Gå til innhold

Red Dead Redemption: Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Jepp, opplevde det samme selv. Man skulle visst befri sheriffen før man gikk opp til huset, så sheriffen kunne hjelpe deg, og gi deg belønning senere. Det er sånn, med forskjellige karakterer og belønninger når man drar til de forskjellige hideouts rundt om kring. Belønningene er ikke så mye å snakke om. Vi gikk nok bare glipp av ammo og/eller litt penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre som er irriterte etter siste oppdraget?

Har ikke kommet så langt enda, men jeg har hørt at slutten du får etter det siste oppdraget er ikke den ekte slutten.

Trenger i grunn ikke spoiler tag for å si dette siden det ikke er spoilere i teksten jeg skriver, men jeg gjør det av likevell:

For gamers who were disappointed to how the game ended you have a chance to truly finish the story by unlocking a hidden mission. When all of the story-missions are complete, the secret mission that shows the real ending of the game will be disguised in the Map as a Stranger mission. The mission, “Remember My Family” can be triggered by following the “?” icon to the Blackwater Station Train Platform. Approach the Federal Agent and there you will get to see how this game will truly end. Kjelde

Har allerede gjort dette. Det forandrer likevel ikke det som er irritabelt.

Det som er irritabelt:

John Marston dør i det siste oppdraget og man kan deretter bare styre sønnen, Jack Marston. Han har ikke "kjederøyke-stemmen" som John hadde. I sideoppdragene jeg har igjen får jeg altså ikke styre mannen jeg likte så godt. :cry:

Kom meg nettop igjennom spillet og jeg er helt enig =/

Lenke til kommentar

Håper jeg får ps3 versjonen fra platekompaniet i morgen. Hvis de sendte det fredag ettermiddag bør det gå?

Om posten gikk som normalt på lørdag, så kan du regne med å få det i dag. Spørs hvor du bor også da selvsagt, jeg hadde nok fått det i dag, med tanke på at jeg bor kun 15min unna Oslo.

Lenke til kommentar

Har spilt rundt 15 timer nå og er fornøyd, men som med GTA4 har jeg et inntrykk av at hypen tok helt overhånd på mange anmeldere. Selv om spillet totalt sett ligger langt over de fleste andre i samme sjanger, så er det for mange ankepunkter til at vi kan snakke om 10/10 eller 9/10. Jeg tenker at RDR er enten en streng 7/10 eller en mild 8/10.

Det positive er først og fremst selve verdenen; passe stor, ser ut som den skal, bakgrunnsmusikken passer perfekt og detaljer som dyreliv og væreffekter setter virkelig prikken over i'en på atsmofæren. Bylivet er troverdig gjengitt innenfor for de grensene som teknologien setter, og tilfeldige hendelser rundt omkring i ødemarka gjør at det føles organisk nok til at det ikke blir forutsigbart.

Ellers synes jeg kontrollen er overraskende bra til å være Rockstar, selv om den kanskje er litt for komplisert for sitt eget beste (gyllen regel: flere funksjoner på de samme knappene = mere rot).

Det som er litt småkjipt er storyen og karakterene i singleplayer. Dette aspektet opplever jeg som noe tamt og vassent; historien har ikke noe særlig driv - de første par timene er som en episode av Little House on the Prairie, og karakterene er fargeløse - de mangler særpreg, de er mest som tomme skall stoppet med Western-stereotyper. Nå er noe av poenget med RDR å spille på alle klisjeene, men jeg ble fortalt av markedsføringen at dette var klisjeer fra spaghetti-western ala Sergio Leone, når det egentlig minner mer om Bonanza, Gunsmoke og John Waynes filmer. Hadde de virkelig latt seg inspirere av Leone hadde det vært en duell eller en gjengkrig med en gang Marston hoppet av toget, som reduserte halve byen til lik og aske, og Marston selv hadde vært en kald og kynisk jævel, og skurkene hadde vært enda verre. Nå er det såpass gøy å krige i RDR at jeg kan overse det her; så lenge jeg får lov til å ta livet av en haug med folk er jeg fornøyd.

Det som egentlig drar ned for min del er multiplayer. Det jeg hadde gledet meg mest til av alt, ja jeg vil si det er hovedsakelig derfor jeg kjøpte spillet, var å kunne danne posse med venner og herje rundt i ville vesten. Dessverre går det ikke an å herje i et folketomt område der er alt det som gjør singleplayer gøy er fjernet; for en elendig avgjørelse. Hvorfor kunne de ikke bare tatt singleplayer-verdenen og lagt til multiplayer? Det burde hvertfall ha vært et valg om å spille i et folketomt område eller ikke. Slik det er nå er det ikke noe annet som skjer i free roam enn å rense de samme 7 hideouts om og om igjen, eller å skyte litt på de andre spillerne hvis man er så heldig å ha en del av dem.

Lenke til kommentar

Kom meg nettopp over til Mexico, dog var ganske artig å stå på den "båten" langs elva, tenker da på disse som kom å angrep, spesielt med disse dynamittene eller hva de prøvde å kastet, var flere jeg skøyt som falt om, og var på vei ned klippene i det dynamitten gikk av, som sendte dem langt opp i været for å så treffe vannet, hehe.

Lenke til kommentar

Hørte begynnelse på en låt i det jeg kom til Mexico, etter at man satt seg på hesten, men sangen fadet kjapt ut, hørte noen par ord i starten, men husker ikke disse nå. Så jeg lurer på om det er mulig å høre soundtracket til spillet et eller annet sted i spillet?

Lenke til kommentar

Har vel gjort 22% av spillet og brukt 8timer...ja jeg bruker god tid til å utforske...

Grafikken er noe av det råeste jeg har sett og spesielt når det begynte å regne å tordne fikk meg til å smile litt skeivt :p

Men spillet i seg selv er ikke spesielt morro egentlig, er som andre nevner at det virker som spillet er blitt hypa opp slik det som oftest gjør med spill fra Rockstar. Skal uten tvil spille ferdig spillet og kommer til å kose meg mens jeg gjør det, men et goty er dette langt langt ifra for min del....håper inderlig det kommer noe bedre en dette iløpet av 2010 for å si det slik.

Er det en ting jeg har lyst å tre nedover hodene på folka i Rockstar så er det TUTORIALS!! Når en har laget spill i så mange år som dem har så burde dette ikke være så jævlig vanskelig...et lite google søk så finner en haugesvis av folk som pokker ikke vet hvordan ting funker i spillet.

Lenke til kommentar

Hørte begynnelse på en låt i det jeg kom til Mexico, etter at man satt seg på hesten, men sangen fadet kjapt ut, hørte noen par ord i starten, men husker ikke disse nå. Så jeg lurer på om det er mulig å høre soundtracket til spillet et eller annet sted i spillet?

Når den kom i spillet passet den perfekt! Diggbar Sang!

Man kan laste ned hele soundtracket. Koden og URL til MP3 download står på et av arkene som fulgte med.

Lenke til kommentar

Man kan laste ned hele soundtracket. Koden og URL til MP3 download står på et av arkene som fulgte med.

Ja tror det, dog sangen forsvant så fort hos meg, så er ikke sikker, bugga seg vel, noe som var litt synd.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Håper jeg får ps3 versjonen fra platekompaniet i morgen. Hvis de sendte det fredag ettermiddag bør det gå?

Om posten gikk som normalt på lørdag, så kan du regne med å få det i dag. Spørs hvor du bor også da selvsagt, jeg hadde nok fått det i dag, med tanke på at jeg bor kun 15min unna Oslo.

Kom vist ikke i dag:/ bor på notodden, under 2 timer fra oslo..

Lenke til kommentar

ARGH! Jeg måtte jo selvfølgelig lese spoileren Martin_PS3 :(

Uansett. Har komt meg over til Mexico selv og nettopp nå bekjempet tyskeren etter en liten runde poker! Liker virkelig alt ved dette spillet så langt, men kan forsåvidt si meg enig i at det kanskje ikke er HELT fortjent å gi spillet topp-karakter :\

Lenke til kommentar

Kom vist ikke i dag:/ bor på notodden, under 2 timer fra oslo..

He hey! Notodden kar her også! Du burde nok ha det imorra eller senest torsdag ville jeg tro :)

Lenke til kommentar

Ja tror det, dog sangen forsvant så fort hos meg, så er ikke sikker, bugga seg vel, noe som var litt synd.

sangen forsvinner om du går av hesten din mens du rir mot chuparosa eller escalera, gjorde det for meg hvertfall. Hoppet av hesten for å loote en dø fyr som lå på bakken. Er ett sted mot slutten av spillet som du får enda en sånn sang mens du rir, holdt meg bevisst på hesten hele veien for å ikke miste sangen midt i :p

Lenke til kommentar

Er det ingen andre som begynner å bli lei av de fem-minutters cutscene-ene som hele tiden spilles? Jeg klarte ikke mer etter noen få oppdrag og har nå hoppet over mesteparten av de.

Du mener dem cutscenen-ene som gir oss en historie og gir spillet mål og mening?

:p

Lenke til kommentar

sangen forsvinner om du går av hesten din mens du rir mot chuparosa eller escalera, gjorde det for meg hvertfall. Hoppet av hesten for å loote en dø fyr som lå på bakken. Er ett sted mot slutten av spillet som du får enda en sånn sang mens du rir, holdt meg bevisst på hesten hele veien for å ikke miste sangen midt i :p

Ja når du nevner det så stemmer vel det, blir vel å tviholde på hesten om noe lignende skjer igjen selv, hehe.

Lenke til kommentar

Du mener dem cutscenen-ene som gir oss en historie og gir spillet mål og mening?

Ja. Det er andre, bedre metoder for å gi spillet mening og mål uten å "cockblocke" meg fullstendig når jeg er ivrig etter å spille. Hadde det kanskje ikke vært fullt så intensivt eller tatt sted på et punkt med lavere tempo, så hadde jeg tolerert det. Jeg hadde ikke dette problemet med feks. Uncharted.

Endret av fiskekake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...