Gå til innhold

Red Dead Redemption: Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Er det en ting jeg både må skryte av og samtidig klage på i RDR er det tøydukka John Marston.

Må ikke kaste deg ned hver eneste lille skråning du ser :whistle:

Det gjør jeg i grunnen ikke, men det hender det faller seg sånn.

Akkurat den episoden husker jeg godt RakkerUngen, det var et veldig velkomment innslag.

Har dere skutt deres egen hest mens dere rir på den noen gang? Eller sett en medspiller gjøre det? Trodde jeg skulle le meg ihjel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble nettopp ferdig med historien, og..

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

de bare MÅTTE?! De gjorde det i GTA IV og nå gjorde de det igjen! Hvorfor kan ikke karakteren få en god slutt?! Håper inderlig det kommer noen oppdrag som lar oss myrde alt som finnes av agenter, dette gjorde meg sint! Jeg likte John. Virkelig. Kunne han ikke bare få være i fred?!
Lenke til kommentar

de bare MÅTTE?! De gjorde det i GTA IV og nå gjorde de det igjen! Hvorfor kan ikke karakteren få en god slutt?! Håper inderlig det kommer noen oppdrag som lar oss myrde alt som finnes av agenter, dette gjorde meg sint! Jeg likte John. Virkelig. Kunne han ikke bare få være i fred?!

Nei, for da ikke slutten hatt en så sterk virkning på deg som den tydeligvis hadde. Reaksjonen din bekrefter at det var et godt valg av Rockstar. B)

Personlig gikk det mer inn på meg at Abigail også døde og Jack endte opp helt alene. Johns slitsomme moralisme hadde tæret på meg gjennom hele spillet og jeg var bare glad for at Ross tok ham til slutt.
Lenke til kommentar

Nei, for da ikke slutten hatt en så sterk virkning på deg som den tydeligvis hadde. Reaksjonen din bekrefter at det var et godt valg av Rockstar. B)

Personlig gikk det mer inn på meg at Abigail også døde og Jack endte opp helt alene. Johns slitsomme moralisme hadde tæret på meg gjennom hele spillet og jeg var bare glad for at Ross tok ham til slutt.

Det at Abigail døde og at Jack endte opp alene, slik John lovte flere ganger at ikke skulle skje er klart trist, men jeg klarer ikke å stifte et forhold med Jack lik John uten noen oppdrag eller særlige mengder med stemmer. En kan også pirke og påpeke at alle "stranger"-oppdrag er der tre år senere og ikke reagerer på at det er en annen person som kommer. Men igjen, sympati ved å ha lært mer om bakgrunnen til karakteren er jo også noe.. Nei, uff, nå ble jeg bare forvirret! :p

Dumt at jeg lagret over rett før John døde. Ville heller spilt som ham når jeg jakter på achivements. Var litt stas å gå rundt og høre "JOHN MARSTON?!" fra alle og enhver. ^_^

Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt og jeg må bare si at dette spillet er heeelt fantastisk!

Det er spesiellt en eps som virklig satte sine spor imeg og det er når du endelig kommer det til Mexico og starter og ri innover landet , da den musikken kom ... fikk gåsehud over hele kroppen... Noe så rått!! Elsker dette spillet!

Haha jeg og bror tenkte akkurat det samme. Det passa så utrolig bra. Virkelig god stemningsskaper dette spillet.

Dumt at bror min har flykta med PS3... Får ikke fullført før han kommer hjem.

Lenke til kommentar

Nja men det er en utrolig kul karakter som kunne vært med i oppfølgere. Dette spillet har blitt en like stor ny franchise som GTA tror jeg nå om ikke mye større. Garantert at vi ser en toer her.

Lenke til kommentar

Har dere skutt deres egen hest mens dere rir på den noen gang? Eller sett en medspiller gjøre det? Trodde jeg skulle le meg ihjel.

Det var denne episoden hvor jeg nesten ble snipa i Free-Roam. Siktet på en fyr med min egen rolling block rifle, men rett før jeg skøt klarte denne mannen å bomme på meg og hesten slik at den steilet (elns.) og jeg traff den i hodet. Ble latter fra begge der kan jeg tenke meg.

Vet ikke hvem som "klaget" over at det var for lite folk i gatene i multiplayer kampene, men spilte nettopp nå en kamp med 16 spillere elns. på hardcore, det var sykt... Folk overalt på Las Hermanas. Personlig liker jeg ikke Tumleweed og Casa Madrugada siden de er 2 store baner. Tumbleweed liker jeg av den grunn at jeg aldri finner noen repeater, og det er styggvanskelig uten på hardcore.

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg ferdig med histiorien enda (kommet til den tredje delen av kartet), men det er nok ingen tvil om at dette er en franchise Rockstar vil og bør gjøre mye mer med. De kan lett lage fler spill i serien, og Red Dead Redemption er jo en oppfølger det også, om enn kun i ånden.

RDR stjener stort på å være et spill satt i villmarken, for nå er oppdagelsesmulighetene mye større. Ingen store bygninger som blokkerer veien, ingen kjipe trafikkregler og heller ingen tap av våpen og den irriterende biten der når man blir tatt. Dessuten har de nå endelig greid å inkludere en suveren måte å reise fort på. Jeg heller mot å mene at standard sandkassespill definitivt har utspilt sin rolle etter dette, for det skal mye til for å toppe mulighetene man får i et univers hvor dagens fastlåste regler (trafikkregler, våpenregler, måter å reise på) enda ikke er gjeldene. Minner meg en del om Protoype og inFamous, hvor du også har muligheten til å ferdes i byen på en helt annen måte. Red Dead Redemption føyer seg pent inn i rekka over spill som gjør sandkassen til sin egen fremfor spill som ender opp som ofre for en "fri" verden.

Jeg håper bare Rockstar gir oppfølgerne et bedre HUD, en litt mer interessant historiefortelling og en generell mer spillervennlig holdning i form av journaler og skikkelige introduksjoner til de forskjellige spillmekanismene. De definerte i stor grad sandkasse som genre, nå må de ta den ett steg videre.

Lenke til kommentar

Haha, ute og jakter bjørn og midt i skogen ser jeg to karer foran en telt hvor den ene karen går og setter fra seg en tønne med krutt. Så hører jeg "Ahh, it's time for a cigarette" og plutselig var det bare tomrommet igjen ^_^

Lenke til kommentar

Er det noen som har lyst til å ta "drep 500 stk med kanon" online?

Har igjen: lvl 50 på free roam og 500 kills med mounted weapon :D

Hvordan fikk du consecutive (ffa/gang match) trofeene ? de organiserte kampene virker bare altfor tilfeldige til å klare å holde ett jevnt høyt nivå. Har du bare spilt kjempemye og hatt litt flaks ?

Lenke til kommentar

Slet mye med det selv, men det er bare å tagge så mye som overhodet mulig. Fullstendig ulogisk i og med at det viktigste bør være å faktisk få skutt fremfor å tømme hele revolveren, men det er slik det en gang er.

Og det er noe med at siktet skal være hvitt uten at jeg helt har skjønt greia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...