Gå til innhold

MMO\RPG Tråden!

Anbefalte innlegg

Tror det med party er ganske ok, men utenom når man vil solo, kansje du kan få them til å vente et sted.

Ang. gameplay så hadde et oppusset kontroll system som TES:O har vært gull...

Men spillet ser bra ut som det er.

Jeg tok frem Diablo 2 på netbooken for en stund siden, og jeg føler at nye spill mangler noe gamle spill har.

Off topic.

Starta på mitt første trenings map på L4D... Begynner å komme godt i gang med Hammer Editoren. Vis det er noen som spiller L4D her, hvilken type map kunne man tenke seg å se? Gidder ikke remake av noe da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så du sier at du isje kan sammenligne 2 spill med mindre de bruker samme mekanism og spille stil? man kan sammenligne et FPS spill med et strategi spill om det så skal være, så lenge det er elementer i spillene du kan sammenligne med hverandre. så du kan lett sammenligne drømmefall/den lengste reisen med TSW forde oppbyggingen av historien, gåtene, karakterene, settingen og slikt kommer antageligt til å minnes om hverandre.

Da kan du sikkert sammenligne Barbie - Horse Adventures med Age of Conan også siden det er noen elementer som er like.. Er mye som kan minnes, men ren sammenlignelse av spill er en annen ting. Du snakker også om et spill som ikke engang er ferdig eller vist noen konstruktiv game footage av.

Jeg ser denne diskusjonen med deg som meningsløs.

og foressten så sa bekreftet du jo stort sett påstanden min med at du har fordommer for funcom generellt pågrunn av gaute gjor det dårlig og det er jo helt fucket, det er som at du skal si at dante's inferno blir dårlig forde EA har gitt ut dårlige spill før eller for den del at aion blir noe drit forde Ncsoft har gitt ut noe dårlig før. så det blir veldig feil å tenke sånn. det er helt greit det at du sitter deg skeptisk mot TSW, men for å gjøre det på en så dårlig grunnlag blir jo bare idiotisk. helt greit at du stiller dei som skeptisk/nøytralt til det, men å være negaitvt instillt på det er jo bare dumt. hadde det vært forde du er skeptisk til måtene de har valt å gjøre ting på, som ingen lvl, ingen classes, ingen stats på gearet eller noe sånt så skulle eg forstått deg eg.

Ok, det er nok du som har et stort problem med å oppfatte en del jeg prøver å mene her... Vi har nok ganske ulik smak på ting her ja. Men jeg ser ikke grunnen til at jeg skal være positivt innstillt på et spillselskap når det er så og si ingen av spillene dems jeg liker ordentlig. Men igjen, som jeg sa opp til flere ganger tidligere, når det gjelder TSW som ikke er utgitt enda så er jeg både positiv OG negativt innstillt, dvs som du sier selv at jeg er nøytral. At det ikke er lvl, classes eller stats ser jeg faktisk ikke skepsis for, det var en av tingene som virket interessant og unikt siden det ikke følger denne standard oppskriften innen MMORPG sjangeren.. Det gjenstår å se åssen historien, gåtene og den faktiske gameplayet blir gjennomført in-game.

og som sagt, eg sa isje at AOC isje hadde buggs i seg, eg sa det hadde mindre buggs i seg en en del andre spill. eg skal inrømme at memory leaksene var et stort problem for en del brukere, men personlig hadde isje eg problemer med det (som er litt rart med tanken på kor crappy pcen min er) men kan du ærlig si at du mener AoC hadde en buggy launch i forhold til en del andre MMO'er? CO som då skulle liksom være ferdig no og dette skulle være det siste test runs hadde jo syke preformance issues, lagget jo som en gud og det vet eg isje bare var forde pcen min suger, forde eg leste om mange som slet med det til tross for at de lå langt over system kravene. så eg tror isje helt man kan klage på AoC for den grunn.

Nei jeg sier ikke at andre MMO's er bedre enn det AoC var ved launch. Men at det hadde massivt innhold av irriterende bugs var det. CO er mer som et Psuedo-MMO pga all den instanceringen som vil gjøre spillet ikke helt real-time med alle andre, ikke tro at jeg er skikkelig positiv over det. Det jeg likte med CO var at det virket litt mer avslappende og ikke så hardcore iforhold til mange andre MMO's. Når man ikke gidder å være på evig jakt etter nytt synlig utstyr hele tiden så så jeg dette spillet ypperlig for et vist publikum. De performance issuene ble forresten fikset da beta fremdeles pågo under en patch. Merker aldeles ikke de samme problemene nå...

Lenke til kommentar

argh eg som trodde vi var ferdig med denne diksusjonen, ah vel greit får forsette.

når begynnte vi å snakke om å sammenligne spill fra en generell side? poenget med det var at man kunne se ut i fra tidligere spill fra samme person at det er en stor mulighet for at han gjør det br i dette spillet og då tar man elementer isje hele spillet? og dermed kan du se på hannes 2 forgie spill at han er god til å lage historie og karakterer i spillene sine så då er det stor sjanse for at dette vil vises godt ut i TSW og. dermed så trenger isje spillet å ha vist oss noe enda, for grunnen for å sammenligne elementene er jo rett og slett får og se om ragnar kan det han trenger og kunne for å lage et slikt spill.

kan isje helt si du er så nøytral at det gjør noe, du formulerer det jo nesten som du er sikker på at spillet kommer til å være dårlig forde funcom lager det, men bare forde DU isje liker de spillene de har laget så betyr jo isje det at de isje er gode til å lage spill. tror nok heller det er mer at du isje liker sjangerne, konseptet, settingene eller noe sånt i spillene og det er no greit nok, men så du skal mislike et spill selskap bare forde de isje lagde spill som du var intressert i og no som de gjør det så er du negativt til det også? alt i alt er du visst bare en veldig negativ person og det er nok derfor vi er så uenige, for eg liker å se på ting positivt og faktisk ha tro på spill utviklere. EA har gitt UTROLIGT mye drit, men eg har forsatt stor tro på at dante's inferno kommer til å bli veldig bra :p

også var det dem buggsa du snakket om da og det er helt sant det du sier, AOC hadde buggs som alle andre, men om du kan kalle det massivt innhold vet eg no isje helt. det hadde et par som var en større plage og en del små greier som bare var frusterende. og når det gjelder pachingen av CO så hjalp isje den patchen en drit for meg, eg logget på, på søndag fo eg tenkte eg skulle spille litt før beta gikk ut å se om patchen fikset noe, var like gale lagging. det blir nok isje fikset fo alle enda, men kan no håpe de får det klart til release.

Lenke til kommentar

Denne samtalen går nå bare i at man er krangle syk.

KraniC har et poeng, men så roter dere og missforstår med vilje bare for å være vrange.

AoC, var bra for å være MMO når det var nytt.

Der er alltid feil med MMO når de er nye.

Men noe av de STORE feilene som ble tatt opp gjennom tiden i AoC er ikke spillets feil, men det ligger litt mer på de som ble sure for at det ikke var som de ønsket eller var vant til.

Armor, pvp, skill, lore, alle ting som funke bra men som ikke passet for noen...

Sier ikke at det ikke var greit at de forandra noen av disse tingene, men det var søren ikke for at spillet var dårlig, det var pga. vrangskap hos oss gamer for det meste.

Spillet trail 2 ganger på AoC, begynnelsen og en stund etter det. Funket fint for meg sånn det var, men det krevet mer en å satse på at gearet du hadde skulle redde deg.

Men hei, hvorfor diskutere dette. Kan vi ikke bare bli enig om at vi har forskjellige syn på hvordan ting er.

Syntes også at noen folk her må, MELO litt. Det er bare spill, og det er bare meninger.

CO, hmmm.... hva var den siste patchen til.... Syntes spillet funket flott ettter jeg fikk det til å funke på mandag/tirsdag. Faktisk så var jeg litt overrasket over at det var en slik "finish" på CO. Men som nok mangen andre kommer til å si, så var nok ikke det helt det jeg var på jakt etter. Men kom på å tenkte at CO kansje kunne vært et flott platå for begynnere i MMO sjanger. For de som går fra skyte spill av alle sorter eller annet kommer nok til å sette pris på det som er i CO. Så får de en lagts basis på hvordan ting er.

Tror nok ikke mitt første MMO hadde vært så bra, vis ikke jeg hadde hatt noen kjekke folk som lærte meg tingene.... KalOnline var en av mine første MMO spill... :/

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar
Denne samtalen går nå bare i at man er krangle syk.

KraniC har et poeng, men så roter dere og missforstår med vilje bare for å være vrange.

AoC, var bra for å være MMO når det var nytt.

Der er alltid feil med MMO når de er nye.

Men noe av de STORE feilene som ble tatt opp gjennom tiden i AoC er ikke spillets feil, men det ligger litt mer på de som ble sure for at det ikke var som de ønsket eller var vant til.

Armor, pvp, skill, lore, alle ting som funke bra men som ikke passet for noen...

Sier ikke at det ikke var greit at de forandra noen av disse tingene, men det var søren ikke for at spillet var dårlig, det var pga. vrangskap hos oss gamer for det meste.

Haha, den var god :)

Lenke til kommentar

eg får en følese at du er lei diskusjonen til meg og TerraZero/IkkeHerLengre, MiLLHA :p

og eg er isje krangle syk, eg er bare litt irretert når folk får fordommer over funcom bare forde det gikk dårlig for AoC i starten, det er bare idiotisk.

men ja, tror vi tar å avslutter den diskusjonen, kommer aldri til å komme til enighet :p

Lenke til kommentar

Gjør gameplay litt mer vanskelig til å begynne.... Men man kan komme på elite CS skills med denne... Får pistol grep til min snart.

Funker noen spill, men den funker flott til MMO vis der er noe... Men ingen force da... =\

Kommer et software snart til den som gjør at den emulerer force på alt av spill... Gleder meg...

Spillet L4D med den og man kunne kjenne 25-50 zombier som sparker og slår. ;)

Håpet igrunn at jeg skulle treffe flere som hadde denne.... Men den ble kun solgt en liten stund på komplett.no.. Den skulle ikke selges i Norge da faktisk, men den kom i komplett's norske system pga. at de selger den i sverige.

Men kul sak... Den overasker alle som har prøvet den her i hus...

Noe som har sett at Runes and magic har kommet med chapter 2....

Nå er det elfs.... =) Ikke et stort skritt fra menneske rase, men men....

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

eg har egentlig litt lyst å prøve å lage en elf druid på RoM no, må jo nesten teste ut det og :p

stilig kontroll den der skyte tingen, tar nok en stund å bli vandt til, men var tøff.

jaja no er det isje lenge til DDO blir F2P så håper mange begynner å spille det då, kan lage guild og alt :D (blir en lang arbeids dag, kommer bare til å glede meg til den er over så eg kan gå å kjøpe batman spillet :p )

Lenke til kommentar

OMG.... Batman var jo rått.... spilla demoen... ;)

Falcon controllen er enkel å bruke, men krever litt arbeid... Si vis man spillet CS, eller L4D å man blir skutt eller at man hopper eller faller. Da reagerer kontrollen med et nykk... Så vis man er i scope å skal skyte mister man jo hele sickten, Så kontrollen gir mye, men saboterer litt pga. force feedback...

Men Penumbra med denne kontrollen var rått!!! Beste controll følelsen ever... Man kan kjenne humper i vegger og kjenne tyngde...

DDO blir fun.... Skal nok spille det til Aion kommer, vis det er meget bra, spiller jeg kansje heller bare en stund på det å setter aion på vent.

Bestillet AC2 idag... ^^ lenge til det kommer ut, men fant ut at jeg måtte sikre meg det....

Jaja... natt, skal ut å se på nytt annlegg i mårra... ;)

Lenke til kommentar

eg tror eg spiller DDO intill APB kommer ut, som skal være tidlig 2010 i følge IGN. dessuten er det jo en del singelplayer spill eg skal ha og så de kommer nok til å ta mye av tiden min.

muuuuligens eg skaffer meg aion eg og, er usikker for eg fant liksom ingenting spesielt i aion som ikke andre MMO spill også hadde (vel de har jo combat menst de flyr da) men får no se, spillet er no i værtfall veldig pent visuelt.

ka er det AC2 var igjen? kommer isje på ka den forkortelse stod for :p

Lenke til kommentar

ah ja assassins creed 2 venter jeg også på :D

komt meg 50% gjennom batman sin story nå så blir vel isje lenge til jeg er ferdig med det spillet. anbefaler det på det sterkeste, 9/10 fra meg :D

(då var eg komt gjennom story'en til batman spillet^^)

men det dumme med DDO er at det isje er så bra visst du spiller aleine (i værtfall etter hva jeg har lest) så derfor håper eg mange vil begynne på det så det isje blir nødvendig å spile aleine. håper APB kommer tidlig først kvartal, vil helst ha det no :p

huff det er så alt for mange MMO'er som kommer ut nå, vet jo søren isje ka eg skal spille lengre. alle virker intressange, mange virker veldig gode og alt for mange har eg lyst på. men har jo seff isje tid eller penger til å spille mer en 1 P2P MMO om gangen så får velge å vrake :p

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Samma problemet her. Men det er ikke så gale på min MMO front... Er det gratis og frister prøver jeg det. Men spiller ikke lenge. Skal det betales blir jeg mer pirken og spiller bare det som virker kjempe spennende. I MMO da...

Mitt største problem er at jeg har et av vært merke konsoll og PC... Å der er så sykt mye spill...

HAHA..... skal poste bilder av kordan spill iconene ser ut host meg på PCen.... ^^

De kommer opp snart.....

-----------------------------

HER.... Dette er kun PCen....

Alt som er innen de røde rammene er spill....

sidebar1.jpg

startbar1.jpg

Værste er at nå var det ikke lenge siden jeg satt og slettet store mengder spill...

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

haha veldig nice spill samling du har der, får jo min til å se drit liten ut :p

men ja det kommer rett og slett for mange spill ut også må man jo få råd til alle sammen. kjøper du spillet når det kommer ut koster det 5-600 kr og varer eventuelt ikke så lenge. brukte jo nettopp 600 på batman og spillte det i 3 dager før jeg var ferdig med storyen, har jo seff mange ekstra greier å finne i spillet og sånt.

det som irriterer meg mest når det kommer til MMO'er er at eg skal velge ut hvilket som intresser meg mest og i tilegg vil jeg jo helst spille et som mine venner spiller og også har eg kun tid og penger til et av dem også blir alt bare mye surr :p

tror wow er det eneste spillet eg har klart å holde meg lenge til (selvom eg ofte tok meg pauser)

skulle vært 1 MMO som hadde alt og som alle spillte, hadde gjort alt så mye lettere, då hadde alle valgt det og du visste ka du skulle velge :D

Lenke til kommentar

Har ikke venner som spiller MMO =/

Det går i xbox eller noe sånt. Vis de har PC, så er det CS som gjelder.

Liker ikke at det skal være slikt.

Men det er da gøy å spille Halo 3 over nett. Men jeg er den eneste som faktisk ikke eier et kopi av halo3.

Det er så vanskelig å få folk til å starte opp på et MMO, for de er ofte redde at de skal bli sittene for mye, eller så er de ikke av den type gamer.

Vanskelig er rett ja.....

BTW.... Bare noen av spillene som jeg har som har blitt spillet fullt ut.. (måtte bare forsikre at dere ikke trodde alt var spillet ofte) Men alt ska prøves. Sliter litt med å avinstallere spill... Crysis har f.eks. blitt rundet mangen mangen ganger med mods... (blir digg med 2'er.)

Er så heldig at jeg er i en situasjon hvor jeg får en del spill innom hus.

Er det noen som spiller Saint Row 2 på X360? Lysten på noen å spille litt CO-OP med.

Nevner dette her, for SR2 er nesten et RPG, men ikke offisielt.

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar

ingen venner som spiller MMO :o

høres jo trist ut, du får heller joine meg i mine MMO'er siden det uansett virker som vi har tenkt å prøve oss ut på en god del av de samme spillene :p

spillte CS litt eg og før, men ble sykelig fort lei. er begrenset kor lang tid eg gidder å løpe rundt på de samme banene å skyte på folk.

og vi er 2 om å isje ha en kopi av halo3. har xbox 360, men ingen halo spill. synes isje halo var noe spesielt, var gøy på lan med det var liksom alt.

eg har heldigvis den gaven at eg er veldig god til å overbevise en del venner av meg om at de MMO'ene eg spiller er gøye og at de bør prøve de :D

og du har så veldig rett, alt skal prøves, uheldigivs har isje eg hatt den gleden av å fått prøve så mye i det siste pågrunn av at eg isje har noe penger, men no har eg begynnt i jobb så då skal det nok prøves mye mer.

EDIT: woho, fant nettopp ut på siden til DDO at alle som var med i beta'en får en head start på spillet som begynner 1 september menst resten må pent vente til 9 september :D

så då blir det no DDO på meg fra 1 september då, selvom eg var en veldig lite activ beta tester :p

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Fine greie.... Det gir deg ca.8 dager å skaffe gear til meg ;)

Neida... Men DDO skal spilles... Må bare komme ut igjen...

Ang. halo så er det multiplayer som er tingen der. Men jeg gadd ikke kjøpe da de sa at det følger med en egen dvd med alt halo MP med the nye halo som komme... Det virke også litt mer good for meg...

Det som gjor at jeg ikke kjøpte Halo3 er at jeg hadde spillet meg lei på halo 1 og 2.

Mens kompisene mine starta på halo3... ;=\

Noen som har noen gode forslag for RPG som funker på netbook. Diablo 2 og Gothic 2 er alt i box... Men gidder ikke ordentlig sette meg ned med dem igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...