Wipeout Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har fått et vepsebol under takrenna på terrassen min.Noen som har noen vettuge ideer på hvordan jeg skal få fjernet det? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 en pinne med passpapir i enden .. dynket i bensin .. og fyr på .. dytt pinnen opp .. POF! .. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Og resultatet blir en million vepsestikk når de finner ut hva som skjer? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 nope .. ehh .. muligens .. er du god til å løpe? Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Er du beinhard så tar du bare rett og slett en bossekk og holder under mens du kapper vepsebolet ned i sekken med en pinne, så snurper du igjen bossekken fort, det skulle gå ganske greit, ha på deg godt med klær dog, så er faren for stikk mindre. Husker vi hadde vepsebol alla det du snakker om en gang, lurer på om ikke fadern hadde noe gift som han sprayet på først, for så å fjerne det manuellt senere når flesteparten av vepsen var dau. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 ideen til patriot høres minst riski ut men K-Dog sin er litt kulere da. let them burn Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Vepser bør dø! (eller kvaks som vi trøndere kaller det!) let them burn Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis du samtidig har tenkt å flytte å vil se vepser brenne kan jo du eventuellt brenne ned hele huset. Da får du se vepser BRENNE samtidig som du får en fin forsikringspremie:P Når vi først er inne på iniutive ider så hadde jo det vert fett å demontert "thunder king" thunder king er jo forbudt men jeg pleier å kjøpe noe lignende som smeller omtrent like bra, jevli kraftig er det vertfall. (sjekk www.krutt.tk ) for å se sprengkraften. Air Cruisader heter merket.. Vertfall, ta en lang trelist eller pinne.. teip fast kinaputten tatt fra aircrusadern fremme på pinnen, lag lunte tenn på og holdt helt tett inntil bolet.. Burde bli rimelig fett resultat.. En annen variant er jo å dynke hele bolet med bensin for så å tenne på, men da er faren overhengende for at hele huset følger etter.. Flammekaster av deo-spray er jo også en klassiker... Ellers kan jo også høytrykksspyler også gjøre biffen.. Lenke til kommentar
ludvig Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Er du beinhard så tar du bare rett og slett en bossekk og holder under mens du kapper vepsebolet ned i sekken med en pinne, så snurper du igjen bossekken fort, det skulle gå ganske greit, ha på deg godt med klær dog, så er faren for stikk mindre. Husker vi hadde vepsebol alla det du snakker om en gang, lurer på om ikke fadern hadde noe gift som han sprayet på først, for så å fjerne det manuellt senere når flesteparten av vepsen var dau. Og så putter du bossekken i fryseren og tar den ut kvelden etter og så plukker du ut den frossne vepsen og spiser den som snacks gjerne med en kald pils til. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 en ny vinkel på stekte veps idèen min .. en flaske med god stank en lighter .. Poff "Homemade-flamethrower" funker på mer enn veps .. (OLD men god) Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg hadde et kjempevepsebol under vannboret. Kontaktet anticimex, og de sa at den eneste sikre muligheten var å vente til vintern, og så fjerne hele greia fysisk. Tilfeldigvis prøvde jeg å spraye Radar maurspray innunder der det var. Hadde ikke noe tro på det, men da ble det utrolig fort helt stilt og dødt. Ikke EN eneste veps kom etter meg, selv om det var hundrevis rundt der stadig. Gjorde det i et litt rolig øyeblikk. Plutselig begynte vepser å falle ut - helt ferdige. Har ikke hatt problemer etter det :smile: Men merk at det var Radar maurspray (ikke innsektspray) Veps er faktisk en maur-art.. Lenke til kommentar
Patriot Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Fra spøk til alvor, får helt sikkert kjøpt gift som man sprayer på og som tar livet av svineriet, deretter er jo det bare å finne frem en pose og slå bolet ned i den... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Her er en metode jeg har brukt med stor suksess: Bruk en støvsuger og sett tuten der som hvepsene kommer inn og ut. Pleier å ta ca 2 timer før der verste roer seg. Spray innsektspray inni sugeren før du slår sugeren av. Jeg får av og til vepsebol inni veggen, og da bare fester jeg jeg tuten der som hvepsene kommer inn og ut. Hvis ikke bolet kan fjernes (fordi det er inni veggen), så faller det noen halv døde hveps ut etterpå i løpet av det første døgnet. MVH Øyvind Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Merkelig at ingen har nevnt at røyk er effektivt mor veps? Eller er jeg helt på jordet nå? Brenn litt plastikk/ vått gress/ dasspapir/ what ever under der, så skal vepsefar sove godt, ser du. Så tar du ned bolet og hopper, tisser spytter og promper på det. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Ta en sånn bocca kule av stål, og klin til. pass på at det ikke er noen vinduer i den retningen du kaster. Pass også på at du er klar til å løpe i tilfelle de stygge skapningene overlever slaget 8) Lenke til kommentar
mbskywalker Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 dynk det i vodka å se på vepsene leke humler. løser ikke problemet ditt men når du først har sjansen kan du jo gjøre det... Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Fra spøk til alvor, får helt sikkert kjøpt gift som man sprayer på og som tar livet av svineriet, deretter er jo det bare å finne frem en pose og slå bolet ned i den... Det jeg skrev var ikke på spøk! Og jeg skrev jo hva som kan sprayes på: Radar Maurspray anbefaler å forsøke min metode. Den var uhyre effektiv ...Spray innsektspray inni sugeren før du slår sugeren av.. Jeg gjentar: Veps er en type maur. Bruk derfor MAUR spray. Ikke INNSEKT spray. Innsektspray virker ikke på langt nær så effektivt på veps som Radar maurspray Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 Det var jo såvidt nevnt og ta det ned manuelt. Det er vel den eneste sikre og renslige metoden. Utstyr deg selv med en kjeldress, støvler, hansker, (vinterklær) og en mygghatt. Putt dritten i en sekk, knyt den igjen, and have fun - Med sekken altså. Gaver er jo populært, er de ikke? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Det var jo såvidt nevnt og ta det ned manuelt. Det er vel den eneste sikre og renslige metoden. Utstyr deg selv med en kjeldress, støvler, hansker, (vinterklær) og en mygghatt. Putt dritten i en sekk, knyt den igjen, and have fun - Med sekken altså. Gaver er jo populært, er de ikke? Hvorfor hører dere ikke på det jeg sier..?? ( bare lurer litt her..) :-? Hvis man skal fjerne bolet fysisk, gjør det om vinteren. Da er det ingen vepser der, og du behøver ikke utstyre deg. Men det er ikke sikker metode. De samme vepsene kan komme tilbake. Jeg har jo sagt at Radar maurspray tar høyst sannsynlig knekken på dem en gang for alle. Kan dere ikke være med på at han bør prøve det først da , i stedet for å foreslå alle slags tungvinte metoder.?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå