Gå til innhold

Teddybjørntelefon for minstemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merker en veldig ensidig holdning fra artikkelforfatter. Jeg finner ikke noen begrunnelse for hvorfor det er så forferdelig å la et småbarn ha sin egen telefon i artikkelen. Er det jeg som har hoppet over noe?

Jeg har inntrykk av at norske småbarnsforeldre generelt ikke støtter tanken på at et barn i 4-5-årsalderen skal ta i bruk en mobiltelefon, mest grunnet at det ikke bør være et behov for barnet. Barn i barnehagealder burde "være ute og leke" framfor å knotte på en mobil. Dessuten kan elektromagnetisk stråling trenge lengre inn i barns underutviklede hjerner - det er bevist -, selv om eventuelle skadevirkninger ennå ikke er bekreftet på dette området. (Mange foreldre støtter tanken om "føre var" når det gjelder barn og mobilstråling).

Men det kan godt være jeg tar feil i mine antakelser, og det hadde vært interessant med flere innspill på dette området. Er det helt uproblematisk at det produseres mobiler beregnet på barn ned i 4-5-årsalderen?

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg, ville bare høre hva du basserte dine meninger på :-)

Mobiler i barnehagen kan også fort skape atter en gruppeforskjell. Hvem har telefon? Hvem har ikke? Hvem har best etc. La nå barna få være barn helt til enten de selv eller foreldrene merker at en mobiltelefon er aktuell for å drastisk gjøre hverdagen enklere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...