Gå til innhold

Red Dead Redemption: Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Er jeg den eneste som aldri gidder å forhåndsbestille et spill? :p

Uansett.. Jeg gleder meg noe sinnsykt til dette spillet! Av alle titler i år (og det er ikke rent få), så er det denne jeg har satt øverst på lista over må-ha-spill. Screenshots og trailere har vist mye lovende hittil, og rett og slett alt virker veldig lovende. Derfor er fallhøyden litt høy, men jeg har tro på at dette spillet vil innfri. Billig er det også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er heller ingen stor fan av å forhåndsbestille. I dette tilfellet ble det gjort fordi samlerutgaven var såpass billig.

Angående fallhøyde er den for meg veldig lav, jeg blir mindre tent på dette spillet jo mer jeg ser. Vet ikke hvorfor, men det virker så uinteressant! Er liksom ingen ting ved spillet som suger meg til det, og selv ikke det at det står Rockstar over alt hjelper. Jeg blir nok positivt overrasket! Noen runder med posse bestående blant annet av folk herfra skal i hvert fall gjennomføres ^_^

Er det forresten blitt snakket om noe slik? Xbox-live gamertagen min er HellBrendy, legg meg til om du vil være med å spille.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Rockstar burde da vite bedre nå? Om det fortsatt er lavere oppløsning på RDR på PS3 enn 360, så må jeg si jeg blir skuffet. Greit det ikke er samme studio som utviklet GTA IV, men de burde da ha skjønt at de kom til å slite med oppløsningen til PS3, når det blir brukt samme motor som GTA IV? Kall meg konservativ, men jeg gikk for 360 versjonen nettopp på grunn av dette, og selvfølgelig Live løsningen, som sagt tidligere skulle Dualshock 3 funket på 360, for liker DS3 mye bedre.

Veldig kjedelig om det er tilfellet. Jeg vil selvfølgelig helst ha versjonen som ikke ser ut som en port, men iom de fleste jeg kjenner skal spille via PSN (fordi det er gratis, duh) så ender jeg i så fall med valget mellom lavere oppløsning eller å spille med fremmede, og det jeg har sett mest frem til er å danne posse med kjente.

Jeg tenker at et spill som ikke er plattformeksklusivt fremdeles har elementer av å være eksklusivt hvis spillet er laget for én konsoll og bare portet til resten. Bayonetta til PS3 og 360 var to forskjellige spill.

Lenke til kommentar

Jeg blir nok positivt overrasket! Noen runder med posse bestående blant annet av folk herfra skal i hvert fall gjennomføres ^_^

Er det forresten blitt snakket om noe slik? Xbox-live gamertagen min er HellBrendy, legg meg til om du vil være med å spille.

Ser absolutt fram til multiplayer i dette spelet. Har lagt deg til på XBL :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ

Er det sånn at det blir portet til Ps? Isåfall blir jeg å kjøpe begge versjonene. Online med venner på Playstation og singleplayer på Xbox. Selv om jeg egentlig ikke liker Xbox(no offence har ikke noe imot dere som spiller der altså)vet ikke helt hvorfor men er bare et eller annet. Har hatt begge siden releasen på begge konsollene.

Men uansett, gleder meg grønn bare av tanken på å chille i ville vesten <3

redigering: Og forhåndsbestilling gjør jeg stort sett alltid dagen før så jeg er sikker ;)

Endret av Slettet-XIQJlAy2KQ
Lenke til kommentar
Er det sånn at det blir portet til Ps? Isåfall blir jeg å kjøpe begge versjonene. Online med venner på Playstation og singleplayer på Xbox. Selv om jeg egentlig ikke liker Xbox(no offence har ikke noe imot dere som spiller der altså)vet ikke helt hvorfor men er bare et eller annet. Har hatt begge siden releasen på begge konsollene.

Hva om det er en viss grad av overlapping mellom single- og multiplayer? F.eks. kan det være at man kan opparbeide seg fordeler i singleplayer som man også kan utnytte i multiplayer, og omvendt. *Spekulere*

Lenke til kommentar

Regner med det kommer til å være minimale forskjeller på PS3 og X360 utgaven...men X360 har alt for ofte spill som er sub HD og når en spiller på 50" og oppover så synes faktiskt dette litt.

Aventer til den 18 jeg når det garantert begynner å rulle ut info om forskjellene før jeg bestemmer meg, vil jo ha den beste versjonen når en har mulighet til å velge :)

Lenke til kommentar

Regner med det kommer til å være minimale forskjeller på PS3 og X360 utgaven...men X360 har alt for ofte spill som er sub HD og når en spiller på 50" og oppover så synes faktiskt dette litt.

Err, i motsetning til PS3-versjonen av dei same spela? Om noko er det så og seie alltid PS3-versjonen som kjem dårligast ut på multiplattform-utgivelsar, ofte i form av lavare oppløysning og lavare framerate. Eit hederlig unntak til den statistikken må vel vere FF13 som vart porta til X360 i hui og hast fordi MS slengte ein diger pengesekk på bordet til Square Enix.

X360 kom best ut av det med GTA IV, om enn ikkje så mykje. RDR benyttar same motoren og difor vil det nok vere tilfelle no òg. Ein kan sjølvsagt håpe på at motoren er ytterligare optimalisert og forskjellane enda mindre, men eg tvilar. X360 vil mest sannsynleg ha litt høgare oppløysning og litt høgare framerate i snitt. Spelet vil sikkert kreve ein installasjon på PS3 (akkurat som GTA IV) som vil ha cirka ingenting å seie for pop-ins anna enn om du får tak i eit jetfly eller ein superhest med tilsvarande fart - begge deler like sannsynlig.

Alt i alt? Sikkert gneistrande likegyldig, spelet blir nok bra uansett plattform. Akkurat som GTA IV (med unntak av den forbanna mobiltelefonen) ;)

Lenke til kommentar

Nei nå er det inn på CDON.no for å bestille noen spill. Er så fitte lei skole og trenger noen skikkelig gode spill for å få opp motivasjon til eksamen.

Red Dead Redemption kan bli episk så lenge ikke Rockstar har tatt seg vann over hodet. Eneste grunnen til at jeg kan se dette blir kjipt er enten om hovedhistorien er kortere enn de vanlige Sandbox spillene fra Rockstar eller om f. eks sideoppdragene blir enfoldige og repeterende. Men så langt et helt klart kjøp fra min side.

Lenke til kommentar

Rockstar burde da vite bedre nå? Om det fortsatt er lavere oppløsning på RDR på PS3 enn 360, så må jeg si jeg blir skuffet. Greit det ikke er samme studio som utviklet GTA IV, men de burde da ha skjønt at de kom til å slite med oppløsningen til PS3, når det blir brukt samme motor som GTA IV? Kall meg konservativ, men jeg gikk for 360 versjonen nettopp på grunn av dette, og selvfølgelig Live løsningen, som sagt tidligere skulle Dualshock 3 funket på 360, for liker DS3 mye bedre.

Siden så mange her tydeligvis ikke har fått det med seg, så poster jeg dette her selv om det er GTAIV vi snakker om her. I episodes from liberty city så har ps3 versjonen fått noen forbedringer fra GTAIV. Så at Red Dead Redemtion burde kjøre bedre på ps3 enn det GTAIV tar jeg som en selvfølge.

Her er uansett noen utsnitt av rapporten til Digital Foundry.

That being the case, our initial findings seem to tie-in closely with what we've seen before in the original release: the Xbox 360 version renders at native 720p with clear implementation of 2x multisampling anti-aliasing. PlayStation 3 remains sub-HD: 1152x640 to be precise, but with one correction to our original findings. The PS3 version does feature AA - specifically the blur-inducing 2x Quincunx technique.

Performance-wise, the basics of the two engines remain the same. Xbox 360 operates with an uncapped frame-rate, meaning that we can see anything from sub-20FPS in some areas to frame-rates in excess of 40FPS in others, with a very small, barely noticeable amount of screen-tear. PS3 on the other hand is resolutely v-synced, and capped at 30FPS.

However, it is definitely fair to say that performance appears to be much more like-for-like than it was in the original GTA.

While revisiting the original GTA IV on PS3 to re-evaluate the anti-aliasing situation, it's apparent that the episodes do appear to run smoother than the original game. While performance is still very uneven in places (and probably always will be owing to the sheer scope of what this engine is doing), there is the sense of improvement on PS3 while things seem much the same as they always were on 360.

Kilde

Lenke til kommentar
Red Dead Redemption kan bli episk så lenge ikke Rockstar har tatt seg vann over hodet. Eneste grunnen til at jeg kan se dette blir kjipt er enten om hovedhistorien er kortere enn de vanlige Sandbox spillene fra Rockstar eller om f. eks sideoppdragene blir enfoldige og repeterende. Men så langt et helt klart kjøp fra min side.

Min erfaring med samtlige sandbox-spill; jeg spiller gjennom hovedhistorien til alle steder og funksjoner er låst opp, deretter er jeg ikke lenger motivert til å følge historien og sideoppragene er som du sier simple og repeterende, så det er mye mer moro å bare rote rundt, utforske og være sosiopat. Etter en stund blir det kjedelig og jeg går over til et annet spill, total spilletid rundt 20-30 timer, som er greit nok. Legg til multiplayer så kan man fint doble den tiden, om ikke mer.

Lenke til kommentar

Hmm, ser at flere sider nå sier at spillet ikke blir sluppet før den 28. mai her i Norge. Noen som har hørt noe fast om dette ?

Det skal være et produksjons problem. Fortsatt mulig at noen får det til den 21 mai, men heller tvilsomt. Litt rart er det hvis det er slik at de ikke har fått laget nok eksemplarer til release..Hvis det var et spill i år som helst ikke skulle blitt utsatt..igjen, så var det Red Dead Redemption!

Edit: Asken skal være årsaken til at det er store problemer med leveranse :(

Endret av Kellman
Lenke til kommentar

Da får jeg bedre tid til Alan Wake da. Morsomt at noen la meg til på X360, da er det større sjanser for onlinespilling.

Visste dere forøvrig at det er biler i spillet, men ingen kjøring? Marston liker visstnok ikke ny teknologi og derfor vil man aldri kjøre en bil spillet. Men de er å finne altså.

Lenke til kommentar

Visste dere forøvrig at det er biler i spillet, men ingen kjøring? Marston liker visstnok ikke ny teknologi og derfor vil man aldri kjøre en bil spillet. Men de er å finne altså.

Etter den horrible telefonen i GTA IV så er det egentlig heilt greit å spele ein karakter som er "luddite" for ein gongs skuld :lol:

Men sidan historien foregår tidleg på 1900-talet, så var vel ikkje bilar heilt uvanleg lenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...