Gå til innhold

Halo 3 vs Gears of War 2

Hvilket spill?  

1. 1. Hvilket spill skal jeg velge?

• Gears of War 2
      14
    • Halo 3
      14

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg mitt aller første Xbox 360 spill nå. Men greier ikke å velge mellom Halo 3 og Gears of War 2. Begge ser utrolig gode ut. Men dette er grunnene for hvert spill:

Gears of War 2

Jeg elsker action og skikkelige "macho" spill som også er over episke. Har prøvd Gears of War 1 og synes spillet var utrolig bra. Både grafikken, våpnene og alt ser bra ut. Men jeg er VELDIG skeptisk på flerspilleren. Jeg har hørt at det er mange som jukser der, den er ubalansert, mye feil og at rankingsystemet er dårlig. Så kunne noen bekrefte eller avkrefte det?

Halo 3

Jeg har egentlig mest lyst på Halo 3 etter som det er kritikerrost over hele verden og at alle sier at spillet har en fantastisk historie, flerspiller og enspillerdel. Men når jeg prøvde det første Halo spillet på PC var spillet ganske bra men skuffende. Og jeg hører også at grafikken i Halo 3 er skuffende.

Men det er dere brukere som velger hvilket spill jeg skal velge først (har kun penger til 1 akkurat nå. Og dere kan ike bare velge 1 spill på pollen. Men dere må også poste her hvorfor dere liker/anbefaler akkurat det spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begge, spilt begge, men bare singelplayer delen. Og hos meg er det ingen tvil om hvilket spill som er best: Gears of War 2!! Fantastisk shooter med nydelig grafikk og masse herlig action. Synes ikke Halo 3 var så fantastisk som anmelderne ville ha det til. Et ok spill, men ikke mer enn det.

Lenke til kommentar

Jeg vil si Halo 3, utenlukkende pga. egne preferanser. Har spilt begge, og begge er utmerkede spill i sin sjanger, men jeg foretrekker FPS. Syns også Halo 3 har et bedre Matchmaking-system enn GoW2, samt at Halo-universet er mer forseggjort. Grafikkmessig er nok GoW2 mil foran Halo 3, men holder som sagt en knapp på sistnevnte. :)

Lenke til kommentar
Halo 3 er mye mer løp og skyt enn Gears 2, der du må/burde spille taktisk. Jeg ville gått for Gears 2.

For meg er det faktisk motsatt; i Halo 3 er jeg mye mer oppmerksom på omgivelser, lagkamerater, fiender og våpen enn jeg er i Gears 2 hvor jeg kun tenker på å skyte den første jeg ser. Det har nok med hvor mye man spiller hvert av spillene hvorvidt man mener det ene eller det andre, men taktiske vurderinger er absolutt tilstede og nødvendige i begge spillene.

Lenke til kommentar

Velg det spillet flest på vennelisten din spiller jevnlig. Begge to er veldig gode titler, men hvis jeg måtte velge imellom dem, så måtte det blitt Halo 3. Det er kort og greit så mye innhold i det spillet at du kan holde på i altfor mange uker, måneder og år uten å kjede deg.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at det er mange som jukser der, den er ubalansert, mye feil og at rankingsystemet er dårlig. Så kunne noen bekrefte eller avkrefte det?

Jukserne blir straffet, og de mest alvorlige glitchene er blitt patchet. Spillet har litt problemer med lagg, noe som kan gjøre det vanskelig å spille til tider. Rankingsystemet går ut på at du får poeng når du skader og dreper motstanderne dine, og mister poeng når du quiter.

Lenke til kommentar

Liker nok halo 3 bedre. Her tenker jeg mest på multiplayerdelen. Campaignen var litt skuffende kort, men var god, spesielt med kompiser. Nå har jeg riktignok spilt halo 3 så mye at jeg er en smule lei, men likte som sagt det spillet bedre. Gears 2s multiplayer er frustrerende ofte, både fordi jeg suger, fordi det føles ganske straffende hvis du suger, og fordi det er glitcher osv. Campaigndelen har en god del bedre lengde, og liker nok den generelt bedre, selv om noen baner er litt svake.

Lenke til kommentar

Halo 3! Enkelt valg. Har begge, rundet begge. Spilt Annex på Gears 2 en gang og null multiplayer på Halo 3. Halo 3 er gøy! Utviklerne prøver ikke fokusere på grafikk eller våpenfølelse, men rett og slett enkelt, hyggelig og sprekt gameplay. Mens Gears 2 mener jeg prøver på noe mer realistisk, men feiler for min del, forhold til et annet spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...