V. Haugen Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Har du blitt oppringt av en selger som vil ha deg til å ?bytte mobilnett?? Les saken her Lenke til kommentar
Gjest Bullshit Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 NetCom er noen kjeltringer. Post-og Teletilsynet burde ta afære her. NetCom burde miste sin konsensjon for ett år !! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Til deg over, det kan jo hende at det var selgere som var nye, uerfarne eller ikke godt nok satt inn i reglene til NetCom som kom med disse tilbudene. NetCom har ikke mulighet til å gå igjennom alle samtalene som selgerne deres går ut med hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Kriskh Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jepp, det setter nok halavannen millioner kunder stor pris på Lenke til kommentar
Gjest dan Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 det er ikke første gang jeg har hørt sånne historier om Ucan2 Lenke til kommentar
Gjest Tidligere telefonselger Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Alltid kjipt når sånt skjer, men det er viktig å huske på at telefonselgere rundt om faktisk bidrar til billigere priser på diverse tjenester på grunn av den økte konkurransen de sørger for. Men det har helt klart gått for langt når selgere holder informasjon tilbake og smålurer kundene sine med hvite løgner for å få den ekstra provisjonen Lenke til kommentar
Gjest Gustav Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hmm... Virker litt som denne artikkelen er kjøpt og betalt av One Call spør du meg. Det er jo annonser for de over alt på siden - så hvis mobilen.no bruker denne saken for å selge annonser er atrikkelen lite troverdig. Lenke til kommentar
Gjest Traahopper Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg er blitt rundlurt av Netcom en gang og det holder. Aldri mer. Blod, svette og tårer måtte til for at de skulle forstå at de ikke kom lenger med truslene sine. Kort fortalt ble jeg oppsøkt av en gateselger fra netcom med 1-krones tilbudet. Jeg gav ham en sjangs til å forklare seg. Tilbudet var nesten for utrolig til å være sant, noe det heller ikke var. Da jeg kom hjem og så nærmere på kontrakten, så sto det med små bokstaver at det som selgeren sa, ikke trengte å være sant. Det som gjaldt var konrakten jeg hadde signert. Jeg pakket inn telefonen og sendte den tibake med en gang. Da begynte faenskapet. I tilleg til ny mobil, fikk jeg med på kjøpet netcom fast telefon linje pluss internett, noe som jeg ikke ble opplyst om. Dette var i ISDN tiden, og telefonen sto i min kones navn. Hun hadde en veldig fin avtale med telenor vis hennes jobb. Etter 3 måneder fikk vi en regning fra netcom på 9000 kr. Da hadde de, sagt opp hennes avtale med Telenor og satt seg selv inn som internett leverandør. Vi brukte fremdeles Telenor sin server og prisen ble deretter. Etter måneder med advokater, trussler om inkasso og tenners gnissel ble det stopp. En hyggelig og spak dame ringte og beklaget det hele og fikk etter hvert ryddet opp i denne saken. Men trøste og bære, ALDRI MER NETCOM!!! Lenke til kommentar
Gjest Magnus Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Dette er jo ikke noe nytt. Ucan2 har holdt på slik i hvert fall de siste fem årene. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Til deg over, det kan jo hende at det var selgere som var nye, uerfarne eller ikke godt nok satt inn i reglene til NetCom som kom med disse tilbudene. NetCom har ikke mulighet til å gå igjennom alle samtalene som selgerne deres går ut med hele tiden. Da burde vi gjøre telefonsalg ulovlig.^^ Lenke til kommentar
Laland Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Delvis enig i det. Var telefonselger en stund selv, og det var fristende å si ting som ikke sto i kontrakten. Kjedelig er det også! Lenke til kommentar
Gjest Imbalendur Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Til Traahopper: NetCom har da vel aldri levert internett eller fasttelefon. Virker for meg som du enten tar feil av selskaper. Og hvis det her var på ISDN tiden så var jo det på den tiden da Telenor hadde en nummerserie, mens NetCom en annen og du ikke kunne flytte nummeret ditt mellom operatørene. (med mindre du hadde ISDN til 2002) Lenke til kommentar
Gjest Blunder Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Typisk måte både Netcom og Tele2 og flere andre selskap driver på.De som sitter og skal selge abonement for de forskjellige selskap er noe forferdelig pågående og frekke som flatlus.Ordet Nei har de tydeligvis ikke lært betydningen av.Det har vert tilfeller att selgere av mobil abonement bare har tatt og overført nr og abonement til andre selskap uten samtykke fra kunden også.Dette med telefonsalg av alt mulig er en stygg måte å lure folk på og burde bli forbudt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 En selger som prøvde å selge meg telenor abb satt og jugde til meg om prisene på mitt eget abb mens jeg satt inne på prisoversikten og så at han bare fant på. Er nok mange som har urent mel i posen på dette området tror jeg. Lenke til kommentar
Gjest anonym Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Følg regelen "er noe for godt til å være sant, er det som regel det" og vær smart nok til å takke "NEI" og styr unna tilbud som du VET ikke er mulig. Gå i en butikk på kjøpesenteret om du vil ha noe, stol aldri på internett eller telefonfolk som vil selge. Du vet selv godt hva en ekte vare er. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Steg 1: Gå til brønnøysund registrene Steg 2: Reserver deg mot telefonselgere/marketing Steg 3: Rapporter ALLE som ringer deg angående salg/marketing til forbrukerombudet Steg 4: ?? Steg 5: Profit Det er verdt å merke seg at firmaer hvor du er kunde allerede har lov til å ringe å spørre om du vil oppgradere abbonnementet ditt f.eks. Men er du usikker, så rapporter dem anyway. Lenke til kommentar
Gjest Cecilie Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Det er en grunn til at de fleste Netcom forhandlere konsekvent avviser kunder som har Ucan2. Ucan2 selgere lover og lyger til kundene sine, og så kommer kundene til butikkene i den tro om at dette er det samme som Netcom sine tjenester. Er Netcom smart, så dropper de samarbeidet de har med Ucan2, eller ansetter selgerne sine selv på vegne av Ucan2. Jeg har ikke tall på hvor mange Ucan2 kunder jeg har hjulpet, som har følt seg lurt av Ucan2, og heller byttet til et vanlig privat abonnement hos Netcom. Er på tide at det kommer frem i media hvilke sleipe metoder disse tlf selgerne bruker for å stjele kunder fra andre operatører! Lenke til kommentar
Gjest Ola Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Innlegget har blitt fjernet på grunn av påstander med dertilfølgende navngivning av personer som ikke har hatt anledning til å forsvare seg. Endret 3. september 2009 av Marius Røstad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg