TST Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Et ukonvensjonelt onlinespill med spennende valg og stor fallhøyde. Les hele saken Lenke til kommentar
Avean Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Tror dem får et meget stort problem med dette spillet. Hvis dem skal presse inn massevis av forskjellige myter fra hele verden inn i et spill så er det flere ting som blir problematisk. Ene er at eventyr generelt i spill er vanskelig å gjennomføre bra, du har spill som Tomb Raider og Uncharted som har gjort det bra men her har du spillbarhet og ingen av begrensningene til MMO. I MMO har man som regel levels og statestikk, noe som går hånd i hånd med lineær spillbarhet og passiv slåssing. Jeg kan aldri tenke meg at dem kan få til spenning og action i et MMO, da må dem gi oss spillbarhet som et vanlig spill og ikke et MMO isåfall. Jeg ser for meg "New quest given: Go kill 10 Ogres". "Find the hammer of mighty Thor". "Kill 25 Yeti Younglings". Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Tror dem får et meget stort problem med dette spillet. Hvis dem skal presse inn massevis av forskjellige myter fra hele verden inn i et spill så er det flere ting som blir problematisk. Ene er at eventyr generelt i spill er vanskelig å gjennomføre bra, du har spill som Tomb Raider og Uncharted som har gjort det bra men her har du spillbarhet og ingen av begrensningene til MMO. I MMO har man som regel levels og statestikk, noe som går hånd i hånd med lineær spillbarhet og passiv slåssing. Jeg kan aldri tenke meg at dem kan få til spenning og action i et MMO, da må dem gi oss spillbarhet som et vanlig spill og ikke et MMO isåfall. Jeg ser for meg "New quest given: Go kill 10 Ogres". "Find the hammer of mighty Thor". "Kill 25 Yeti Younglings". Måten de allerede har klart å flette inn myter og konspirasjonsteorier inn i ARG-kampanjen sier for meg noe helt annet. Er det noe de virkelig skal ha applaus for er det nettopp dette med å fortelle historien sin på, man blir nesten slukt inn i det uansett. Og ja, det er sant at det blir vanskelig å styre unna den vanlige malen innenfor mmo, slik er det for alle nye mmo's, men når de har lovt så mye som de har gjort tviler jeg veldig på at dette skjer. TSW kommer forhåpentligvis til å bli et nytt pust innen sjangeren, forhåpentligvis Lenke til kommentar
xxTJxx Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 har tro på TSW jeg. Har fulgt det ganske lenge nå, og det blir bare bedre og bedre. forresten, noen info om hva denne koden man fikk på sanctuary of secrets er til enda? Jeg har ikke fått fulgt så mye med i det siste, hehe Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Alle gode ting er tre ja, Funcom har en like stor jobb foran seg for å overbevise spillere om at dette ikke blir en launch som ligner AO eller AOC. En god ide vil trolig være mer åpenhet, unngå latterlige strategier som NDA helt frem til launch, og ha langt bedre kommunikasjon med testere/spillere. Jeg har tro på både plottet (som virkelig er bra foreløpig, de har gjort en meget bra jobb med arpg delen) og selve spillet, men siden det er funcom så forventer jeg ingenting og velger heller å bli positivt overasket. Endret 12. juli 2009 av Wrathmont Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 håper det ikke blir "AoC" - ved realese. Vil ikke bli skuffet igjenn! Ser ganske spennende ut, gleder meg Lenke til kommentar
Cerandin Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 AOC har hatt en av dem beste lanseringene stabilitets messig, har aldri opplevd et mer stabilt MMO ved release jeg! Var dog lite content og litt lite polished :/ TSW kommer til å bli bra, AOC var 10 tusen ganger bedre enn Anarchy online ved release, og Funcom har nå lært av sine feil vil jeg tro Lenke til kommentar
agony Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 En av de beste artiklene jeg har lest på lenge. Både når det kommer til selve spillet, og når det kommer til problemene som går igjen i MMO sjangeren. Jeg har stor tro på at funcom klarer å gjøre TSW til noe nytt og bra for oss som digger en dypere story i spillene. Jeg har fulgt med på TSW forumet, gåtene m.m., og må si hele communityen imponerer veldig så langt, håper bare det blir overført til spillet på en bra måte. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Veldig god og interessant anmeldelse, men linken som viser til Star Wars: The Old Republic leder tilbake til samme side. Og en ting, greit at dere oversetter ord som er brukt i spill til norsk (eks: gear - utstyr), men er "utstyrslaging" virkelig et ord? Endret 12. juli 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Herlig artikkel med tolkninger av det kommende spillet og info Gleder meg til dette spillet selv om jeg ikke akkurat følger så sinnsykt med. Dette må nok prøves En mulighet med utstyret kunne jo ha vært å selge "enchantmesnts" du kan bruke på klærne du har lyst til å bruke. Mye kan gå sinnsykit bra med dette spillet, men mye kan faile totalt i mine øyne. Vi får se Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Konseptet er enormt bra, men hvordan spillet kommer til å se ut, samt animasjoner og gameplay, det kan ha store påvirkninger på hvordan spillet ender opp med å bli til slutt. Lenke til kommentar
mynock Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 I artikkelen blir det peika på eit par problem og utfordringar med slik TSW ser ut til å bli lagt opp. Tenker då på spelarprogresjon og dette med å halde på spelarane, når ein ikkje har levels og grinding som i dei fleste andre spel. MMOane vi har sett så langt har alle i stor grad endt opp med å bli ei reise mot høgaste level. Som AoC der folk raste avgårde for å nå høgaste nivå og så klaga si nød over mangel på innhald. Kan TSW kanskje klare å flytte fokuset meir over på verda og historia ein speler seg gjennom? Om det ikkje eksisterer eit øverste nivå vil kanskje dette fokuset på progresjon minke og folk vil kanskje ta seg betre tid til å oppleve reisa og historia undervegs. Kanskje eit dynamisk system der evnene blir betre ved bruk, men på sikt svekkas om ein bruker andre evner. Teknologi og magi kan f.eks. vere i konflikt: Om du støttar deg mykje til magi, vil du i mindre grad kunne bruke teknologi. Eit historiedrevet spel vil riktignok òg ende opp med problemet rundt innhald når ein kjem til "slutten". Kva kan spelarane ta seg til når historia stoppar og før neste tillegg blir gitt ut? Saknar tankar om dette i artikkelen. Ellers lar eg meg ikkje bekymre av at klær ikkje skal knyttast opp mot stats og evner. Utstyr med innvirkning på karakteren sin evner kan uproblematisk inkluderes på andre måtar. Når det gjeld settinga så er det jo riktig at den ikkje bygger på ein tidligare kjent setting, ala Star Wars eller Conan. I staden er det ganske åpenbart at TSW har mange andre kjente og kjære inspirasjonskjelder: White Wolves World of Darkness, Lovecraft eller Cthulhu mythosen, Dan Browns, Stephen King, Neil Gaiman og sikkert mange, mange fleire. Eg er sjølv spent på dette spelet. Det virkar som om Funcom har mange gode tankar og idear her, og dei fleste av dei har eg verkeleg sansen for. Så gjenstår det å sjå korleis dei blir realisert. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 (endret) Har hatt stor glede av ARG kampanjen så langt, en helt ypperlig måte å involvere spillere og fortelle en historie. Vet ikke helt hva jeg forventer av spillet, har kommet for lite konkret informasjon til å danne seg ett bildet. Men jeg liker konseptet, det er anderledes og det spiller mye på mystikk, mytologi og konspirasjoner som alle er gode elementer for god underholdning. Spillet skal i alle fall testes når det en gang kommer, og så får vi se hvordan det går. Ser ikke det store problemet +stats på utstyr og klær. Spillet vil inneholde magi og det bør gi en haug av muligheter, ellers så nevner artikelen en del gode muligheter også. Bør være mange måter å løse dette på enn den tradisjonelle de fleste andre MMO'er har benyttet til nå. Om ikke spillet lykkes, så tror jeg dette kunne egnet seg godt som en tegneserie, i alle fall etter ARG'en å dømme Hmmm ett samarbeid mellom Funcom/Ragnar og en eller flere av Garth Ennis, Neil Gaiman, Mike Carey eller Warren Ellis for å nevne noen av mine favoritter, som har skrevet serier som kan i større eller mindre grad passe inn i TSW settingen. Endret 13. juli 2009 av Crowly Lenke til kommentar
zawson Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Tror dem får et meget stort problem med dette spillet. Hvis dem skal presse inn massevis av forskjellige myter fra hele verden inn i et spill så er det flere ting som blir problematisk. Ene er at eventyr generelt i spill er vanskelig å gjennomføre bra, du har spill som Tomb Raider og Uncharted som har gjort det bra men her har du spillbarhet og ingen av begrensningene til MMO. I MMO har man som regel levels og statestikk, noe som går hånd i hånd med lineær spillbarhet og passiv slåssing. Jeg kan aldri tenke meg at dem kan få til spenning og action i et MMO, da må dem gi oss spillbarhet som et vanlig spill og ikke et MMO isåfall. Jeg ser for meg "New quest given: Go kill 10 Ogres". "Find the hammer of mighty Thor". "Kill 25 Yeti Younglings". Et MMO er et MMO. "Drep fire halvøde hunder for så å ta med deg halene deres til meg." er liksom vanlig prosedyre i starten av et MMO. Spillet starter liksom ikke før man har kommet til maks lvl og beveger seg in i end game content. Si at maks lvl er 80. Da er level 1 til 80 bare en innføring av storyline og på en måte en "test" for å se om du har ferdigheter nok til å kunne høste av den mest sannsynlig awesome end game contenten. Dette er i alle fall min mening Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Da gidder ikke jeg komme meg dit uansett, hvis ikke andre ting trekker meg inn, som god historie, grafikk eller litt variert gameplay Sånn er det med meg og MMOer i alle fall. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Spillet starter liksom ikke før man har kommet til maks lvl og beveger seg in i end game content. Dette er noe TSW vil prøve å endre på, du skal på sett og vis start på maks level, slik at hele MMO'et er kun "end game". Men så lenge det vil være en eller annen grad av karakter utvikling, f. eks lære seg nye ferdigheter, eller forbedre de man allerede har, så vil det fortsatt være spor av det vi er vant med fra de andre MMO'ene. Men målet er å prøve å gjøre alle nyttige uansett hvor lenge man har spillt, slik at en "lvl 1" kan samarbeide med en "lvl 80". Om de lykkes med dette eller ei, finner vi vel ut av etter lansering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå