AtleBer Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hva søkte du og kom du inn? Selv søkte jeg elvebakken elektro, og er nummer 10 på ventelista. Tror dere jeg har noen sjans? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 En sjanse har du nok, men hvor stor er vanskelig å si. For omtrentlig fem eller seks år siden stod jeg på venteliste på musikklinjen ved Langhaugen Videregående i Bergen. Jeg endte til slutt opp som nummer tre på ventelisten (begynte på nummer 10 tror jeg). Jeg kom desverre ikke inn. Det samme skjedde når jeg søkte på siviløkonomi ved Norges Handelshøyskole, var nummer to på ventelisten. Så da ble det et semester med forberedende fag istedenfor (examen philosophicum). Idag går jeg på bachelor i informasjonsvitenskap ved Universitetet i Bergen. Har gått ett år (to semestre) på informasjonsvitenskap nå og skal begynne på tredje til høsten. Om to år (fire semestre) kan jeg søke på mastergrad i informasjonsvitenskap, og der er karakterkravet varierende, men ikke så alt for høyt. Så håper jeg har gode nok karakterer ved slutten av bachelorstudiet til å komme inn på master. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Tviler på at noen vil takke nei til elvebakken siden det er den vanskligste elektro linja å komme seg inn på. Hadde jeg bare ikke vært så forbanna lat som jeg var hele ungdomskolen. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har siste året av bacheloren min i antikk historie (arkeologispes.) i år, dvs. 5. og 6. semester. Så, inn kommer jeg uansett, det ble avgjort da jeg kom inn på bachelorprogrammet for .. Noe som virker veldig lenge siden. Arkeologi var imidlertid ikke helt slik jeg hadde sett det for meg - altfor ensidig fokus på selve gjenstandsmaterialet, og ikke nok på de historiske implikasjonene de medfører - så jeg kommer til å ta to år av graden om igjen så snart denne er ferdig, og velge historiespesialisering. Da har jeg to bachelorgrader, og kan sikkert undervise i historie med et eller annet pedagogikkurs. Så får jeg heller styre med master mens jeg jobber. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg søkte Bjørnholt medier og kommunikasjon, kom ikke inn, og er nr 15 på venteliste. HELDIGHVIS hadde jeg søkt om plass på Akademiet (privatskole) ved siden av. Sogn hadde vært litt hardt. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg søkte Bjørnholt medier og kommunikasjon, kom ikke inn, og er nr 15 på venteliste. HELDIGHVIS hadde jeg søkt om plass på Akademiet (privatskole) ved siden av. Sogn hadde vært litt hardt. Hva mener du med at sogn hadde vært hardt? Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Kom inn på studiespesialisering. Ingen overraskelse akkurat. Veldig lett å komme inn å her i alle fall. Fikk meldingen i dag Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg søkte Bjørnholt medier og kommunikasjon, kom ikke inn, og er nr 15 på venteliste. HELDIGHVIS hadde jeg søkt om plass på Akademiet (privatskole) ved siden av. Sogn hadde vært litt hardt. Hva mener du med at sogn hadde vært hardt? Sogn er jo en av de dårligste skolene i landet. Bygglinja har 0 i snitt hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 10. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2009 Sogn har de desidert beste yrkeslærerne i oslo, snittet på inntakk har egentlig ikke noe å si får hvor bra skole det. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jo det vil jeg si. Jeg ville heller gått på en skole med 4 i snitt, enn en med 0. Gode lærere eller ikke, miljøet har mye og si. Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Kom inn på Reklame og merkekommunikasjon ved Norges Kreative Fagskole i Trondheim. Blir ett spennende og dyrt eventyr. Lenke til kommentar
JonasBecsan Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Kom inn på førstevalget mitt Medier og kommunikasjon. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Slett ikke dårlig Jonas. Medier og kommunikasjon er jo kjent for å være en linje med høyt inntakskrav jevnt over i landet. Hvilken videregående er det du skal studere medier og kommunikasjon på da? Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Kom inn på mitt førstevalg Maritime fag. Trodde jeg hadde liten sjangse å komme inn Lenke til kommentar
JonasBecsan Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Slett ikke dårlig Jonas. Medier og kommunikasjon er jo kjent for å være en linje med høyt inntakskrav jevnt over i landet. Hvilken videregående er det du skal studere medier og kommunikasjon på da? Midt-Østerdal VGS. Lenke til kommentar
Safir Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Kom inn på førstevalget mitt Medier og kommunikasjon. Jeg også. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg kom inn på ettårig musikkstudie ved UiA! w00t Lenke til kommentar
thadon Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Søkte på VG2 Data og Elektronikk, kom inn Gleder meg (ja, gleder meg) til skolen begynner igjen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Er det sånn at man må søke hvert år på vgs? Lenke til kommentar
Håvard_InnleggNO Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Er det sånn at man må søke hvert år på vgs? Ja, det er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå