Gå til innhold

Mesterskap i kryssord?

Krovell

Anbefalte innlegg

Når en med interesse for kryssord og quiz ser at det finnes VM i alle slags mulige spill, begynner vedkommede å lure på hvorfor det ikke er noen som kan lage kryssord VM eller NM?

Jeg har lett litt rundt, men er ikke sikkert jeg har brukt riktige søkeord. Og jeg kan ikke si jeg finner noe særlig relevant heller.

Noen flere enn bare meg som er interessert i kryssord? Og som eventuelt har noen svar på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når en med interesse for kryssord og quiz ser at det finnes VM i alle slags mulige spill, begynner vedkommede å lure på hvorfor det ikke er noen som kan lage kryssord VM eller NM?

Jeg har lett litt rundt, men er ikke sikkert jeg har brukt riktige søkeord. Og jeg kan ikke si jeg finner noe særlig relevant heller.

Noen flere enn bare meg som er interessert i kryssord? Og som eventuelt har noen svar på dette?

"Årlige kryssordmesterskap har flere ukeblader og aviser arrangert. Det mest kjente og

prestisjetunge er NM i kryssord som ukebladet Hjemmet har hatt ansvaret for siden slutten av 60-tallet. De første kryssordmesterskap i Norge ble arrangert i 30-årene. "

Kilde: http://www.x-ord.no/atilaa.htm

Jeg synes kryssord er morsomt, men er dårlig i det. :)

Lenke til kommentar
"Årlige kryssordmesterskap har flere ukeblader og aviser arrangert. Det mest kjente og

prestisjetunge er NM i kryssord som ukebladet Hjemmet har hatt ansvaret for siden slutten av 60-tallet. De første kryssordmesterskap i Norge ble arrangert i 30-årene. "

Kilde: http://www.x-ord.no/atilaa.htm

Jeg synes kryssord er morsomt, men er dårlig i det. :)

Det fårn si, NM i kryssord siden 1960- tallet. Vet du noe mer om selve arrangementet? Hadde vært artig å prøvd, men er redd jeg ikke kan lage kryssord overskrifter med de kunnskapene jeg har. Jeg ser for meg en sal med heavyweightere i kryssord som spiser sånne som meg til frokost og morgenkryss :p

Hadde vært kjekt å visst hvordan stemningen er, type oppgaver og tider o.l

Lenke til kommentar

Har ikke mye kunnskap om det, søkte bare på det når jeg så tråden din her. Men siden det er hjemmet som arangerer det så tipper jeg at NM bare fungerer som løs og send inn, tror ikke det er sånn at folk møter opp i et lokalet dessverre. Kanskje på et mer internasjonalt nivå kan det være sånn, men fant ikke noe om VM eller lignende, men det kan være pga av mine dårlige engelsk kunnskaper.

Lenke til kommentar
Har ikke mye kunnskap om det, søkte bare på det når jeg så tråden din her. Men siden det er hjemmet som arangerer det så tipper jeg at NM bare fungerer som løs og send inn, tror ikke det er sånn at folk møter opp i et lokalet dessverre. Kanskje på et mer internasjonalt nivå kan det være sånn, men fant ikke noe om VM eller lignende, men det kan være pga av mine dårlige engelsk kunnskaper.

Jeg klandrer deg overhodet ikke for såkalte dårlig engelsk kunnskaper, jeg greide jo ikke finne noe om NM i kryssord engang :p hehe

Hørtes litt traust ut at det ikke er live mesterskap. Kanskje på tide å lage kryssord NM slik det burde lages? :)

Lurer på om det er noen som greier å livnære seg på kryssord, hehe en såkalt proff kryssordløser :p

Er ikke det like kult som Professor i takmøne? :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tviler på at det er mange som livnærer seg på kryssord, men skal ikke se bort ifra at noen få gjør det :) Høres ut som du har lyst til å prøve deg på NM? :p Er du god?

Ganske sært da isåfall, hvis noen er proffe kryssord løsere. Ser for meg at en avdanket kryssord proff vil få en ganske orginal CV. "-Riktig, Hansen. Jeg ser du har vært kryssordløser fra 1974-1999." :p hehe

Jeg har litt lyst til å prøve meg, men er ikke så vanvittig god. Men det hadde vært kult å sett hvor dyktige folk er. Men det blir tydeligvis ganske vanskelig siden det er innsendingsoppgaver.

Kanskje jeg skal lage kryssord NM? Altså, et ordentlig NM, Face-2-Face. For er ikke den korrekte kryssmesteren den som takler sjeldne synonymer under press da? :)

Lenke til kommentar
Tviler på at det er mange som livnærer seg på kryssord, men skal ikke se bort ifra at noen få gjør det :) Høres ut som du har lyst til å prøve deg på NM? :p Er du god?

Kanskje jeg skal lage kryssord NM? Altså, et ordentlig NM, Face-2-Face. For er ikke den korrekte kryssmesteren den som takler sjeldne synonymer under press da? :)

Haha :p Hadde likt å se noen arrangere face 2 face.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...