Gå til innhold

maskinkrav for mySQL

Anbefalte innlegg

Noen som har peil på hvilke hw krav mySQL har?

Sitter med en server på 300MHz/760MB ram som kjører w2k

Har lett litt etter krav på hjemmesiden med fant ikke noe. Dessuten så er jeg mer interressert i faktiske erfaringer enn teoretiske krav.

Noen som har prøvd mySQL på såpass "treg" maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Hardwaren er mer eller god nok, men siden du bruker Win2k så vil ytelsen til MySQL synke betraktilg.

Lenke til kommentar

nope. Mener en innføring i hvordan man bruker selve databasen. Har brukbar utdannelse på oracle of sql, så det meste er ca forståelig, men kunne allikevel tenke meg en liten innføring. Det er noen ulikheter sånn som at oracles varchar2 ikke virker i mySQL (kan bare bruke varchar), har ikke funnet ut hva jeg kan bruke istedenfor number enda :oops:

Skal ikke bruke den til php - php er for pingler!

Lenke til kommentar

Hehe, provosert?

Bruker xhtml og servlets. Gjør alt for hånd.

php er selvfølgelig ikke for pingler, men det er litt mer lettvindt for "amatørene". Måtte bare slenge på den kommentaren for å se hvor mange som ble sinte :smile:

Lenke til kommentar

varchar

int

Decimal

Sitter med Mysql Bible av Steve Suehring (ISBN 0-7645-4932-4).

Den er ei fin innføring/oppslagsverk for mysql, samt litt korleis å implementere mot Pearl, php, java og odbc.

Har ikkje vore borti Oracle sine dber, men har hatt eit 3vt db/SQL fag ved NTNU/IDI (MNFIT 167 i 98) dermed skal eg kunne SQL strukturen.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Lettere irriterende at ikke alle kan bruke samme variabelnavn... Hadde gjort sql for flere platformer litt lettere. Dette betyr at jeg må vente med å jobbe med mySQL-serveren min til etter pl/sql eksamen 30. jul. Kommer bare til å bli forvirret, og drite meg ut på eksamen :lol:

Lenke til kommentar
PHP er for pingler ? det var bare usaklig. phpmyadmin er bare en web basert GUI til å administrere MySQL. Du kan vel låne en bok på biblioteket, kjøpe en, eller lese igjennom dokumentasjonen på www.mysql.com ?

Ah, da er jeg med. Så php og tenkte at dette var en multi distro eller noe. Sorry :)

Tror nok det blir en bok ja, har pløyd gjennom noen hundre sider med dokumentsjon fra mysql.com idag, og finner ikke de interresante småtingene. De drukner blandt alt det andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...