Gå til innhold

Må man betale for noe mer når man bestiller bredbånd fra Get?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Flytta for en drøy måned sida, og her er det ikke noe kobber jeg kan få ADSL gjennom. Det er derimot en kabelinngang slik at jeg kunne få bredbånd fra Get, og bestilte dette etter å ha forsøkt å se om jeg trenger noe mer før jeg kan bestille fra dem. Jeg kunne ikke på noen måte se at det var nødvendig at jeg bestilte andre produkter fra dem, pløyde gjennom avtalevilkår og FAQer og det som var på sida dems, men fant i alle fall ingen ting.

Nå slår det meg at jeg muligens har lett for dårlig, for nå kommer den første fakturaen, og her er jeg fakturert for noe som heter "grunnpakke", og det er i tillegg til bredbåndet. Er det noen som har erfaringer med Get som veit om dette er vanlig, og hvor det eventuelt stod når man bestilte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Flytta for en drøy måned sida, og her er det ikke noe kobber jeg kan få ADSL gjennom. Det er derimot en kabelinngang slik at jeg kunne få bredbånd fra Get, og bestilte dette etter å ha forsøkt å se om jeg trenger noe mer før jeg kan bestille fra dem. Jeg kunne ikke på noen måte se at det var nødvendig at jeg bestilte andre produkter fra dem, pløyde gjennom avtalevilkår og FAQer og det som var på sida dems, men fant i alle fall ingen ting.

Nå slår det meg at jeg muligens har lett for dårlig, for nå kommer den første fakturaen, og her er jeg fakturert for noe som heter "grunnpakke", og det er i tillegg til bredbåndet. Er det noen som har erfaringer med Get som veit om dette er vanlig, og hvor det eventuelt stod når man bestilte?

Om det er rett eller galt vet ikke jeg, men når jeg bestilte for 2 år siden fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha grunnpakke om jeg skulle ha internett. Dette hadde noe å gjøre med at du måtte ha noe de kalte en "aktiv linje".

Ring og spør de hvordan dette henger sammen. De er litt som NGt på kundeservice, men som regel får man iaf et svar :p

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Heisann.

Du har min dypeste sympati! Get er noe møl fra ende til annen.

Ja du må betale ekstra for tv-kanalene...

Du kan også forvente dårlig latency og linjekvalitet (kommer kanskje litt an på hvor gammelt anlegget er i huset/bygningen du bor i)

I tillegg reklamerer de om at de er på topp i Teknofil og Post og Teletilsynets databaser over internett leverandører (noe som ikke stemmer fordi ALLE andre fiber/kabel leverandører har lavere priser enn dem).

Hvis du sammenligner ADSL og linjene til Get, så vil du absolutt se at Get er billigere, men hvorfor det? Fordi Telenor sin LLUB (kobberaksess pris) er satt alt for høyt. (Noe som egentlig er Post og Teletilsynets feil) De fleste fiber leverandører (inkludert Get) mente at for lav LLUB kunne sette en stopper for lønnsomheten av utbygging av fiber!

Problemet er at Get bygger ikke ut noe nett! De kjøper opp andre nett. Og siden LLUB'en er høy (rund 80,- i mnd), så vil xDSL prisene ligge høyere enn de trenger, og dermed kan Get ta mer betalt for lavere hastigheter.

De fleste leverandører som bruker samme teknologi som dem, f.eks. Viken, Telag og andre fiber/kabel leverandører, selger 10mbit/10mbit linjer til rundt 400-450,-. Men ikke get! Nei de skal ha 400,- for en ynkelig 7/1mbits linje.

Skulle bare ønske noen andre så dem for de svindlerene de er.

Mitt råd: Hold deg langt vekk fra Get! Hadde det ikke vært for at de har monopol her jeg bor, så hadde jeg gladlig gått opp i pris, og ned i hastighet for å slippe dem.

Allt jeg kan gjøre er å vente på VDSL eller fiber, så er det bye bye Get.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...