Millha Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Lurt på hva der var? Kansje jeg vet, men jeg er trøtt... =/ Server er oppe nå.... Nede før idag, sikkert pga. update... Ikke så stor så det går bra, 160mb. Heroen heter Gear og Konto navnet er Millha Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 pre-TBC er wow før den første exp packen "the burning crusade" kom ut, mange mener det er bedre og mer orginalt då, de virket også mer true mot loren på den tiden. eg synes også pre-tbc var det beste, men WotLK var jo ganske bra det og, men synes isje end game var noe gøy der. det som intresserer meg med den nye exp packen er at den fåregår i azeroth igjen og mange gamle og nye dungeons der blir high lvl heroic mode på. også forandrer jo verden seg men er enig med det at noen av de classes/races kombinasjonene var litt tvilsomme, men kan funke så lenge de forklarer hvorfor det er sånn, så vi får no bare vente å se. tror isje eg kommer til å spille denne exp packen noe særlig for den kommer ut en gang i 2010 og visst TSW også kommer ut i 2010 så tror eg det blir TSW, visst de har gjort det bra asså Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Åja, MiLLHA viste ikke hva det var? : P Da er jeg mer med.. Men ja, er sant det du sier KraniC. Pre-TBC levde opp mer til lore, samt at det selvfølgelig var nytt og spennende i den tid.. Raide Molten Core, Onyxia, Blackwing lair og Zul'gurub var tingen : P Etter TBC ble også mye ruinert, f.eks mye av designet etter min mening. Alt av Gear så helt det samme og kopiert ut. Husker i Pre-TBC da man fikk Tier setta, man ble jo sett opp bare pga det SÅ kult ut liksom, og at det ikke var noe annet utstyr som så ut som det. For å ikke nevne at green items i Outland som var for lvl 59 - 61 var usakelig mye bedre enn det vi hadde. Fikk jo ikke sjansen til å levle opp med epicsa mine som var 60 engang. Noe annet etter TBC var at Blizz drepte noe av unikheten med Alliance og Horde, ved å gi begge factions mulighet til å være Paladin og Shaman. Husker jeg irriterte meg litt over det.. Og nå gjør dem det samme igjen? xD Men jaja, no biggie sånnsett. WoTLK hadde ikke så mange trøtte omgivelser og drit kjedelige instancer som TBC hadde i det minste, som var ganske positivt. Men overfloden av Death Knights var skyhøy at det ødela litt av balansen når man skulle i grupper, samt de fleste ville absolutt være DPS og ikke Tank som dem er designet for også. Vel, man skal ikke ha altfor store forhåpninger når det gjelder Funcom, Kranic : ) Det er vel litt tidlig å bli fan av noe man personlig ikke har testet i det hele tatt. Husker jeg gleda meg som en liten unge da jeg fikk høre at AoC skulle bli laget, men ble driiiitskuffa når jeg fikk prøve det. Men forhåpentligvis har dem lært en del. Men man vet aldri veitu. Personlig håper jeg dette ikke flopper, siden det høres veldig interessant ut. Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 de nye Tier settene ser helt ok ut men det var alt liksom, og det verste av alt er at på de nye settene så ser warrior, paladin og death knight sine helt like ut bare i forskjellige farger og samme med mage, priest, warlock o.s.v. så må si det har mistet litt kreativitet på settene sine virker det som, håper det blir bedre i den neste exp packen. eg har aldri egentlig likt death knight. de var kule og hadde et stiligt design, men når absolutt alle skulle være det ble det jo bare drit kjedelig og dessuten søg det at de begynnte i lvl 55, då har man jo allerede hoppet over halve spillet liksom. og når det gjelder forhåpninger til funcom så ser eg isje kofor isje, det du må tenke litt på som tydeligvis veldig mange isje gjør er at selvom det er samme selskap som lager spillet vil isje det si at det er samme folkene. gaute lagde AoC ja, og det hadde mange problemer og mangler med seg som btw craig har rettet ganske bra så det er et fantastisk bra spill no. så var det gaute som lagde det og han failet kansje litt. men det er ragnar som lager the secret world og han og hannes team står bak den lengste reisen og drømmefall som er de beste spillene funcom har laget (etter min mening) og er noe av de beste eventyr spillene man kan få tak i. så du bør isje ha sånne fordommer mot funcom og det de lager bare forde de har laget et spill som gjor det dårlig i starten. det er mange forskjellige team innenfor et spill selskap vettu. og i så fall måtte jo du hatt fordrommer mot stort sett hver eneste spill selskap i verden for stort sett alle har laget noe dårlig. men som sagt har eg stor tro på at ragnar kan gjennomføre dette spillet på en god og solid måte p.s eg foreslår du gir AoC en ny sjanse, det har blitt MYE bedre en det var og no er spillet som det burde vært ved realese Lenke til kommentar
Millha Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Personlig likte jeg AoC, for jeg er langt fra hardcore MMO spiller. Spiller igrunn MMO for RPG biten, og det sosiale. Men KranicC har rett, men gleder seg og håper det skal være alt man ønsker... Kan kun bli skuffet... Eller kansje blir det slikt. Noen spill som jeg har gledet meg om oppgjennom årenen har ofte vært bedre enn ventet. Men så har det au vært nok av skuffelser. Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 skuffet kan det godt hende eg blir. for det tror eg egentlig eg vil bli, men eg tror også spillet kommer til å bli AWESOME og tror det kommer til å få mange tilhengere når det blir mer vist frem for dette er noe flere folk kan få god "conntection" med, for istede for at dette er en verden og en historie en gruppe folk fant på menst de satt på jobb så er dette basert på historier som har blitt fortalt i flere 100 år så vi har hørt om mange av dem fra før av og slikt. men eg håper no bare det blir bra og menst vi var inne på skuffelser så lurte eg bare på ka er det mest skuffende online spillet dåkkar har vært med på før? mitt var garantert hellgate: london, så videoer og leste om det og gledet meg som en liten unge, men så kom det ut og det SØG noe helt sykt Lenke til kommentar
Millha Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Mitt største skuff var GW, for det som ble reklamert så bra ut. Men var langt fra det. Men jeg har satt mitt håp på GW2 nå, håper bare de dropper MYE av det GW brant seg på. Endret 22. august 2009 av MiLLHA1988 Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 vel de har nå sagt at det vil bli mye mer en av de klassiske MMO'ene med open world, masse quests og slike ting så eg tror det kan bli veldig bra eg Lenke til kommentar
Millha Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 Trist når de kommer til det punktet der de fant ut at de slurvet kreftene på ting som ikke vises godt i spillet. Open world er et av de. Heller lage flere soner som man loader mellom. For da kan man lage mer detaljerike omgivelser for å gi stemning. For dette spillet vil trenge stemning... Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 vent det kan være eg misforstod litt, det er kansje det er loading mellom stedene, men det er liksom sånn at visst du går ut fra byene kan du forsatt se andre spillere. men er jo ganske greit visst det isje er portaler, føles mer åpent då. men visst det er store distanser man skal dra gjennom er loading screen best Lenke til kommentar
Millha Skrevet 22. august 2009 Forfatter Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Hvem vet, må bare vente å se. Ble overrasket en dag da jeg gikk sakte gjennombyen, hvor mye der var å se.(oi, mente på GTA) Der var sykt med liv, fatter ikke hvorfor det er mer liv i MMO... Istede for det statiske. Gjør jo ingen ting om man ser noen folk som ser ut som de gjør noe mer en kun en ting. Tenkte at det kunne være litt mer liv i hvordan NPC er. Kansje litt bevegelse og gjøremål. Endret 23. august 2009 av MiLLHA1988 Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) øøøøø vet isje helt om eg skjønte ka du mente, men visst det var kofor det var mer liv i MMO'er en singel player så er det nå forde det er spillere som gjør forskjellige ting, som kommer og går og som du kan snakke med (p.s sang for oss som liker MMO ) Endret 23. august 2009 av KraniC Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) de nye Tier settene ser helt ok ut men det var alt liksom, og det verste av alt er at på de nye settene så ser warrior, paladin og death knight sine helt like ut bare i forskjellige farger og samme med mage, priest, warlock o.s.v. så må si det har mistet litt kreativitet på settene sine virker det som, håper det blir bedre i den neste exp packen.eg har aldri egentlig likt death knight. de var kule og hadde et stiligt design, men når absolutt alle skulle være det ble det jo bare drit kjedelig og dessuten søg det at de begynnte i lvl 55, då har man jo allerede hoppet over halve spillet liksom. og når det gjelder forhåpninger til funcom så ser eg isje kofor isje, det du må tenke litt på som tydeligvis veldig mange isje gjør er at selvom det er samme selskap som lager spillet vil isje det si at det er samme folkene. gaute lagde AoC ja, og det hadde mange problemer og mangler med seg som btw craig har rettet ganske bra så det er et fantastisk bra spill no. så var det gaute som lagde det og han failet kansje litt. men det er ragnar som lager the secret world og han og hannes team står bak den lengste reisen og drømmefall som er de beste spillene funcom har laget (etter min mening) og er noe av de beste eventyr spillene man kan få tak i. så du bør isje ha sånne fordommer mot funcom og det de lager bare forde de har laget et spill som gjor det dårlig i starten. det er mange forskjellige team innenfor et spill selskap vettu. og i så fall måtte jo du hatt fordrommer mot stort sett hver eneste spill selskap i verden for stort sett alle har laget noe dårlig. men som sagt har eg stor tro på at ragnar kan gjennomføre dette spillet på en god og solid måte p.s eg foreslår du gir AoC en ny sjanse, det har blitt MYE bedre en det var og no er spillet som det burde vært ved realese Jeg snakker om sjangeren MMORPG. Ikke vanlige spill for enkeltspillere som Drømmefall etc. Big difference... Du skal huske på at dem var ny til den sjangeren i den tid, er derfor jeg sier at dem sikkert har lært en del nå! Men jeg ser likevel ingen grunn til å ikke være fordomsfull, sorry mac. Jeg er den som vil se bevis først, derfor. Da syntes jeg det er bedre enn å ha skyhøye forhåpninger for å da bli skuffet. Først etter et helt år så ble de mest kritiske feilene rettet, samt da AoC ble spillbart og da det kom mer merkbart innhold. Ja det er bedre NÅ som Craig har overtatt.. Men det tok likevel et forbanna år før det skjedde noe drastisk! Er jo en grunn til over halvparten av spillerne forsvant. Jeg har alltid vært fanboy selv av Conan universet, hadde mange blader av det. Samt mange andre spill og andre elementer. Men kan umulig nekte på at dette var rett og slett bare eyecandy med utrolig dårlig gameplay det første året, og enda er det mye jeg ikke liker. (ga spillet 2 nye sjanser etter den store patchen kom ut) Men det er vel kanskje smak og behag... F.eks å være på PvP server? Ikke snakk om, jeg ble omtrent tvunget til å flytte meg over til normal server fordi det var seriøst umulig å queste i fred. Det nytter jo ikke engang å gå i Stealth fordi Rangers kan se deg, fy faen jeg irriterte meg over det. Jeg elsker PvP, men det systemet der er pilråttent. Og for å ikke nevne at folk vil ha status som kriminell der : P Jeg skal gi det en ny sjanse om det kommer en ny stor patch med forbedringer. Kanskje litt negativ post her, men jeg må nødt å ytre det jeg mener om det, rett og slett.. EDIT: Jeg glemte HELT at AO var Funcom's første mmo, sorry. Endret 23. august 2009 av TerraZero Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) eg tror du bør sjekke fakta'en din asså for age of conan var isje det første MMO'et til funcom. funcom stod bak anarchy online som var et veldig populært online spill tilbake i tiden, fikk til og med 4 exp packs så eg tror det blir rimelig feil å kalle de uerfarne på den tiden. og ja det er en god grunn til at spillerne forsvant fra AoC det første året, men det var isje pågrunn av dårlig gameplay for gameplayet var godt laget det, men det var STORT mangel på innhold som var lovet og det meste av det innholde er nå i spillet. så no er spillet sånn som det burde vært når det kommer ut, men du bør isje sette hele selskapet som et feilet selskap forde noen av de ansatte tok noen feil under et av spillene. og ja det er en stor forskjell mellom singel player og multiplayer, men du kan forsatt se at det er vits i ha tro på ragnar til tross for at han isje har laget et MMO før (kan hende han var med på anarchy online, er usikker på det) MMO'er er vanskeligere og mer tids krevende å lage, med ragnar har alltid levert gode spill og han har et veldig godt team med seg så eg velger å stå veldig positiv ovenfor TSW og håpe at det blir noe nytt innen MMO stilen som folk. visst det blir noe dårlig så skal eg akseptere at eg tok feil, men eg tviler på eg trenger det. for spillet har et genialt konsept og eg har stor tro på at ragnar kan utføre det (P.S ja eg vet, eg er blitt helt fanboy for TSW no ) Endret 23. august 2009 av KraniC Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Ja jeg glemte at AO var Funcoms første MMO. Så sorry for den.. >_> Men det er likevel ikke argumenter ved å sette inn spill som ikke er i MMO sjangeren når det er MMO som er tema her, andre spill diskuteres i en annen tråd. Det betyr heller ikke automatisk at dem er flinke i alt. Det gjelder jo mange selskap, noen er flinke i visse felt mens andre felt er dem mindre gode i. Men FC's Conan univers var jeg ikke fornøyd, og nei ingen kan endre på det uansett hva folk sier. Jeg vet godt selv hva jeg liker og ikke liker, samt jeg vet litt om lore og sånt fra tiden jeg har fulgt med. Per dags dato er det enda noen endringer det kunne ha kommet med. Men du tar feil, folk forsvant av forskjellige grunner. Innhold også ja, pga det ikke var noe spesielt å finne på på topp lvl'et. Men det var usakelig masse bugs sånn at det virka som spillet var i tidlig Beta stadie som påvirka gameplay, og PvP systemet var råttent. Gearet påvirket minimalt lite på gameplay, men det er vist rettet nå, der man får mer stats for det etc. Ja såklart virket konseptet til TSW bra, men om selve spillet blir bra og gjennomført er somsagt en annen ting. Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 selvfølgelig kan du sammenligne et singelplayer spill med et MMO? no må du gi deg asså, ragnar visste at han kunne lage en ekstremt bra story og tema med hannes 2 singelplayer spill og då viser det jo til at han faktisk er flink til å lage story og characters til spill, så om han lager story til et singelplayer spill eller et MMO er ett fett det. selvfølgelig blir det ganske anderledes med å lage gameplay til et MMO, men han kan forsatt overføre mye ideer og måter å gjøre ting fra hannes tidligere spill og gjøre det inn i et MMO. det eneste som egentlig skiller et MMO og et singelplayer spill er at det er andre folk samlet i den verden og at man ofte gjør ting repretivt. så om man bruker ferdigheter fra et singelplayer spill og gjør det til et MMO så skal det gå ann det, blir litt vanskelig å gjøre en del ting om, men du skjønnar vel poenget mitt. og han sa jo at det skulle bli anderledes en andre MMO'er så eg tviler på han prøver seg på en sånn safe classic greie som aion gjør. så isje kom med det at du isje kan sammenligne singelplayer med MMO, du kan jo for all del bare se på APB. det er jo stort sett GTA i MMO form. Når det gjelder AoC og kofor spillere gikk vekk så skal man no egentlig isje klage på buggs i spillet for det hadde faktisk en veldig god launch, det var mindre buggs i den en de fleste andre MMO'er har ved realse og de som faktisk var store og gale ble fikset ganske så fort. og kosen var vel PvP systemet rottent? det var jo vanlig PvP med PvP lvls og greier, det var for lite PvP content ja og end game conent var det så vidt og det var som eg sa, det hadde for lite content generellt, men eg skal være med på det at gearet ga så lite utslag gjor det litt irriterende ja. men alt i alt var AoC et bra spill fra starten av, bare at det hadde alt for store mangler på content Lenke til kommentar
Novacrash Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 selvfølgelig kan du sammenligne et singelplayer spill med et MMO? no må du gi deg asså, ragnar visste at han kunne lage en ekstremt bra story og tema med hannes 2 singelplayer spill og då viser det jo til at han faktisk er flink til å lage story og characters til spill, så om han lager story til et singelplayer spill eller et MMO er ett fett det. selvfølgelig blir det ganske anderledes med å lage gameplay til et MMO, men han kan forsatt overføre mye ideer og måter å gjøre ting fra hannes tidligere spill og gjøre det inn i et MMO. det eneste som egentlig skiller et MMO og et singelplayer spill er at det er andre folk samlet i den verden og at man ofte gjør ting repretivt. så om man bruker ferdigheter fra et singelplayer spill og gjør det til et MMO så skal det gå ann det, blir litt vanskelig å gjøre en del ting om, men du skjønnar vel poenget mitt. og han sa jo at det skulle bli anderledes en andre MMO'er så eg tviler på han prøver seg på en sånn safe classic greie som aion gjør.så isje kom med det at du isje kan sammenligne singelplayer med MMO, du kan jo for all del bare se på APB. det er jo stort sett GTA i MMO form. Når det gjelder AoC og kofor spillere gikk vekk så skal man no egentlig isje klage på buggs i spillet for det hadde faktisk en veldig god launch, det var mindre buggs i den en de fleste andre MMO'er har ved realse og de som faktisk var store og gale ble fikset ganske så fort. og kosen var vel PvP systemet rottent? det var jo vanlig PvP med PvP lvls og greier, det var for lite PvP content ja og end game conent var det så vidt og det var som eg sa, det hadde for lite content generellt, men eg skal være med på det at gearet ga så lite utslag gjor det litt irriterende ja. men alt i alt var AoC et bra spill fra starten av, bare at det hadde alt for store mangler på content Kan ikke helt si at man kan sammenligne et singelplayer spill med de fleste MMO'ene på markedet. Der de fleste kjører et litt anderledes spillesystem og mekanisme. Hvilket singleplayer spill ville du sammenlignet Warhammer Online med da f.eks? Som da har akkurat samme stil og gameplay. Jeg elska Blizzard sine Warcraft 1, 2 og 3 men greide aldri å like WoW like godt. Se også på SW:ToR, blir jo anderledes der også iforhold til de eldre, hvis man ser på in-game videoene. Bare fordi Drømmefall var bra betyr ikke automatisk at alt annet skal bli bra heller, det er jo noe man finner ut etterhvert via kanskje in-game videos og samt det å faktisk prøve det selv. Det er greit det å ha stor tro til ting men er da ikke du som er litt positivt dømmende til ting? Og så må du ha litt i bakhodet at ikke alle liker det samme som deg, bare fordi du er fanboy av selskapet og spillene dems så må du jaggu tåle argumenter i motsatt retning som deg selv. *sigh* Jeg sier jo ikke at TSW blir dårlig helt uten videre, jeg sa jo at jeg faktisk håper på at det blir bra... Men det er ikke engang noen videos ingame om det engang. Bedre å ha forhåpninger der man vet litt mer. Og APB vet vi minimalt om enda, kan være inspirert fra GTA ja. Men åssen spillmekanisme, styrestil og sånt kan jo hende det blir anderledes. Jeg gir opp, men jeg begynner å tvile på om du har spilt AoC fra begynnelsen av der mange av bugsene var et stort problem, eller fulgt med hva faktisk den seriøse folkemassen, reviews og spillannmeldere har sagt om spillet etter periode etter det ble released. Hvis du sier det ikke var masse bugs så begynner jeg nesten å lure hva slags supermaskin du hadde da som greide å gå forbi alt dette, spillet hadde til og med et breakdown en periode pga det. Det var også mulig å jukse i noen av raide instancene, pga exploits om ikke ble fikset før lenge etter. Hele guildet jeg var med slutta jo nettopp pga derfor. Det med PvP var mest til det å være på PvP-servere, som jeg sa tidligere så var det ganske vanskelig å gå alene en liten stund før en drittsekk av en Ranger kommer bak deg og skyter deg ned selvom du er i stealth selv... Det der var så irriterende at jeg skifta til normal-server. Noen ganger gikk dem i store grupper, bare for å lage kvalme. Skulle man levere questa igjen så sto folk på takene og tok nakkeskudd på deg. Det var helt ufattelig mange som ville ha kriminell status på seg, det status systemet der innen PvP funket bare ikke når det kommer til det at det er free-for-all og ikke tosides factionbasert som i mange andre MMO spill, man må tilkalle guild eller venner konstant for å få hjelp liksom. Lenke til kommentar
Millha Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Posten min ovenfor.... Fiksa den litt... Hadde trykket backspace noen ganger for mye. Kan igrunn bare overse den... ^_^ Ang. diskusjonen deres så syntes jeg at dere konsentrerer litt på feil ting. Ikke frekt ment, men skal ikke spill igrunn være underholdning? Åh om et MMO spill, endrer hvordan ting gjøres, så betyr ikke det at det er mindre underholdene? Lore, må jeg si har lite å si, for min del. Vet at noen like konsepter som Conan Universet og Warcraft Universet, men alikevel, de kunne fyllet hvordan ting er til punkt å prikke, så ville det ikke funket noe bra antagelig. Grunnen ting ikke stemmer er for at MMO skal være ballangserte spill derfor må de tøye de grensene.... LORE Så til noe mer spennende, noen som har hørt noe av INTERRESE??? Tenkte jeg skulle bare si noe. Et MMO er som et DÅRLIG singelplayer spill, som de gjør om til å ha mangen folk og sosiale tjenester i. Så leger de til elementer som gjør det avhengihet gjørende å spille. Hadde du tatt et hvilken som helst MMO og laget det som et SP hadde det fort blitt slaktet for dårlig utførelse. Det er ikke før nå man ser en viss kvalitet på MMO spillene. Mener ikke dette for å være stygg mot MMO, men det er realitet. Gamer verden har bare aksepter at slik er det bare. Det er så mye annet en bare spillet som ligger i MMO utvikling. Sitter med mye mer arbeid på et MMO, en et SP spill. Men det ser man at spillene ofte lider av. Tror noen her at MMO er som det bare pga. at de ikke kan lage spill som er bedre? Nei, men det er ikke til dags dato lønnsomt. Ser jo hvor mangen simple og like F2P MMO som kommer ut!? De lever godt på det, men noe flotte spill er det ikke. Bryter man ned hvordan spill er så kan man sette alle sjangerene mot værandre. Grafikk, animasjon, kode (påvirker hardware krav), Lyd, historie, osv. Hvilken sjanger er det som revlusjonerer bransjen på disse frontene. Oi, ikke MMO værtfall. Endret 23. august 2009 av MiLLHA1988 Lenke til kommentar
KraniC Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) eg ville sammenlignet warhammer online med warhammer kansje? var vel rimelig logisk og eg sier isje at singelplayer og MMO'er er like, de er jo naturligvis veldig forskjellige, det eg mener er at ELEMENTENE i singelplayer spill kan bli overført og komme frem i MMO'er som story, characters, en god del game mekanikk, visuel style altså en god del. så det er ingen problem å bruke et singeplayer spill til å se om det er håp for et MMO spill som blir laget av samme personen. eg sa heller isje at TSW ville automatisk blir bra forde drømmefall var bra, eg sier eg har tro på at ragnar klarer å gjøre spillet bra og det er helt greit det å isje se på det sånn, men det at du ligger negativitet på TSW forde AoC hadde problemer blir jo helt feil med tanken på at de fleste som lager AoC isje er med på TSW. det kan godt hende ragnar feiler styggelig med spillet og det blir elendig, poenget er om man har tro på det eller isje. og det at du ligger begrunning bak fordommene dine med at AoC ble dårlig og at ragnar bare har lagt singelplayer spill blir helt feil, det må jo du og skjønne. visst du har lest så mye som eg har om TSW så ville du sett kor genialt conseptet og planene til ragnar er. og foressten så er eg ingen fanboy av funcom, eg liker isje anarchy online og eg likte isje AoC i starten, men eg liker den lengste reisen og drømmefall veldig godt. og du tviler på eg spillte AoC i starten? eg ventet på AoC i nesten 2 år og leste alt det var å lese om det og eg forhåndsbestillte collectors edition og spillte det på min veldig crappy maskin og eg leste på forumene og på reviews o.s.v og det eg så folk klage over var massivt mangel på CONTENT og eg leste også veldig mange steder at mange ble overasket over hvor lite buggs det var i spillet. så kansje det er du som isje helt har lest opp i ting? og den breakdownen du snakker om har eg virkelig isje hørt om, eg spillte AoC i 1-2 månder og det var ingen breakdown når eg spillte. og når du snakker om PvP'en på PvP serveren var det jo allerede fortalt for lenge siden at det ville bli sånn så ka hadde du regnet med? pointet var at det skulle bli helt åpen PVP og at det ville dermed automatisk bli litt vanskeligere å lvle der så visst du isje takler slik PvP så bør du holde deg til PvE servere kor de også hadde PvP zoner som man kunne holde på i. (p.s eg sier isje at AoC isje hadde buggs, eg sier det hadde mindre buggs en de fleste andre har ved realese) EDIT: nå var det jo isje bare snakk om loren her, men å ha en lore/historie som er god er veldig viktig, ville du spillt eg MMO som isje hadde noen historie? at det isje fantes noe du kjempet for eller skulle opnå? det ville jo bare vært kjedelig. underholdning er isje bare en ting, det er flere ting. historie,gameplay,design,oppbygging o.s.v man trenger alle disse elementene for å lage et MMO og mange av de elementene kan også tas fra singelplayer spill. og ja eg vet det er vanskeligere å ha en like god story i et MMO som det er i en singelplayer spill, men det vil isje si det er umulig. kansje det MMO sjangeren trenger er å bli laget på nytt. alt for mange prøver det classice for det er tryggest å lage, menst det den kansje trenger er noen som er villig til å prøve noe nytt. mulig at det failer, men eg synes no det er verdt et forsøk å lage noe nytt som kansje flere vil like. det gjelder å ta sjansen på å lage noe nytt. Endret 23. august 2009 av KraniC Lenke til kommentar
Millha Skrevet 23. august 2009 Forfatter Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Prøver ikke si noe spes med det jeg skrev.Tenke bare det var noe å tenke på når man diskutere slike ting som dette. Slik som jeg ser det, så kunne de laget et MMO idag, som var 100% realtime, med alle typer elementer som SP spill har, men det krever mer en del lønner til slutt... Rekner at det er bare et tidspørsmål om når det sjer. Framtidens MMO blir GTA IV med 500-1000 folk i samme store by. Masser av NPC, biler, bygg og flotte omgivelser. Poenget mitt er vel at ting er som det er for det er bare sånn... Penger styrer og det gir det resultatet man ser idag på alt. Men så kommer det med folkene som står bak produktet, noen kan lage ting bra, med det de får, andre ikke. Funcom er blant dem som har og får lite, men de gjør søren meg mye ut av når man tenker på det. MMO eller ei. Tror vi som sitter i andre enden av gamerverden ofte glemmer at dette er en bedrift som lager underholdning. LoL. zzz.... tror ikkje eg greie å formidla det som eg mener godt nok, men dere greier nok kommer frem til poenget selv. KANSJE! ..... Endret 23. august 2009 av MiLLHA1988 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg