Lexiboij Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Hei, jeg vurderer og oppgradere PCen min, men vet ikke om det er noe mer en CPU det er noe vits å oppgradere. windows xp home premium (2002 modell, så den har levd en stund) Intel ® Pentium ® 4 CPU 2.60 GHz 2,50 GB RAM NVIDIA Geforce 7600 GT Endret 5. juli 2009 av Lexiboij Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hvis du skal spille er det viktigste at du oppgraderer skjermkortet ditt, selvom Cpu og rask ram selvfølgelig er viktig også. Hd 4870 er tingen:) Blitt billigere også visstnok. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Skulle helst ha noe som ikke koster for mye, da jeg må betale selv :unsure: så det blir nok ikke Hd 4870 på meg. Takk for svar Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Skulle helst ha noe som ikke koster for mye, da jeg må betale selv :unsure: så det blir nok ikke Hd 4870 på meg.Takk for svar vis oppgraderer til noe lavere enn 4870 vil du kanskje betale mindre, men du får mindre for pengene. 4870 vil ha lengre "levetid" siden det er er bedre og kan ta flere av de nyere spillene framover. Et hint fra meg: Vis du først skal oppgradere, så gjør det skikkelig! Endret 4. juli 2009 av Ateuz Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Da blir det nok litt investering i grafikk kort EDIT: Er det noe spesielt jeg bør gjøre for å få opp hastigheten på PCen? den går overdrevent tregt til tider. (eks; skal se en film, men når jeg trykker på ikonet tar det fort 1- 1,5 minutter før det starter) Endret 4. juli 2009 av Lexiboij Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er 3 ting jeg kommer på du kan gjøre for å få en raskere PC. - Støvsug PCen inni. - Defragmenter harddisken(e). - Slett unyttige programmer som kjører i bakgrunnen og stjeler RAM. Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Bare for å nevne noe ikke Benny her sa. Gjør punkt 3 før du gjør punkt 2, også kan det være lurt å kjøre en ccleaner som fjerner ganske mye skitt du ikke trenger. Kan også være lurt å la virusbeskyttelsen ta en skikkelig gjennomsøkning av maskinen så du kan få fjernet de som den vanligvis ikke finner. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 defragmentering + antivirus scan... bra jeg har mange episoder med Farscape å se. Takk for svar alle sammen Lenke til kommentar
AtleBer Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Her er link til ccleaner Et veldig bra program som renser opp pc'en veldig enkelt å kjapt. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Regner med at du har DDR ram? da er hovedkortet ditt også temmelig gammelt, og det er usikkert som du har PCI-E. Mest sannsynlig hviler skjermkortet ditt på en AGP port og da er det ikke mye du kan gjøre. Hovedkortet støtter neppe Core2 heller, og med en såppass gammel maskin som du har der ville jeg heller ha ventet til å jeg kunne ha kjøpt en helt ny maskin istedet for å prøve å holde den i live ved å bytte ut èn og èn del. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det som nevnes her vil sikkert hjelpe, men det vil ikke gjøre denne PCen til en rask PC. Skal du oppgradere må du oppgradere CPU, skjermkort og hovedkort minimum. Å kun oppgradere skjermkort vil ikke hjelpe deg så mye da den CPUen vil bli en flaskehals rimelig kjapt. RAM er så billig nå at det kunne vært like greit å slenge med noen nye brikker også. Jeg tipper du ville fått bedre ytelse på minnet ditt slik det er nå om du hadde fjernet de ekstra 512 megabytene, regner med du kjører 2x1GB + 1x512MB. Minnet yter bedre om du kjører det i dual channel, men det forutsetter at minnekonfigurasjonen i begge kanalene er helt lik. Systemet vil ikke bli raskere jo mere minne du har, så lenge du har nok. Snarere tvert imot da brikker med høyere minnemengde har dårligere ytelse enn tilsvarende brikker med mindre minnemengde. Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Regner med at du har DDR ram? da er hovedkortet ditt også temmelig gammelt, og det er usikkert som du har PCI-E. Mest sannsynlig hviler skjermkortet ditt på en AGP port og da er det ikke mye du kan gjøre. Hovedkortet støtter neppe Core2 heller, og med en såppass gammel maskin som du har der ville jeg heller ha ventet til å jeg kunne ha kjøpt en helt ny maskin istedet for å prøve å holde den i live ved å bytte ut èn og èn del. Prescott-kjernen kom i '04 og jeg tror den var den første til å ta i bruk DDR2, wikipedia forteller meg iallefall at DDR2 kom i '04 også så det rimer. GeForce 7-serien var den siste som kom med støtte for AGP, og med tanke på alderen på systemet er det sikkert det han har. Hovedkortet han har støtter garantert ikke Core2, jeg er ikke så sikker på om det har 775-sokkel engang. Ingen tvil om at hvis han skal oppgradere må han oppgradere alt. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Da er det ingen tvil. Hvis det muligens er socket 478, DDR og AGP grensesnitt, så er det ingen vei utenom å kjøpe en helt ny maskin. Skjermkortet du har der er forøvrig det som har gitt mest bang-for-the-buck i 7*** serien. Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Takk takk, blir nok PC kjøp etter komfirmasjonen. (noe som er først om 10 mnd ) Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hva med å tjene penger? Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Jeg er nok for lat til det EDIT: Moderator kan stenge denne tråden. Endret 4. juli 2009 av Lexiboij Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå