Gå til innhold

Hvordan bli kvitt vepsebol?

Wipeout

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du beinhard så tar du bare rett og slett en bossekk og holder under mens du kapper vepsebolet ned i sekken med en pinne, så snurper du igjen bossekken fort, det skulle gå ganske greit, ha på deg godt med klær dog, så er faren for stikk mindre.

Husker vi hadde vepsebol alla det du snakker om en gang, lurer på om ikke fadern hadde noe gift som han sprayet på først, for så å fjerne det manuellt senere når flesteparten av vepsen var dau.

Lenke til kommentar

Hvis du samtidig har tenkt å flytte å vil se vepser brenne kan jo du eventuellt brenne ned hele huset. Da får du se vepser BRENNE samtidig som du får en fin forsikringspremie:P

Når vi først er inne på iniutive ider så hadde jo det vert fett å demontert "thunder king" thunder king er jo forbudt men jeg pleier å kjøpe noe lignende som smeller omtrent like bra, jevli kraftig er det vertfall. (sjekk www.krutt.tk ) for å se sprengkraften. Air Cruisader heter merket..

Vertfall, ta en lang trelist eller pinne.. teip fast kinaputten tatt fra aircrusadern fremme på pinnen, lag lunte tenn på og holdt helt tett inntil bolet.. Burde bli rimelig fett resultat..

En annen variant er jo å dynke hele bolet med bensin for så å tenne på, men da er faren overhengende for at hele huset følger etter..

Flammekaster av deo-spray er jo også en klassiker...

Ellers kan jo også høytrykksspyler også gjøre biffen..

Lenke til kommentar
Er du beinhard så tar du bare rett og slett en bossekk og holder under mens du kapper vepsebolet ned i sekken med en pinne, så snurper du igjen bossekken fort, det skulle gå ganske greit, ha på deg godt med klær dog, så er faren for stikk mindre.

Husker vi hadde vepsebol alla det du snakker om en gang, lurer på om ikke fadern hadde noe gift som han sprayet på først, for så å fjerne det manuellt senere når flesteparten av vepsen var dau.

Og så putter du bossekken i fryseren og tar den ut kvelden etter og så plukker du ut den frossne vepsen og spiser den som snacks gjerne med en kald pils til. :lol:

Lenke til kommentar

Jeg hadde et kjempevepsebol under vannboret.

Kontaktet anticimex, og de sa at den eneste sikre muligheten var å vente til vintern, og så fjerne hele greia fysisk.

Tilfeldigvis prøvde jeg å spraye Radar maurspray innunder der det var.

Hadde ikke noe tro på det, men da ble det utrolig fort helt stilt og dødt. Ikke EN eneste veps kom etter meg, selv om det var hundrevis rundt der

stadig. Gjorde det i et litt rolig øyeblikk.

Plutselig begynte vepser å falle ut - helt ferdige.

Har ikke hatt problemer etter det :smile:

Men merk at det var Radar maurspray (ikke innsektspray)

RadarMaurspray.jpg

Veps er faktisk en maur-art..

Lenke til kommentar

Her er en metode jeg har brukt med stor suksess:

Bruk en støvsuger og sett tuten der som hvepsene kommer inn og ut. Pleier å ta ca 2 timer før der verste roer seg.

Spray innsektspray inni sugeren før du slår sugeren av.

Jeg får av og til vepsebol inni veggen, og da bare fester jeg jeg tuten der som hvepsene kommer inn og ut.

Hvis ikke bolet kan fjernes (fordi det er inni veggen), så faller det noen halv døde hveps ut etterpå i løpet av det første døgnet.

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Merkelig at ingen har nevnt at røyk er effektivt mor veps? Eller er jeg helt på jordet nå? Brenn litt plastikk/ vått gress/ dasspapir/ what ever under der, så skal vepsefar sove godt, ser du. Så tar du ned bolet og hopper, tisser spytter og promper på det. :)

Lenke til kommentar
Fra spøk til alvor, får helt sikkert kjøpt gift som man sprayer på og som tar livet av svineriet, deretter er jo det bare å finne frem en pose og slå bolet ned i den...

Det jeg skrev var ikke på spøk! Og jeg skrev jo hva som kan sprayes på:

Radar Maurspray

anbefaler å forsøke min metode. Den var uhyre effektiv

...Spray innsektspray inni sugeren før du slår sugeren av..

Jeg gjentar: Veps er en type maur. Bruk derfor MAUR spray. Ikke INNSEKT spray. Innsektspray virker ikke på langt nær så effektivt på veps som Radar maurspray

Lenke til kommentar

Det var jo såvidt nevnt og ta det ned manuelt. Det er vel den eneste sikre og renslige metoden. Utstyr deg selv med en kjeldress, støvler, hansker, (vinterklær) og en mygghatt. Putt dritten i en sekk, knyt den igjen, and have fun - Med sekken altså. Gaver er jo populært, er de ikke? :D

Lenke til kommentar
Det var jo såvidt nevnt og ta det ned manuelt. Det er vel den eneste sikre og renslige metoden. Utstyr deg selv med en kjeldress, støvler, hansker, (vinterklær) og en mygghatt. Putt dritten i en sekk, knyt den igjen, and have fun - Med sekken altså. Gaver er jo populært, er de ikke? :D

Hvorfor hører dere ikke på det jeg sier..??

( bare lurer litt her..) :-?

Hvis man skal fjerne bolet fysisk, gjør det om vinteren. Da er det ingen vepser der, og du behøver ikke utstyre deg.

Men det er ikke sikker metode. De samme vepsene kan komme tilbake.

Jeg har jo sagt at Radar maurspray tar høyst sannsynlig knekken på dem en gang for alle.

Kan dere ikke være med på at han bør prøve det først da , i stedet for å foreslå alle slags tungvinte metoder.?? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...