Ole Morten Knudsen Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Vi har funnet frem til hvilke butikker som selger sommerens heteste dingser billigst. Les saken her Lenke til kommentar
Gjest kenty Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 joda.. kjempehete På tide med en sommerferie Lenke til kommentar
Gjest Snurre Sprett Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hey - har du drukket?! For det første: du har summert feil. I tillegg har du ikke klart å regne ut snittpris hos de butikkene som mangler et produkt. På toppen av det hele stemmer ikke prisene dine med det jeg ser når jeg går inn på webshoppene og søker opp produktene. Til slutt så vil jeg poengtere at prisene du bruker på elkjøp ikke er de prisene en får når en drar dit for å handle (web- kontra butikkpris). Iom at webshopen deres konsekvent "ikke har produktet på lager" så du konsekvent må dra til butikken, bør du bruke butikkpris (iom at dette er eneste reelle pris). Skal ikke gå inn i detalj på produktene du plukket ut, men jeg er definitivt ikke enig i utvalget... Lenke til kommentar
Gjest Langt i fra det biligeste Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 PSP fåes til 1 395 hos Lefdal.com Så ikke stol for mye på denne guiden. Lenke til kommentar
Ole Morten Knudsen Skrevet 2. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2009 Hei, Takk for tilbakemelding. Her drikkes det nok ikke på jobb, så promillen ligger på null. Angående utregning av sum så har jeg, der det ikke har vært produkt tilgjengelig i butikk, regnet med høyeste pris fra annen butikk. Dette for at butikker med lave priser ikke skal komme dårlig ut i sammenligning med butikker som ikke har varen inne. Dette er nødvendig for å få en sammenlignbar sum. Angående videokameraet så er det, som forklart i oversikten, snakk om to forskjellige modeller da få av butikkene fører samme videokamera av denne typen. Prisen her har derfor blitt lagt på 6000,- for de butikkene som ikke har kameraet inne for å få en tilnærmet korrekt sum for alle butikkene. Det viktigste her er uansett ikke summen tilsammen, men enkelt pris på hvert produkt, men summen gir et korrekt bilde av butikkens prisnivå i sin helhet. Jeg så at det har sneket seg inn en regnefeil hos MPX, summen her har derfor blitt justert. Angående pris i de enkelte butikker så ble disse hentet ut i går og stemte da. Her skjer det svingninger, men om dere finner store forskjeller fra denne guiden og reell pris så meld gjerne ifra. Lefdal og Elkjøp har samme eiere og opererer derfor med stort sett like priser eller fem kroners forskjell. I denne guiden er kun Elkjøp tatt med og da deres nettbutikk da det er nettbutikker det her fokuseres på. Det er fullt lov å være uenig i produktutvalget, så si gjerne i fra hvilke produkter dere skule ønske var med. Lenke til kommentar
Gjest Erik F. Julsend Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 "der det ikke har vært produkt tilgjengelig i butikk, regnet med høyeste pris fra annen butikk" Det var jo litt av en strategi. Så lenge ikke alle butikkene selger samme vare så blir jo "Sum" totalt irrelevant. Forruten det en bra artikkel Lenke til kommentar
Gjest tau Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Bitraten på kameraet er nok heller 16 Mbit/s. Sammenligning mot TV2 er uinteressant, for i videoproduksjon må man skille mellom bitratene i opptak, bearbeiding og transmisjon, og i opptak er bitraten gjerne 5 og 10 ganger høyere enn hva den trenger å være for transmisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg