Gå til innhold

Mass Effect 2 - Exclusive Reveal Dev Diary Video

Anbefalte innlegg

Spelet ser utruleg bra ut. Ser ut som det blir ein verdig oppfølgar til Mass Effect 1. Håpar dei har tatt tak i småtinga, som til dømes framerate etc.

Og det ser òg ut som om dei har tatt fatt i "planetary exploration" - det blir ikkje like keisamt som i 1'aren.

Historia virkar djup og intressang. Gledar meg umenneskleg mykje til dette spelet!

Kva seier Dykk andre?

Endret av TSP
Endret emnetittel til noe mer beskrivende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke ofte jeg virkelig sitter og gleder meg til et spill, men Mass Effect 2 får meg til å føle meg som en unge dagen før julaften; det kan liksom ikke komme fort nok. Det lille jeg har sett av ME2 ser ut til å fikse opp i de små problemene som var i 1eren, samtidig som de bygger videre på det som gjorde Mass Effect til et av tidenes beste RPG. Må si jeg er fornøyd med den løsningen de kom opp med for overføring av karakteren fra det første spillet. Level og utstyr er det ikke så viktig med, men at de valgene man gjorde blir overført til ME2 er veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg spilte aldri gjennom eneren, beklageligvis. Jeg har alltid sagt til meg selv at jeg burde plukke det opp igjen, men har ikke greid det enda. Tror det var et punkt i spillet jeg ikke klarte å komme meg forbi, og etter noen timer ga jeg meg.

Uansett, toeren høres fantastisk ut. Det at toeren påvirkes av saven din i eneren er utrolig kreativt og godt gjort av BioWare.

Lenke til kommentar
Uansett, toeren høres fantastisk ut. Det at toeren påvirkes av saven din i eneren er utrolig kreativt og godt gjort av BioWare.

Vil nå heller si at det er utrolig irriterende. Jeg vil gjerne spille gjennom en gang til, denne gangen som "slem", men fordi jeg heller vil starte ME 2 som mer nøytral må jeg runne det en tredje gang.

Syns det er utrolig surt.

Lenke til kommentar

Emnetittelen er ikke beskrivende nok

Bruken av emnefeltet følger ikke våre retningslinjer for oppretting av emner. Vennligst gjør emnetittelen mer beskrivende for tråden, slik at brukerne forstår hva emnet handler om før man klikker på den. En moderator vil måtte stenge tråden om dette ikke blir endret.

Rapporter tråden når dette er gjort slik at en moderator kan fjerne denne meldingen.

Reaksjoner på moderering skal taes på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Så selv ikke den store verdien i å være "nøytral", selv om jeg til dels var det i en tredje nesten-gjennomspililng.

Voldsomt heroisk eller totalt hensynløs - er det noe moro å være en slags A4-mellomting?

Har troen på oppfølgeren, men er inntil videre fortsatt skeptisk til "space exploration" - kan fort bli en gimmick uten særlig verdi.

Lenke til kommentar

Har vel spilt gjennom ME1...5 ganger eller noe slikt nå. Jeg håper de forbedrer følgende:

Mer levende planeter å utforske, selv om utsikten til tider var fantastisk (titte opp i verdensrommet og se 2 skinnende soler blandt annet). Desverre var de ganske kjedelige utenom dette. Å kartlegge mineraler og finne diverse gjenstander virket heller ikke særlig nyttig. Man får litt exp, som kommer godt med om man har startet en fersk karaktert på høyere vanskelighetsgrader, men ellers gir de lite igjen for tiden det tar å finne alle. Man fikk heller aldri noe spesielt når man hadde funnet nok... =/

Sideoppdrag på disse planetene slet med det samme problemet, de var veldig generisk og like.

Penger; de var verdt litt i starten, men etterhvert var penger så og si meningsløst. Mer som en gimmick å regne. Syns man burde få mindre/ha mer å bruke de på. Greit nok at de beste våpnene kunne kjøpes, men å finne colussus X armor i en butikk var pokkern umulig.

Mods: For min del var det ett par våpen mods som stod såpass over de andre at det ikke var morsomt engang. Brann og frost ammunisjon var ca aldri nødvendig syns jeg, tok heller å holdt meg til tungsten/shredder + muligens explosion i hagle/sniper. Jeg skulle ønske jeg "måtte" bruke ammunisjon som gled gjennom kinetiske skjold på insane, for det skal være vanskelig og nazi på det vanskeligste og små ting som dette burde gi deg en stor fordel.

Er sikker mer, men det positive som jeg vil de skal være igjen må de for all del ikke røre. Jeg vil ha mer codec, tror jeg har hørt/lest hver bidige topic og håper de fortsetter med å gjøre Mass Effect til ett spill med en rik setting, for meg betyr det mye av spill opplevelsen. Skulle faktisk ønsket meg ett rom RTS når jeg satt og leste om skipene, og å få vite hvorfor jeg aldri måtte lade om var ganske spennende.

Fortsett å gi ett rikt person galleri med personer man faktisk føler noe for, enten det er positivt eller negativt. Jeg vil iallefall føle jeg bryr meg om de. Elsket Wrex, syns Garrus var en spennende måte å illustrere knivbladet man skulle balansere på som spectre. For å nevne 2 :)

Håper og forventer en verdig oppfølger. Liker at man kan velge å importere tidligere characters. Lurer på hvordan det blir med nye talents når man gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...