Gå til innhold

Red Dead Redemption: Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Jeg har X360 versjonen av spillet og idag så kjøpte faren min seg det til PS3, og jeg måtte jo da se med egne øyner om det virkelig er forskjeller i spillet.

Og uten å overdrive så må jeg si at PS3 utgaven virkelig har blitt rævkjørt av Rockstar altså, så utrolig mye blassere med dårlige textures er det lenge siden jeg har sett. Det som var aller værst var mangel av AA som får hele bildet til å "flimre" når en beveger kameraet. For ikke å snakke om frameraten...animasjonene på figurer i spillet hakker.

Altså jeg regnet med å se litt forskjeller men at det var så utrolig mye dårligere synes jeg er MEGET rart anmeldere der ute ikke har lagt mye mer fokus på for det her er regelrett å spytte PS3 eiere i tryne synes jeg....utrolig slapt av Rockstar!

Og ikke minst slapt av anmeldere der ute å ikke gi Rockstar skikkelig pepper for å gjøre RDR en miserabel grafiskt opplevelse sammenlignet mot X360 utgaven....

Forferdelig å høre, da jeg har PS3 og tenkte jeg skulle hente meg en kopi i løpet av noen få uker. Ble usikker nå.

Om spillet kun hadde vært på PS3 og grafikken vi ser på PS3 utgaven er det beste spillet presterer så vil jeg tro spillet hadde fått trekk for dårlig grafikk,framerate,textures,lod,foil og total mangel på AA. Spillet burde i anmeldelser få trekk for disse svakhetene for PS3 utgaven. Spillet til PS3 er ikke en 10/10 det er helt forbanna sikkert....

Dette synes jeg ikke burde få trekk for, fikk Final Fantasy XIII trekk på 360en på anmelder-sider, enkelt svar nei. Der var PS3 by far den beste versjonen med ukomprimert lyd, 1080P CGI cutscenes og 720p ingame, still ingen trekk ;)

Så da synes jeg det er urettferdig viss dette spillet skulle få trekk siden det er forskjeller mellom 360/PS3 utgavene.

Jeg ville nok heller si det motsatte, at begge to burde ihvertfall fått en kommentar om at den ene versjonen har store mangler som den andre ikke har.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Jeg har X360 versjonen av spillet og idag så kjøpte faren min seg det til PS3, og jeg måtte jo da se med egne øyner om det virkelig er forskjeller i spillet.

Og uten å overdrive så må jeg si at PS3 utgaven virkelig har blitt rævkjørt av Rockstar altså, så utrolig mye blassere med dårlige textures er det lenge siden jeg har sett. Det som var aller værst var mangel av AA som får hele bildet til å "flimre" når en beveger kameraet. For ikke å snakke om frameraten...animasjonene på figurer i spillet hakker.

Altså jeg regnet med å se litt forskjeller men at det var så utrolig mye dårligere synes jeg er MEGET rart anmeldere der ute ikke har lagt mye mer fokus på for det her er regelrett å spytte PS3 eiere i tryne synes jeg....utrolig slapt av Rockstar!

Og ikke minst slapt av anmeldere der ute å ikke gi Rockstar skikkelig pepper for å gjøre RDR en miserabel grafiskt opplevelse sammenlignet mot X360 utgaven....

Forferdelig å høre, da jeg har PS3 og tenkte jeg skulle hente meg en kopi i løpet av noen få uker. Ble usikker nå.

Om spillet kun hadde vært på PS3 og grafikken vi ser på PS3 utgaven er det beste spillet presterer så vil jeg tro spillet hadde fått trekk for dårlig grafikk,framerate,textures,lod,foil og total mangel på AA. Spillet burde i anmeldelser få trekk for disse svakhetene for PS3 utgaven. Spillet til PS3 er ikke en 10/10 det er helt forbanna sikkert....

Dette synes jeg ikke burde få trekk for, fikk Final Fantasy XIII trekk på 360en på anmelder-sider, enkelt svar nei. Der var PS3 by far den beste versjonen med ukomprimert lyd, 1080P CGI cutscenes og 720p ingame, still ingen trekk wink.gif

Så da synes jeg det er urettferdig viss dette spillet skulle få trekk siden det er forskjeller mellom 360/PS3 utgavene.

Jeg ville nok heller si det motsatte, at begge to burde ihvertfall fått en kommentar om at den ene versjonen har store mangler som den andre ikke har.

Enig, det er blitt av en aller annen grunn akseptert at det er forskjeller på konsoll utgaver av spill og det trekkes aldri ned for dette, jeg kan ikke komme på noen spill som "dem" har gjort dette på. Det blir som om Rockstar hadde sluppet RDR til PC og så har du ikke mulighet til å slå på AA eller kjøre spillet i høyere oppløsning en 1280*720...spillet hadde fått uten tvil fått trekk i karakter for dette.

Om jeg og en kompis stikker til McDonalds for å kjøpe en burger og han sin har bacon og ost og vi kjøpte samme burger så vil jo jeg lure på hvorfor i huleste fikk ikke jeg det også?! Og om personen bak kassa da sier "men bacon og ost er ikke så viktig, det er jo samme burgeren" ja da sier jeg "dra til helvete, jeg vil ha det samme som min kompis!"

Og om folk ikke skjønte at det var min rare tolkning av "grafikk er ikke alt spillet er like bra"....Ja filmen Avatar er bra å se på dvd men den er jævla bra å se på blu-ray....

Nei jeg synes anmeldere der ute burde starte å gi utviklerne pepper for dårlig arbeid og forskjellsbehandling av sine kunder.

Lenke til kommentar

fikk endelig red dead redemption i går og må si det er et fantastisk spill så langt som eg har prøvd, nydelige kontroller og masse å finne på, selv så tidlig i spillet.

og tips til GTA bruk samme skyte mekanisme i GTA V istede for GTA IV sin dumme auto aim crap. var UTROLIG mye gøyere slik.

men eg skal søren ringe å kjefte på game.no altså, de sendte meg spillet, men uten kortstokken de lovde meg og den skal de bare ta å flekke frem altså.

men uansett, kosen får eg bedre våpen i free roam? fikk noen då, men alle eg spillte med hadde jo sykt mye kraftigere våpen enn meg og skjøt meg rett ned :p

Lenke til kommentar

Dette synes jeg ikke burde få trekk for, fikk Final Fantasy XIII trekk på 360en på anmelder-sider, enkelt svar nei. Der var PS3 by far den beste versjonen med ukomprimert lyd, 1080P CGI cutscenes og 720p ingame, still ingen trekk wink.gif

Enig, det er blitt av en aller annen grunn akseptert at det er forskjeller på konsoll utgaver av spill og det trekkes aldri ned for dette, jeg kan ikke komme på noen spill som "dem" har gjort dette på. Det blir som om Rockstar hadde sluppet RDR til PC og så har du ikke mulighet til å slå på AA eller kjøre spillet i høyere oppløsning en 1280*720...spillet hadde fått uten tvil fått trekk i karakter for dette.

Om jeg og en kompis stikker til McDonalds for å kjøpe en burger og han sin har bacon og ost og vi kjøpte samme burger så vil jo jeg lure på hvorfor i huleste fikk ikke jeg det også?! Og om personen bak kassa da sier "men bacon og ost er ikke så viktig, det er jo samme burgeren" ja da sier jeg "dra til helvete, jeg vil ha det samme som min kompis!"

Og om folk ikke skjønte at det var min rare tolkning av "grafikk er ikke alt spillet er like bra"....Ja filmen Avatar er bra å se på dvd men den er jævla bra å se på blu-ray....

Nei jeg synes anmeldere der ute burde starte å gi utviklerne pepper for dårlig arbeid og forskjellsbehandling av sine kunder.

Enkelte spill får trekk fra "dem" for dårligere utførelse, siste jeg kommer på er Bayonetta, som skåret en hel karakter lavere på ps3 (8) sammenlignet med Xbox (9). Jeg har sett begge versjonene like etter hverandre, og personlig vil jeg faktisk ikke bruke penger på ps3-versjonen, da halve poenget med spillet - som det fremstår på xbox - er vakker, høyoppløst grafikk, flotte rike farger og fantastisk animasjon. På ps3 er det meste tragisk nok bare utvasket grums. Har aldri sett en så tydelig forskjell. Og nei, ingen fanboy-takter her, da jeg kun har ps3 selv...

Lenke til kommentar

Går utfra at mange av dem ikke har tatt seg bryet med å gjøre en skikkelig sammenligning. Det er tross alt en del steder der det ser rimelig likt ut, og en del der det absolutt ikke gjør det, men det krever at man bruker litt tid på å teste det ut. Dessuten er spill som RDR av den typen som blåser av hatten av deg med en gang du begynner å spille, og da er det lett å glemme å være kritisk.

Jeg kjøpte PS3-utgaven fordi de fleste jeg kjenner skulle spille online på PSN, men så viser det seg at multiplayeren er så naken at det nesten ikke er noe å gjøre og folk går forståelig nok fort lei, så jeg sitter her med den styggeste versjonen av singleplayer og en innholdsløs multiplayer og føler meg litt lurt. Selv om det totalt sett er et greit spill så er det nok et av de dårligere kjøpene jeg har gjort på lenge. Hadde jeg visst om multiplayeren ville jeg kjøpt 360-versjonen og bare spilt singleplayer. Gah. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Angående denne diskusjonen om sammenligninger. Den enkle grunnen til at det blir gjort lite trekk for sånne ting er at anmeldere kun får en kopi av spillet. Det er sjeldent at man får f.eks. både PS3 og xbox360 utgave.

