oslo72 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Ta dere tid til å prøve continous game også... Sandbox-modus som gjør at du stiller HELT fritt... Deilig å være "øy-planlegger" uten å måtte følge andres kommandoer hele tiden... Lenke til kommentar
Nether Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg gleder meg til å prøve spillet (skal kjøpe det til høsten), men jeg er redd jeg vil gå lei av det fort som med alle bybygge spill. Hvis noen spiller det på max, hadde dere giddet å legge til specs? Syns det er fint med litt eye candy i slike spill, men de har lett for å hakke mye. Lenke til kommentar
Eik_InnleggNO Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Hvordan gjør du om et slott til et varehus? Sitter bom fast. Endret 16. juli 2009 av Playerbanan Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hvordan gjør du om et slott til et varehus? Sitter bom fast. Vet ikke helt om jeg skjønner deg, men sikkert fordi jeg ikke har spilt oppdragene. Hørtes ut som en dårlig deal å måtte ominnrede et slott til et varehus... Lenke til kommentar
Eik_InnleggNO Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Det er for å få han jeg skal redde fra slottet til å føle seg litt mer veilkommenø. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 (endret) Er det noen som har noe tips hvordan jeg skal unngå minus tax? Tålmodighet er ett nøkkelord her. Om du har lite av en ressurs så er det ikke nødvendigvis så lurt å bygge ekstra byggninger for å samle inn mer, det øker kun utgiftene uten at du får noe mer inn i skatt. Skru av accention(?) rights på markedsplassen slik at husene ikke bruker opp ressursene dine på å gå opp i level. Hold + knappen på keypadden inne for å øke hastigheten i spillet så slipper du å vente så lenge. Ikke bygg flere bygninger enn hva du har behov for, m.a.o unngå overproduksjon. Kun euphoric(?) innbyggere kan avansere, hvis ingen kan avansere så kan du fint øke skattenivået ett hakk eller to. Produserer du mer enn du trenger av ressurser i øyeblikket så kan du sette en del byggninger på "sov" slik at vedlikeholdskostnadene senkes. Aktiver dem igjen når du trenger mer ressurser. -- Dette vil ikke hjelpe på skattenivået, men skulle du ha overskudd så selg det til andre. Enten ved å opprette handelsruter, eller manuelt selg det ved gjevne mellom ved å sende av gårde en båt, sett opp overskudds ressursene dine til salgs (gjøres i varehusene eller havnen) slik at andre kan kjøpe fra det. Dette bør øke inntektene dine slik at det ikke spiller noen rolle, eller så stor rolle, om du går i minus på vedlikehold/skatt. Endret 16. juli 2009 av Crowly Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Og det viktigste av alt kanskje - BYGG FLERE HUS! Flere beboere = mer skatt... men også mer krav om mat/drikke etc. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg har aldri spilt noen anno-spill før men har hatt veldig lyst til å prøve. Har akkurat skaffet anno1701 og tenkte å starte på d i kveld men lurer på hvordan forholdet mellom de forskjellige spillene er. Er d slik som med civilization feks hvor d knapt var noen vits å spille civ1 lengre når civ2 kom, eller er spillene såpass forskjellige at en like godt kan spille et av de eldre, og senere ta d nyeste uten å føle at en allerede har spilt en litt dårligere versjon av d? Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Hvordan gjør du om et slott til et varehus? Sitter bom fast. Du må frakte "ingrediensene" som et varehus krever bort til øya der den skal bygges, og bygg den selv. Lenke til kommentar
Eik_InnleggNO Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Har gjort det, hadde itillegg fra før av, men skjer ingenting. En annet spørsmål, er det mulig å stoppe en krig? De blir jo bare sur når jeg gir penger. Lenke til kommentar
anders90 Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Fant en oversikt til 1701 der man kunne se hvordan production lines skal se ut, (F.eks 2 hamp til 1 weaver) og hvor mange innbyggere en slik production line støtter. Finnes det noe lignende for 1401? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg har aldri spilt noen anno-spill før men har hatt veldig lyst til å prøve. Har akkurat skaffet anno1701 og tenkte å starte på d i kveld men lurer på hvordan forholdet mellom de forskjellige spillene er. Er d slik som med civilization feks hvor d knapt var noen vits å spille civ1 lengre når civ2 kom, eller er spillene såpass forskjellige at en like godt kan spille et av de eldre, og senere ta d nyeste uten å føle at en allerede har spilt en litt dårligere versjon av d? Anno 1701 er VELDIG lik Anno 1404, men 1404 har noe større verden, penere grafikk og litt andre råvarer/produkter. Har du akkurat kjøpt Anno 1701 er det definitivt et spill verdt å spille - så kan du heller kjøpe Anno 1404 om litt når kanskje prisen har falt noe. Liker du ikke Anno 1701 så liker du ikke Anno 1404 heller. Derimot: Liker du Anno 1701 så kommer du til å ELSKE Anno 1404. Det er større forskjell på Civ I og Civ II enn Anno 1701 og Anno 1404... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Slik du mener? I den lista så er det alltid Charcoal Burner's Hut som er oppgitt for kilde for kull. Noen som vet noe om en kullgruve er mer effektiv enn hytta, hvis ja sånn ca forhold? 2:1? Lenke til kommentar
Sparks50 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Rett og slett ett gullspill, de har tatt det beste fra forgjengerne og forbedret det. Men ærlig talt håper jeg de kommer seg vekk fra det gamle island-konseptet i neste spill. Hvor bra hadde det ikke vært å hatt ett mer realistisk landområde(kanskje basert på ett ekte land i europa for 700 år siden eller lignende) hvor man heller bygger veier og hestetransport mellom varehusene der det hadde vært nødvendig. Endret 17. juli 2009 av Sparks50 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Men ærlig talt håper jeg de kommer seg vekk fra det gamle island-konseptet i neste spill. Hvor bra hadde det ikke vært å hatt ett mer realistisk landområde(kanskje basert på ett ekte land i europa for 700 år siden eller lignende) hvor man heller bygger veier og hestetransport mellom varehusene der det hadde vært nødvendig. Da er man ganske nærme spill som Capitalism, Rail Road og Transport Tycoon seriene (selv om det begynner å bli en stund siden de så dagens lys for første gang), men de mangler vel by byggingen som Anno har. For meg så blir øyene en form for komprimert verden/kontinenter, noe som gjør det "enklere" å inkludere flere kulturer. Skal man basere seg på realistiske land områder så vil det ikke være like enkelt å ha flere kulturer, i alle fall om man skal ha det litt realistisk eller ha det veldig stort. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Enig i at Anno-serien er en kjempebra spillserie. Jeg hadde nok innerst inne ønsket en noe mer "Empire Earth I"-utvikling hvor man starter i "steinalderen" og utvikler seg basert på diverse kriterier. Utviklingen burde stoppe i 1850-1900 årene for ikke å bli en ny "nuke'em" sjanger... Hadde vært kos med større landområder, men allikevel kontinent slik at man beholder de ulike kulturene. Kanskje med tog/bil-veier på slutten - kanskje også slik at hver øy kan ha flere byer, slik at vare-etterspørselen ikke kun baserer seg på øy til øy-handel. Jeg elsker mikromanagement, og blir dypt engasjert i å få alle detaljer så bra som mulig. Derfor RULER Anno-spillene når det gjelder strategi - på lik linje med Age of Empire-, SimCity- og liknende serier. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Noen som har tips til campaign kartet hvor man skal konkurrere om å bygge en katedral fortest? Prøvde noe så dumt som å spare den ene byggern (reduserer ressurser og tid) til siste fase, men han forsvant på mystisk vis når del nr 2 var ferdig stilt. Uansett, noen tips? Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Ghaundan: Skjul Du må gjøre tjenester for din allierte fra midtøsten for hvert steg i katedralbyggingen for å få byggere som reduserer byggetid Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hva må man gjøre på siste delen da? Det er helst da jeg feiler =/ Dumme glass... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå