Gå til innhold

Tips til spill av alle sjangere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I strategispill burde det stå Warlords Battlecry II

http://www.tothegame.com/pc-773-warlords-battlecry-ii-for-pc.html

Dette spillet har jeg brukt uendelig mangen timer, spesielt 2eren. Du kan lage din hero og levle han oppover, hadde vel en Demon Slayer i level 48 og brukte melee damage og kunne løpe veldig rask fram på banene jeg spilte!! Herregud for et herligt spill det var, the memories!! ^^

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Dragon Quest VIII Journey of The Cursed King (ps2)

Dette spillet er et av de aller beste rpgene som kom til ps2, men Dragon Quest serien har desverre aldri gjort det spesielt bra her i Europa eller i USA (salgsmessig). Noe som egentlig er veldig synd, for man har virkelig gått glipp av en perle hvis man liker jrpgs og har oversett denne tittelen. Grafikkmessig er det også fortsatt helt spillbart, lettere å fordøye enn det meste annet av ps2 titler nå om dagen siden det unngår å bli kornete. Lett tilgjengelig for rundt 100-150kr og mange timers kvalitetstid.

Kan også nevne at flere av de tidligere spillene i serien har fått en overhaling og er tilgjengelig på ds.

Dragon Quest IV Chapters of The Chosen (ds)

Dragon Quest V Hand of The Heavenly Bride (ds)

Dragon Quest VI (ds) (ikke utgitt i usa/europa ennå)

Hadde faktisk ikke spilt et DQ spill før jeg satt i gang med IV på ds, så det kommer ikke fra en som har vært fan av serien lenge. Disse spillene holder også veldig høy kvalitet når det gjelder historien og hvordan det presenteres for jrpgs å være.

Må nesten legge til at man bør være fan av turnbased combat ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Nja, har egentlig ganske liten erfaring med rollespill. Har hørt at Risen skal være bra, samt de to nevnte over her. Hadde vært greit med noen tips og forklaringer på hva jeg burde velge da.

Dragon age er et meget bra rollespill som godt kan være din introduksjon til sjangeren siden det ikke trenger å være så vanskelig hvis du velger lettere vanskelighetsgrad. Når du har spilt gjennom en gang kan du prøve på nytt med nye folk i gruppa di og høyere vanskelighetsgrad, det er da du virkelig kan kose deg, når du briljerer :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har noen forslag her jeg da.

jeg ser at hack n slash sjangern ikke er opprettet enna,så hvis du kunne ha opprettet den så har en del forslag til spill i sjangern og diverse.

hack n slash:

DMC-14

onimush 1-4

GOW1-3

Bayonetta

Dantes inferno

heavenly sword

X-men wolverine

X-blades

Nier? blir vel kanskje action RPG

ninja gaiden sigma 1-2

Darksiders? action adventure eller action RPG?

JRPG:FF13

bilspill :

GT1-5

ridge racer 7

split second.

finnes jo flere hack n slash spill som kommer 2010-2011:

castlevania LOS

knights contract

edge of twilight

enslaved oddysey to the west? blir vel kanskje platforming action adventure.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser at Football Manager ikke er nevnt enda i det første innlegget. Det er et meget populært spill som burde være med. Naturligvis ganske annerledes type spill enn Doom osv, men det selger som varmt brød hver høst.

Dune 2000 er heller ikke nevnt. Husker jeg hadde mye morro med dette :)

Ser ikke ChessMaster heller. Har nesten ikke spilt det, men det gir god trening for de små grå.

Live for Speed er et veldig realistisk bilspill jeg prøvde for noen år siden. Vet ikke hvordan det ligger an nå, men det var veldig bra. Vertfall om du liker en million settings osv.

Operation Flashpoint var et frustrerende realistisk krigsspill. En kule i kroppen og du kunne ligger der død.

For golfere er vel Tiger Woods PGA Tour det store spillet. Lett å sette seg inn i, og ganske morro, vertfall for en periode. Links er et annet spill i samme sjanger.

Lenke til kommentar

Nja, har egentlig ganske liten erfaring med rollespill. Har hørt at Risen skal være bra, samt de to nevnte over her. Hadde vært greit med noen tips og forklaringer på hva jeg burde velge da.

Anbefaler følgende RPG`er:

Gothic 1 (røft, brutalt og ræva grafikk, men gi det ett forsøk. Stemning fra en annen verden og på tiden det kom, en helt vanvittig frihet vi ikke hadde opplevd før.)

Gothic 2 (Bedre grafikk, finpolerte taster og knapper, gameplay og knallbra historie som i eneren. Bra stemning.)

Risen (I samme stil som de to ovenstående. Nytt og flott grafikk. Spennende mennesker, frihet og interessant historie)

The Witcher (Stemning, moral og modenhet. Anbefales. Nydelige kunstnerisk verden, musikk, historiefortellingen er ypperlig)

:-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...