Anmelderen kan jo ikke anmelde et spill ut i fra bilder han ser på nettet, og kan derfor kun forholde seg til spillet han har "i hånda". Det er jo også naturlig at Rockstar sender kopi til den konsollen de selv vet at er best, og det blir derfor ikke trekk i det hele tatt for dårlig grafikk/lag osv når det ikke er eksisterende på spillet anmelderen spiller.

Endret av Error
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Nå har jeg funnet den perfekte måten å plage søsteren min på! Gå rundt og skyte hester, kaniner, rådyr og whatever. Æ kos mæ!

Lenke til kommentar

Eg forstår ikke, er det så jævlig dårlig på ps3 forhold til xbox360? Eg trodde ps3 var overlegen i hardware og kunne kjøre bedre grafikk. Grafikk ER viktig. Ble meget skuffet viss det ser rævkjørt ut på ps3en. Kanskje eg har kjøpt feil konsoll..

Lenke til kommentar

Eg forstår ikke, er det så jævlig dårlig på ps3 forhold til xbox360? Eg trodde ps3 var overlegen i hardware og kunne kjøre bedre grafikk. Grafikk ER viktig. Ble meget skuffet viss det ser rævkjørt ut på ps3en. Kanskje eg har kjøpt feil konsoll..

Det ser rævkjørt ut i forhold til Xbox versjonen. Det er fremdeles et veldig vakkert spill. Du har ikke kjøpt feil konsoll, det er bare Rockstar som har utført en dårlig jobb når det kommer til ps3 versjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Det er ikke noe jeg legger merke til når jeg spiller det iallefall. Har det på ps3, ser bare av og til at det er hastverkjobb som er gjort. Men spillet er som Genetics sa, vakkert forde, og det er ikke noe du legger merke til mer enn et par ganger.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Jeg føler jeg ahr gått glipp av en del av spillet - like etter bounty-introduksjonen fikk jeg max honour og nå bryr ikke folk seg om hva jeg gjør med mindre jeg dreper noen. Med andre ord har jeg ikke sett snurten til å være ettersøkt.

Vant forøvrig min første duell i sta, skøyt en fyr i hånda! Dro siktet mot hånden hans og trykte RT - da skjøt Marston med en gang. Merkelig, i og med at det ikke har fungert før.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å fullføre Asassins Outfit-questen men greier ikke finne "Twin rock hideout". Er det noen her som kan fortelle meg nøyaktig hvor det er?

Jeg har søkt litt rundt på google osv, og funnet ut såpass at det skal ligge nordvest for Armadillo, forbi Hanging Rock, men greier altså ikke å finne det. Om noen som vet hvor det er hadde giddet å ta seg bryet med å merke det på kartet og sende meg bildet på epost eller lignende hadde jeg blitt meget takknemlig, for jeg greier virkelig ikke å finne det...

Lenke til kommentar

Etter å nådd level 50, så skulle jeg prøve vanlig shootout/deathmatch igjen.

I free roam syntes jeg spillet er drittfett, fordi da er faktisk sammarbeid samtidig som man kan gjøre jævlig mye morro. Dessverre har jeg funnet hva jeg hater med dette spillet i deathmatch og lignende.

Jeg er superfan av western filmer, og alt det der. Og det plager meg at folk spiller spillet som gears eller lignende. Altså at folk sitter på toppen av hver sin byggning, og titter fram et par ganger i minuttet.

Hadde vært så dritt fett at det hadde vært total carnage i gatene der folk skyter den ene før så å bli skutt av en annen. Men men. Det er jo ikke spillets feil, det er vel bare sånn folk spiller tredjepersons skytespill.

Synd though, tar litt vekk av stemninga. Men da er det bare så bra at free roam er helt annerledes.

Lenke til kommentar

Vel vel Bare Ban, vi har vell gamet riiimelig lenge i dag :p Det var gøy! Fikk tatt noen hideout for rank. Kost oss med litt dyrejakt, fy søren, på vei opp når vi re ved siden av fossen fikk jeg gåsehud, det var så utrolig vakkert! Høydepunktet for denne spilløkten må være vår kamp i Armadillo. Når begge var oppå takene, og du skøyt av horna som hang på veggen, det var drit kult å se på, prikken over i'en var vel at jeg fikk drept deg =D Også kom du selvfølgelig med den heftigste shootouten på starten, da du blåste hodet mitt, uten at jeg rakk å røre min pistol :p Good game : )

Lenke til kommentar

Twin Rocks er litt nord for Armadillo - et ranch-kompleks mellom to veldig synlige, høye bergknauser (derav navnet). Om natten ser du lysene fra bygningen, på dagtid burde tvillingfjellene være synlige på god avstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...