

Men nå trenger jeg snart en "TES V".

Lenke til kommentar

Jøss... jeg viste ikke at Atlantica Online var slik som det er :blink:

der har man lag kamerater som man kan styre, slik som jeg snakket om tidligere xD

Og kamp systemet er nesten som et Final Fantasy spill. Finne et monster, angripe det, også havner man i en taktisk del av kampen som er tur-basert.

 

Har bare prøvd noen minutter, men virket litt interesant x) og kampene var litt gøyere enn jeg trodde.... men får se hvor lenge det varer

Lenke til kommentar

Syntes det er litt synd at så mangen MMO går det samma sværd å magi, i fargerike fantasi verdener, og mangen av de samme klassene omgjen omgjen.

Stargate MMO f.eks. Der man kunne være velge classer baser på hva SG1 teamet står av. Tekniker, figther, historie og kultur viten og så sånnen alien.(sorry, fikk jern teppe på hva det heter alt.)

 

Men som sagt kunne jeg tenkt meg noe litt nytt. APB blir litt i den nye gata, og de helte baserte spillene. Matrix Online hadde f.eks. MYE potensial, men de brant seg krafti bra mener jeg. Å jeg ELSKER MATRIX!

Lenke til kommentar

Synes MMO-spill blir alt for like jeg. Det er såklart noen som skiller seg ut, men ikke mange.

 

Jeg har en drøm om et spill, men tror ikke den blir oppfylt på en stund.

Skjul

Action-MMO på Xbox 360 med GoW2-motoren. Med den samme flotte styringen (kanskje fikset det at man snapper inntil absolutt alle vegger hvis man sprinter), og enkelheten. Historien burde bygges opp slik som den er gjort i guild wars med missions slik at spillet kunne ha en god storyline, men det bør være store end-game muligheter til da man er ferdig med missionsene. Økonomien i spillet skal styres på samme måte som i EVE online, altså spillerbasert. I tillegg skal det ikke være et level-system, men man går opp i forskjellige skill avhengig av hva man gjør. Er man en heavy-dude med bazooka, så går man opp i heavy-skills, er man en assault-dude så går man opp i assault-skills. I tillegg skal spillet ha minimalt av magi, men spillet skal kreve at spilleren har god aim, slik som de fleste 3th person-shooterene gjør. Spillet skal ikke ha noe autoaim-system, bortsett fra kanskje enkelte våpen med lock-on-funksjon.

 

Ìnventoryen skulle også fungert på nesten samme måte som GoW. Man kan ha på kun én armor, ett våpen og en sidearm eller noe slikt, sånn at det blir "realistisk". Tingene gruppene looter blir puttet en felles pott som fordeles etter fullført mission (hvordan looten skal deles velges før missionet). Skal man i et mission må man altså velge loadout fra sitt skap/bank før man går ut, og man har ikke 20 forskjellige armors å bytte på mens man er i combat. I tillegg kan ting bli ødelagt. Blir man slått på siden blir armoren skadet på siden, slik at det skal mindre til der før man blir skadet. Spillet skal også ha kjøretøy, siden verdenen må være stor. Spillet kan gjerne utspille seg over flere planeter, med transport mellom de. PVP skal være en stor del av spillet, men det forespilles i arenaer der man kan tjene penger. Man kan også gå å se på pvp-kamper, og da kan man vedde på hvem som skal vinne. Siden spillet ikke har et level-system slik som wow, blir det mindre forutsigbart hvem som vinner.

 

Synes det er rart det ikke har blitt utviklet flere MMO-spill med andre sjangere enn RPG..

Endret av Håvard
Lenke til kommentar
Syntes det er litt synd at så mangen MMO går det samma sværd å magi, i fargerike fantasi verdener, og mangen av de samme klassene omgjen omgjen.

Stargate MMO f.eks. Der man kunne være velge classer baser på hva SG1 teamet står av. Tekniker, figther, historie og kultur viten og så sånnen alien.(sorry, fikk jern teppe på hva det heter alt.)

 

Men som sagt kunne jeg tenkt meg noe litt nytt. APB blir litt i den nye gata, og de helte baserte spillene. Matrix Online hadde f.eks. MYE potensial, men de brant seg krafti bra mener jeg. Å jeg ELSKER MATRIX!

 

Stargate Worlds? http://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Worlds :)

 

For tiden i ekstremt closed beta. Gleder meg som en ku selv!

Endret av Xolan
Lenke til kommentar

Håvard.

Super ide.

Men tror at det er vanskeligheten til å lage noe slikt som stopper.

Det er så sykt mye så kan gå galt. Eneste jeg ville endret er at man ikke hadde GoW kontroll system. Blir tamt i lengden. Tenker litt på Borderland nå. Vis det hadde vært mer en Coop, kunne nok det vært et ganske ok MMO. De måtte eventuelt bare laget det slik at et bestemt antall av "teams, squads" eller annet kunne dele et "ROM". F.eks. max 50 mann med teams på 5-10 mann på en server for en bestemt bit av verden? Blir litt som GW og APB (APB skal jo ha max 100 per by samtidig).

 

Ang. bruken av GoW2 motor, er det jo unreal motoren. Den har blitt brukt på flere spill, og tror det skal være MMO som har også brukt denne. Siste online spillet jeg har satt med som brukte unreal motoren var Parabellum. (meget bra.)

 

Jeg personlig ønsker at Source motoren skal utvikles mer. Slik at man ser mer til den.

Den gir flott grafikk og har potensial for ganske sykt mye. Jeg kunne tenkt meg at spille bransjen gikk over til å fikse spille motorer slik at de ble finere og se til, men lettere og kjøre. Source er den som gjør dette best til nå. Men det er en diskusjon i seg selv. =P

 

JEG ELSKER STARTGATE! Gleder meg til Stargate Galaxy og prøver med glede Stargate worlds når det kommer. Håper virkelig at de lager et bra system, og litt normale folk "modeller". Er litt lei den Anime inspirete formen alle figurene har i MMO. (like anime meget godt, og syntes at de er flinke med å lage tøffe og *kremt' sexy figurer.) Men alle bruker det, så spill som er f.eks. basert på stargate kan ikke bruke anime figurer.

 

Ang. det med lvl system, så er det meget bra. Men det kunne vært gøy med et system hvor der var en ny regel; "Everybody fucks up! "Shit happans!". Slik at uansett hvilken situasjon du kommer i så er ingenting forhånds bestemt. Slik at en mann med et kaffe krus, kan vinne mot en med sverd. Kunne gjerne tenkt meg å sett en håven høy level tape mot en noob. ^^

 

Selvfølgelig må det belønnes at man stiger opp i systemet, men det at man får mer liv, kunne blitt droppet. Det kunne heller gått i mer skills og smart bruk av utstyr.

 

Hva mener dere om dette? Hva ville dere evt. endre eller bruke. Kansje man foretrekke noe som allerede er i bruk. B)

Lenke til kommentar

Mange morsomme ideer her, men vet ikke om alle fungerer like bra i praksis ^^

Trailer til Huxley som er ett mmmofps http://www.youtube.com/watch?v=PexcQtfTlv8

 

Og har kommet en imponerende film fra star wars spillet http://www.swtor.com/media/trailers/video-documentary-3

Handler hovedsaklig om voice actingen, men dette er også første gangen vi har fått sett noe gameplay, ser veldig lovende ut :)

Lenke til kommentar

Huxley, var ikke det snakket om for 3-4 år siden på E3...

Lignet sykt på et gammelt spill jeg kan huske at det ble snakk om, men så ble alt plutselig stille i noen år. Men samme kan det være. Ser ok ut det.

 

Skal ta en titt på SW videoe nå...

 

Noen som vet om der blir open beta på Aion før release?

Lenke til kommentar

Helt ærlig, syntes jeg 90% av disse asiatiske MMO's feiler. Et flertall av dem er gratis, som er såklart en god ting. Men man går liksom lei av dem nesten med en gang.. Og så har de fleste bare sånn "click-to-run" opplegg og ikke WSAD styring. Og det liker jeg ikke :p føler at man mister litt av styringsfriheten..

Og ja, det er altfor mange MMO's i fantasy sjangeren med dverger, alver i oldtids omgivelser. Bare spill industrien som har innsett at dette drar inn masse penger, men folk blir jo lei av det samme om igjen og om igjen og da.

Men jeg syntes Aion var et utrolig flott spill da, en av de få spillene per dags dato som faktisk imponerte meg, var med i CB3 og CB4 så fikk testa det ut en del. Alle disse gratis spillene kan ryke og reise, jeg betaler heller for å bli underholdt.

Så noen trailere av Continent of the Ninth, det også så ganske imponerende ut. Ihvertfall når det kommer til kamp. Soul & Blade så ikke så ille ut det heller.. Men Continent of the Ninth så x-antall mye bedre ut.

 

Annet enn det gleder jeg meg til Star Wars mmo'et og APB online :) Det er liksom ikke sånne klassiske MMO's med dverger, rogues med narutard navn og sånt. Greit med litt variasjon..

Lenke til kommentar

APB, det blir nok krem. Et av favoritt spillene mine er GTA, så dette blir gudd.

Håper bare de lager nok av ting å begi seg ut på. Håper også at bil kjøringen blir noelunde bra.

Ang. kjøringen er jeg skeptisk på hvor bra det vil virke når det er 20-30 biler som lagger rundt på veien. Men Men... Noen som vet noe om physicen i APB?

 

Enig med TerraZero om at man gjerne betaler for noe som varer istede for litt og litt gratis.

Men jeg liker ikke det de gjorde med WoW. Det at man må kjøpe tillegspakkker utenom måndlige betalinger går surt over meg. Håper at Aion får en kraftig mengde spiller, slik at det kan leve lenge og utvikle seg på de pengene som kommer fra det måntlige. Har ikke lyst å gi 400kr vær gang de finner på det, når man faktisk betaler for at det skal være en utviklet/utvidene opplevelse.

 

Natt.

Lenke til kommentar

Vel, APB virket som blanding av GTA og Crackdown på en måte. Sett noen få podcasts og trailers. Men var minimalt om selve gameplay mekanikken etc. Forsåvidt håper jeg dette blir gull.. Ser dem hadde lignende det AoC og Aion hadde når det gjaldt å lage figurene sine, which is awesome. Liker det når man kan se litt unik ut :p Pluss man kunne lage egne tattiser og sånt, samt det å endre lengde på håret osv.

 

Likte også betalings modellen til Aion. Der man betaler for tiden (i timer) man spiller istedenfor en fastsum i mnd som de fleste andre spill som f.eks WoW. Vil tro spesielt casual spillere vil spare penger på dette.. For en femtilapp så tror jeg det var ca 4 timer hver dag i en måned, og det er jo ikke ille ;) Så dropper man en dag, eller har ferie og vil spille ekstra mye en annen dag så kan man sløve inne og glo i skjermen 8 timer :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Hvis man ble totalt oppslukt av WoW (før og under TBC, før alt ble så "lett"), er det et annet MMO som ikke vil gripe meg såå mye? Savner den MMO følelsen der du har et "annet liv" noe helt ekstremt, men har ikke lyst til at det går over stokk og stein.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvet den type MMO som kan sluke meg totalt. Tror det som skulle til da var voice chat i realtime i verdene, med syk god surrond funsjon =P

Jeg syntes også at CS skulle hatt real time voice chat. Slik at man kunne høre en som satt rundt gjørnet og venta på killet. Kunne vært kjempe kult.

Men det TerraZero snakker om er jeg enig i... Det at man kan være en helt unik figur er krem. Aion ser rått ut der, og APB ser minst like bra.

Jeg bruker ganke lang tid i character creator =P

Kansje man kan få MMO i fremtiden med en avansert utgave av spore sin creator... ^^

 

Men ang. WoW, så er det jo !mangen! kopier, men om noen fanger deg i en fantastisk verden kan jeg ikke si. Tror det skal litt til. Må si jeg likte det hele med WoW når det kom. Men det falt ut av smak. Jeg liker Warcraft universet og er ganske pågående på RTS spillene. (vil ha nyt) Men WoW ga meg ikke så mye etter en stund.

 

Jeg kom på at jeg prøvte et MMO spill engang som lignet på Second Life, men var mer et Sci-fi spill. Konseptet var kult og spennende. Du kunne eie land og lage bedrifter osv.

Der var også sykt med jobber, men spillerer amn traff i spillet var søppel. Nesten ingen svarte til deg som noob, der var ikke noen good guide. Mye rot, drepte hele glede fort for meg.

Men hva det hete husker jeg ikke.

Men her er poenget. Skulle ønske der var mer sci-fi MMO, og at man ikke altid var helt.

Jeg liker også når man kan spille gode, onde eller nøytral i en verden.

 

Aion editor; hadde den muligheten for å lage sitt egent ansikt. Kunne det gått ann ?

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen mmorpg spill hvor man styrer mere enn 1 person? liksom... et team på en måte. syns jeg husker å ha sett det et sted men husker ikke >.<

Jeg fant, Jeg fant.

Med noen random trykk her og der på litt av hvert så kom jeg frem til et mmo spill som heter Sword of the new world. Dette er det spillet jeg så først som hadde slik at man kunne styre mere enn 1 char x)

Der har man 3 stk, osv

Har planer om å prøve det men tar litt tid å laste ned på grunn av dårlig nett x(

Noen som har prøvd det eller vet noe om det? tips eller noe? =)

 

http://swordofthenewworld.gamersfirst.com/index.php

Endret av Andy.N
Lenke til kommentar

Tror jeg har konto på Sword of the New World.

Men fikk aldri prøvt det. Si ifra om det er bra! Så legger du ut gamer navnet så kan jeg legge deg til i spillet.

Tror du at man kan lage 3 figurer, eller lager man bare en og så møter noe senere... trist vist alle har like team-m8's.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...