mcgroven Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Blizzard utelukker ikke ny betalingsmodell. Les mer Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Interessant, men tviler på at det skjer med det første, som Mikael sier. Blizzard tjener latterlig mye med betalingsmodellen de har nå, og selv om de ville få enda flere brukere, ville å bytte til en slikt modell gi langt lavere inntekter. Endret 8. juli 2009 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
Avean Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Helt sykt egentlig, selv om alle spillerne hadde betalt 1kr i måneden hadde dem fortsatt hatt et latterlig enormt budsjett som fleste firmaer kan bare lete lenge etter. Men de håver inn 100kr per måned fra 11 millioner spillere samt salg av spillene i butikkene ? holy crap. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Du kan i tillegg regne med de tusenvis som daglig bruker hundre kroner hver på å bytte server, navn eller utseende. Lenke til kommentar
Apno Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Tviler på det at det noensinne blir gratis. Kanskje om 10-12 år, men da har de lagd mange bedre spill. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det kan nok bli gratis en gang, men da bør brukermassen ha sunket betraktelig, noe som sannsynligvis ikke vil skje på kanskje fem år. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hvorfor ikke betale utifra hva du har? Altså, følgende : Wow : 0 kroner måneden Wow TBC : 25 kroner måneden Wow TBC + WOTLK : 50 kroner Så stiger det med 25 kroner på ekspansjon, om det kommer ut veldig mange så kan man jo så klart sette et øverste nivå på normal 1xx kroner som det er nå. Lenke til kommentar
Apno Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det hadde vært bra, men Blizzard ville tapt mye penger. Lenke til kommentar
PantZman_InnleggNO Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det hadde vært bra, men Blizzard ville tapt mye penger. De ville nok ikke tapt noe, men tjent mindre :rolleyes: Lenke til kommentar
Laland Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Reklamefinnansiering på en gratisversjon hadde fått meg til å dedikere litt tid til dette spillet. Har to Batlle Chest liggende, faktisk.. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det skal ganske massiv reklamefinansiering til for å dekke pengene de allerede får inn. Ikke alle er som Spotify Lenke til kommentar
Laland Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Hehe, det er sant. Men hvis det hadde fungert som et kompromiss. Si.. WoW-vanilla, altså uten utvidelsespakker, og en maksimum spilletid per dag, så kunne de nok funnet en måte å gå i pluss. Såklart med reklamer i hele fjøla. Endret 8. juli 2009 av Laland Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Den er jeg enig i. Kunne fungert som en massiv prøveperiode. Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Helt sykt egentlig, selv om alle spillerne hadde betalt 1kr i måneden hadde dem fortsatt hatt et latterlig enormt budsjett som fleste firmaer kan bare lete lenge etter. Men de håver inn 100kr per måned fra 11 millioner spillere samt salg av spillene i butikkene ? holy crap. desverre er ikke verden så enkel, man har også kostnader. Har du tenkt hvor mye de må betale bare for å holde alle serverne oppe ca 24/7 ? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er interessant og spennende, men jeg tror ikke at dette vil skje i nær fremtid. Når Wow en gang mister mange spillere kan jo dette være noe de legger inn for å rekruttere nye Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Helt sykt egentlig, selv om alle spillerne hadde betalt 1kr i måneden hadde dem fortsatt hatt et latterlig enormt budsjett som fleste firmaer kan bare lete lenge etter. Men de håver inn 100kr per måned fra 11 millioner spillere samt salg av spillene i butikkene ? holy crap. desverre er ikke verden så enkel, man har også kostnader. Har du tenkt hvor mye de må betale bare for å holde alle serverne oppe ca 24/7 ? Jeg tror Avean er klar over dette, men han han allikevel rett. Blizzard tjener latterlig mye på WoW, det er ikke tilfeldig at de er blant de få spillselskapene som går med høyt overskudd i disse finanskrisedager. Tror faktisk ikke at det er noe annet selskap som tjener mer. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Det er bare å bøye seg i støvet for Blizzard ! De har betydd ENORMT mye for den online-relaterte spille industrien, investorer ser hvordan har WoW lyktes. Akkurat som det er viktig med et stabilt og godt norskt tippeliga-lag ., er det også viktig innenfor gaming-industrien å ha et knakende godt MMO som kjører foran i bresjen og skaper inspirasjon for andre utviklere ! Men å tro at WoW blir gratis , er som å tro på julenissen Muligens hvis det går under 50K brukere , noe jeg ikke har noe tro på de første 20 årene. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Nei uff.. Jeg håper de holder mikrotransaksjoner laaangt unna WoW. Jeg liker det at man betaler den samme prisen for det samme spillet. Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Håper nå for all del at WoW ikke blir gratis. Det eneste jeg klarer å se da er et latterlig dårlig community som bare slenger drit til hverandre hele tiden, noe det forsåvidt gjør nå og, men hvis det blir verre så.. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Håper nå for all del at WoW ikke blir gratis. Det eneste jeg klarer å se da er et latterlig dårlig community som bare slenger drit til hverandre hele tiden, noe det forsåvidt gjør nå og, men hvis det blir verre så.. Det kommer helt ann på hvilken server du er på , jeg er på en fin liten intim server - sjeldent det er noe tull der (hvis man ser bort fra sene natte-helger når folk er på druen og ruset på andre ting ) Men noe jeg tror Blizzard kunne vært tjent med , er å ha macro-betalinger på ting som vi i dag kjøper gull av eksterne snylte-wow-gold sider for å betale.Raid-portions og lignende,,,, Endret 8. juli 2009 av Bulletus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå