Gå til innhold

Kan World of Warcraft bli gratis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sykt egentlig, selv om alle spillerne hadde betalt 1kr i måneden hadde dem fortsatt hatt et latterlig enormt budsjett som fleste firmaer kan bare lete lenge etter. Men de håver inn 100kr per måned fra 11 millioner spillere samt salg av spillene i butikkene ? holy crap.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke betale utifra hva du har?

Altså, følgende :

 

Wow : 0 kroner måneden

Wow TBC : 25 kroner måneden

Wow TBC + WOTLK : 50 kroner

 

Så stiger det med 25 kroner på ekspansjon, om det kommer ut veldig mange så kan man jo så klart sette et øverste nivå på normal 1xx kroner som det er nå.

Lenke til kommentar

Hehe, det er sant. Men hvis det hadde fungert som et kompromiss. Si.. WoW-vanilla, altså uten utvidelsespakker, og en maksimum spilletid per dag, så kunne de nok funnet en måte å gå i pluss. Såklart med reklamer i hele fjøla.

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Helt sykt egentlig, selv om alle spillerne hadde betalt 1kr i måneden hadde dem fortsatt hatt et latterlig enormt budsjett som fleste firmaer kan bare lete lenge etter. Men de håver inn 100kr per måned fra 11 millioner spillere samt salg av spillene i butikkene ? holy crap.

 

 

desverre er ikke verden så enkel, man har også kostnader. Har du tenkt hvor mye de må betale bare for å holde alle serverne oppe ca 24/7 ?

Lenke til kommentar
Helt sykt egentlig, selv om alle spillerne hadde betalt 1kr i måneden hadde dem fortsatt hatt et latterlig enormt budsjett som fleste firmaer kan bare lete lenge etter. Men de håver inn 100kr per måned fra 11 millioner spillere samt salg av spillene i butikkene ? holy crap.

 

 

desverre er ikke verden så enkel, man har også kostnader. Har du tenkt hvor mye de må betale bare for å holde alle serverne oppe ca 24/7 ?

 

Jeg tror Avean er klar over dette, men han han allikevel rett. Blizzard tjener latterlig mye på WoW, det er ikke tilfeldig at de er blant de få spillselskapene som går med høyt overskudd i disse finanskrisedager. Tror faktisk ikke at det er noe annet selskap som tjener mer.

Lenke til kommentar

Det er bare å bøye seg i støvet for Blizzard ! De har betydd ENORMT mye for den online-relaterte spille industrien, investorer ser hvordan har WoW lyktes.

Akkurat som det er viktig med et stabilt og godt norskt tippeliga-lag ., er det også viktig innenfor gaming-industrien å ha et knakende godt MMO som kjører foran i bresjen og skaper inspirasjon for andre utviklere !

 

Men å tro at WoW blir gratis , er som å tro på julenissen ;) Muligens hvis det går under 50K brukere , noe jeg ikke har noe tro på de første 20 årene.

Lenke til kommentar
Håper nå for all del at WoW ikke blir gratis. Det eneste jeg klarer å se da er et latterlig dårlig community som bare slenger drit til hverandre hele tiden, noe det forsåvidt gjør nå og, men hvis det blir verre så..

 

Det kommer helt ann på hvilken server du er på , jeg er på en fin liten intim server - sjeldent det er noe tull der (hvis man ser bort fra sene natte-helger når folk er på druen og ruset på andre ting )

 

Men noe jeg tror Blizzard kunne vært tjent med , er å ha macro-betalinger på ting som vi i dag kjøper gull av eksterne snylte-wow-gold sider for å betale.Raid-portions og lignende,,,,

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...