Gå til innhold

Heroes of Might and Magic Tråden

Hvilket HOMM spill liker du best?  

2 stemmer

1. 1. Stem :)

• Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest (1995)
      0
    • Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars (1996)
      5
    • Heroes of Might and Magic III (1999)
      35
    • Heroes of Might and Magic IV (2002)
      2
    • Heroes of Might and Magic V (2006)
      5

Anbefalte innlegg

Hvem har ikke gode minner fra serien: Heroes of Might and Magic serien? Jeg har ihvertfall mange gode minner og det blir vel mange flere. Det virker som alltid ett eller annet Heroes spill på vei. Nå er DS utgaven på vei forresten. Blir vel kanskje ikke helt det samme men.. :D Jeg spillet fortsatt Heroes of Might and Magic III og tenker å kjøpe meg IV, for den har jeg mistet :cry: . Noen andre som spiller det enda? I denne tråden kan vi ihvertfall snakke om hint/tips *hostkoderhost?*, minner og releaser.

Hjemmeside: http://mightandmagic.uk.ubi.com/

Jobber med spillet: Might and Magic: Clash of Heroes til DS (Ute August 2009)

Developers Diary Ep.1:

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

Developers Diary Ep.2:

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

HOMM Spill og Expansions:

King's Bounty (1990) regnes som forfaren til Heroes of Might and Magic spillene, det ble senere laget om igjen å gitt en Heroes tittel i spillet for PS2: Quest for the dragon bone staff. I 2008 kom spillet King's Bounty: The Legend.

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest (1995)

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars (1996)

Expansion: The Price of Loyalty (1997)

Heroes of Might and Magic III (1999)

Expansion: Armageddon's Blade (1999)

Expansion: The Shadow of Death (2000)

Heroes of Might and Magic IV (2002)

Expansion: The Gathering Storm (2002)

Expansion: Winds of War (2003)

Heroes of Might and Magic V (2006)

Expansion: Hammers of Fate (2006)

Expansion: Tribes of the East (2007)

Spin Offs:

Heroes of Might and Magic (Game Boy Color, 2000)

Heroes Chronicles (2000

Heroes of Might and Magic: Quest for the Dragon Bone Staff (PlayStation 2, 2001)

Heroes of Might and Magic Kingdoms (2009)

Koder:

Heroes of Might and Magic II:

Skjul

- Five Black dragons

Select a hero with an open slot, then type 32167 on the map screen. This may be repeated for the other heroes in the party. Note: This code cannot be enabled in town.

- Debug mode

Start the game with the /nwc command line parameter.

- Cheat Codes

While playing a scenario, type one of the following codes. Note: Enabling certain codes will label you as a cheater on the high score screen.

Win scenario = 911

Lose scenario = 1313

Last level = 1911

Display entire map = 8675309

Increased luck during battles = 123456789

Instant exploring = 101495

Additional gold = 101111

Additional gems = 899101

Additional ore = 844691

Additional crystals = 844690

Heroes of Might and Magic III:

Skjul

- Cheat mode

Press [Tab] during game play and enter one of the following codes to activate the corresponding cheat function.

All buildings in castle = nwconlyamodel

Instant failure = nwcsirrobin

Instant win = nwctrojanrabbit

Extra 35 Archangel = nwcavertingoureyes

Hero gains Tent, Ballista and Ammo = nwcantioch

Hero gains Death Knights = nwcfleshwound

Brighter colors = nwcphisherprice

Level up for hero = nwcigotbetter

Maximum luck for hero = nwccastleanthrax

Unlimited move points for hero = nwccoconuts

Maximum morale for hero = nwcmuchrejoicing

Full secret item map = nwcalreadygotone

Full map = nwcgeneraldirection

All resources and gold increased = nwcshrubbery

All magic and 999 spell points = nwctim

Enable the nwconlyamodel code. You can now access special structures. All special structures give 50% creature growth, +5000 gold income, and has a special attribute.

Heroes of Might and Magic IV:

Skjul

Press Tab to write in Code:

nwcstmichael = Angles

nwcgosolo = Auto game play

nwcgrendel = Behemoth

nwcfafnir = Black Dragons

nwccityoftroy = Build all structures

nwclancelot = Champions

nwcimagod = Cheat menu

nwctristram = Crusaders

nwcettubrute = Dagger Of Despair

nwchades = Devils

nwcsevenlittleguys = Dwarves

nwchephaestus = Elven chainmail

nwcfixmyshoes = Elves

nwcambrosia = Free materials

nwcthoth = Gain a level

nwcathena = Gain skill

nwcisis = Learn new spells

nwcachilles = Lose combat

nwcragnarok = Lose scenario

nwcmerlin = Magi

nwcsacrificetothegods = Maximum luck

nwcpan = Maximum morale

nwckingminos = Minotaur

nwchermes = Move forever

nwcxanthus = Nightmares

nwcvalkyries = Ogre Magi

nwcoldman = Old Man Jack

nwcra = Phoenix

nwcsphinx = Reveal puzzle map

nwcnibelungenlied = Ring Of Greater Negation

nwcposeidon = Sea Monster

nwcprometheus = Shroud FOV

nwcdoyousmellbrownies = Sprites

nwcexcalibur = Sword of The Gods

nwcaphrodite = Tatooed White Trash

nwccronus Titans

nwcunderthebridge Trolls

nwcthelast = Unicorn

nwcblahblah = Vampires

nwcares = Win combat

nwcvalhalla = Win scenario

nwcfenrir = Wolves

Heroes of Might and Magic V

Skjul

Now, when you play a game, you will be able to open the cheat console by pressing the tilde key. (the tilde key is to the left of the number 1 and looks like this ~.

Using Cheat Codes

Once cheats have been activated, you can bring up the console with ~, type in one of the codes below and press Enter to activate it:

Add Skill Points

Cheat code: add_skill [skill name]

Note: a list of skill ID's can be found on the next page.

Add Indicated Experience To Selected Hero

Cheat code: add_exp [number]

Fill Hero Army With Creatures From Indicated Town

Cheat code: add_army town [town number] [0 or 1]

Note: Town IDs are on next page.

Selected Hero Has All Spells

Cheat code: add_all_spells

Set Luck And Morale For Selected Hero

Cheat code: set_hero_luck_morale [luck number] [morale number]

Set All Resources To 0

Cheat code: clear_money

Set Gold Quantity

Cheat code: add_gold [number]

Get Indicated Number Of Resources

Cheat code: add_money [number]

Display Indicated Player's Resources

Cheat code: show_player_money [player number]

Display Selected Hero's Movement Points

Cheat code: show_hero_mp

30639-bigthumbnail.jpg

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker III muligens best, men er en del ting som er bedre med IV, som feks navn på heroes. V hadde litt for mange forandringer grafikkmessig og ble litt for nyskapende, noe jeg ikke likte. Jeg har også prøvd II og den likte jeg veldig godt. Også prøvd I men den husker jeg ikke noe fra :p

Lenke til kommentar
Jeg har bare prøvd III og IV og III er klart mye bedre en IV

Treern er den beste, uten at jeg har prøvd femmern, da. III er jo et av tidenes spill for min del, tror jeg.

Virker som Heroes-serien (spesielt II og III) er ganske utbredt i norge. Har sett referanser/folk som har spilt overalt, egentlig. :p

Lenke til kommentar

Jeg må legge inn et ord for Heroes V her ...

Hadde spilt Heroes V en stund, og tenkte det samme som flertallet her, men ble faktisk litt skuffet over hvor mye vanskeligere III er... f.eks. at man ikke ser hvor mange man kommer til å drepe uten å ta mesterbrev i hoderegning. Køsystemet er også et stort fremskritt.

Men når det er sagt... cutscenes'ene er bare en eneste stor ulykke...

Lenke til kommentar

Startet med II, som var fantastisk. Nr III var jo bare mye mer av alt, så det måtte jo være suksess, brukt utallige timer med hotseat på denne. Fireren kjøpte jeg med en gang det kom, men det var så ekstremt uferdig og bugga at jeg ga opp. Har ikke testet femmeren noe særlig, men elsket kings bounty så kanskje det er verdt å se på.

Lenke til kommentar

Selv om III på flere måter er bedre så går jeg for II, dette spillet er det jeg har spillt mest og hatt mest morro med. III og V er også veldig gode spill, og selv om IV hadde mange gode tanker synes jeg ikke alt fungerte så bra.

Lenke til kommentar

Treern er helt klart det mest gjennomførte spillet. De fleste rasene gir en grei spilopplevelse og spillet byr på en fin variasjon av strategier som kan brukes av de ulike rasene. Likte også kampanjen i H3 veldig godt.

H4 mener jeg sugde på nesten alle områder. Gå rundt med monster, velg et monsterbygg og du mister et annet, kjedlige helter og overall ganske trist opplevelse. Pluss at jeg ble småkvalm over den kjedlige kampanjen.

H5 har jeg til gode å teste noe særlig. Blir for fancy looking og for å være en H3 remake så er det en big phail.

Blir det heroes spilling blir det å installere 3ern uten tvil, men kanskje jeg burde trylle frem toern for å mimre litt. Løpe rundt som Warlock med et hav av Hydra som man aldri får brukt i kamp. Good old times.

Lenke til kommentar
Treern er helt klart det mest gjennomførte spillet. De fleste rasene gir en grei spilopplevelse og spillet byr på en fin variasjon av strategier som kan brukes av de ulike rasene. Likte også kampanjen i H3 veldig godt.

H4 mener jeg sugde på nesten alle områder. Gå rundt med monster, velg et monsterbygg og du mister et annet, kjedlige helter og overall ganske trist opplevelse. Pluss at jeg ble småkvalm over den kjedlige kampanjen.

H5 har jeg til gode å teste noe særlig. Blir for fancy looking og for å være en H3 remake så er det en big phail.

Blir det heroes spilling blir det å installere 3ern uten tvil, men kanskje jeg burde trylle frem toern for å mimre litt. Løpe rundt som Warlock med et hav av Hydra som man aldri får brukt i kamp. Good old times.

Må si jeg er i samme båt som deg x)

Spiller fortsat H3 noen ganger med venner :p men kan bli litt lei av det om man spiller sammen med 3 stk eller flere... tar LAAAAAAAAAAAANG tid x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...