Gå til innhold

Tips til spill av alle sjangere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lakus har et godt poeng, selv om det åpner for en vell av diskusjoner hvor forskjellige alle spill er i forhold til hverandre.

Hva med å heller anbefale en serie som helhet i steden for kun ett spill?

Og mitt tips er å legge til The Darkness (X360/PS 3) på lista under FPS. Ett av mine favorittspill.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler ikke bare det nyeste. Det er ikke det jeg har gjort med f.eks Final Fantasy- eller Gothic-serien. Jeg finner de beste og mest aktuelle i serien. Hvis jeg hadde tatt med alle spillene i Call of Duty-serien (f.eks), som alle er relativt like, ville lista blitt unødvendig lang.

Og en ting, det er ikke utelukkende fordi de er i samme serie. De kan være i samme serie, og allikevel komme på lista (se Sid Meier's). Mulig Battlefield-serien er vidt forskjellige fra hverandre, men jeg har ikke stor nok erfaring med serien til å vite det.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Call of Duty gir hvertfall en helt annen opplevelse enn Call of Duty 4. Og å anbefale hele serien er dumt siden Treyarch sitt Call of Duty 3-spill var direkte dårlig.

At et eller flere spill i en serie er bra betyr ikke at alle spillene i serien er bra. ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer i de baner å i steden for å utelukke enkelte spill eller sitte med lang liste bare skrive "Battlefiel-serien" og "Call of Duty"-serien.

Kan jo også legge inn en oppfordring om at folk skal forhøre seg for hvilke spill som er bra i en serie, tråden er der jo for å diskutere spill?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Da har jeg tenkt til å jobbe litt med tråden igjen. Satser på å få ferdig en Fighting-kategori før dagen er omme, samt pusse litt på de gamle. Angående diskusjonen vi har hatt på denne siden, vurderer jeg å få opp en Serie-kategori. Hvis jeg skulle skrevet opp Call of Duty-serien, måtte jeg lagt til plattform og årstall på de enkelte spillene, og det ville sett fryktelig rotete ut om sånt kom enkelte steder i de nåværende listene. Det må tenkes over litt mer.

Lenke til kommentar

Fantastisk flott liste:) Jeg er jo en nostalgiker og kunne kanskje tenkt meg de gamle klassikerene på denne lista også, men det blir kanskje mest for synets skyld, det er vel ingen som spiller disse gamle hestene som colonization, lost vikings, lemmings, UFO, Fallout 1, Duke Nukem..

nei la oss holde oss til dagens, jeg måtte bare tømme meg litt med gamle minner! bra jobba Shampoo!

Kan jeg legge til et litt mer moderne spill som Mirror's Edge (2008)? sjanger "DIV" ;) musikken groover som en kasse epler og herlig stressaction!

EDIT: wikipedia foreslår sjanger: single-player first person action-adventure.. forkortelse FPAA?

Endret av 2mas
Lenke til kommentar

Fikk ikke fortsatt med lista så fort jeg trodde allikevel, gitt, skal prøve å gjøre mer iløpet av uken.

Angående en retor-kategori: Jo, jeg har tenkt til å sette opp en slik kategori, men den er ikke øverst på prioriteringslista, ettersom den trenger mye jobb.

Mirror's Edge skal jeg sette opp, ja. Vet ikke helt hvor enda, men regner med at det blir FPS til slutt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dritbra liste. Gjennomført og kvalitetssikra!

Hva med en liste for pure gameplay-spill? Altså de spillene der grafikk og historie ikke er viktig.

Noen forslag

Elasto Mania

Mario

DDR

Guitar Hero

Deluxe Ski Jump

Stepmania

Skate 2

(Tetris)

Forresten..

Min mening er at Morrowind er bedre enn Oblivion fordi Bethesda bukka under for presset og lagde et overforenkla spill for å selge bedre. Ja, det er større og penere, men dybden er halvert. Monsterne ligner hverandre og det er null personlighet i NPC-ene. Samme går for Anno 1404. Der ville jeg heller satt 1602.

Ser du har unngått denne fella når det gjelds Deus Ex: Invisible Wars. Supah!

Endret av Raised by sword
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...