otkristo Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Har et MSI MS-6380 hovedkort. I dag skulle jeg montere min nye Barton XP2500+ prosessor. I mine iver presterte jeg å sette CPU Ratio til 8,5 og CPU FSB til 200 Mhz. Når jeg da skulle restarte maskinen, vil den ikke starte. Jeg hører hardisken jobber, men helt svart skjerm. Jeg kommer ikke inn i BIOS en gang. Er det mulig å nullstille disse innstillingene på andre måter?? Er CPUen ødelagt? Eller er det andre ting? Håper noen kan komme med noe innspill. Takk for hjelpen! Otto Lenke til kommentar
Unix Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Du kan enten ta ut bios batteriet eller kortslutte cmos`en. det gjøres via en jumper på hovedkortet. Det står i manualen til hovedkortet vettu... Lenke til kommentar
otkristo Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Tror du CPUen er ødelagt?? Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Nei cpu din er sikkert ikke ødelagt, når jeg drev å bygdde opp pcn til min mor, så velgte jeg nå riktig fsb til cpu , og når jeg restarta svart skjerm, er bare å gjøre som han svare først, slå av pcen ta av strømen så leser du i hk manual kor du finner kort du kortslutter bios, bare følg instruksen i boka. Så er du oppe igjen å kjører! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå