Gå til innhold

Tre ekstrapakker til Red Faction

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om hvorvidt ekstrapakker er en bra eller dårlig ting. Hvis det er et spill man bare må ha mer av så er det jo flott at det kommer mer innhold. Videre er det jo bra at spillprodusenter som lager bra spill kan tjene penger slik at de kan lage enda flere bra spill. Samtidig er det noen potensielle ulemper med dette også.

For det første kan man jo risikere at originalspillene blir kortere og at man dermed får mindre for pengene når man kjøper et nytt spill. Jeg kan se for meg at under utvikling av spillet så har man noen ideer som man ikke rekker å ferdigstille til release og dermed slår man seg til ro med at det kan komme i en ekstrapakke isteden.

Videre er jo ekstrapakker en måte å tyne noen ekstra kroner ut av oss spillere. Spill på konsoll synes jeg er dyre nok som det er og jeg er ikke særlig lysten på å betale feks 500+3*80 for et spill. Kanskje jeg er cheap, men jeg kjøper forholdsvis mange spill i løpet av et år så jeg foretrekker 2-3-400 fremfor 6-7-800.

Noen spill er såpass store feks Fallout og GTA IV at man kanskje er fornøyd før man kommer til ekstrapakkene, men siden det kommer ekstra innhold føler man ikke at man er helt ferdig med spillet alikevel. Jeg er i alle fall veldig glad i å komme meg gjennom det meste av historie før jeg legger fra meg et spill (jeg er dog ikke achievements-hore).

Den største frykten (vet ikke hvor reell den er men) er at det kun blir de store (les feks EA/Sims) som selger spill, ekstrapakker osv. Det kommer så mye innhold til en håndfull store spill at "ingen" har tid og penger til å kjøpe de noe mindre spillene. Selv om det har kommet en del bra store spill de siste par årene er jeg faktisk mest imponert over enkelte av de litt "mindre" spillene (Mount & Blade, World of Goo, Braid, X3) som ikke har EA/Activision/Blizzard el i ryggen. Jeg håper virkelig ikke at de små skal forsvinne forde de store produserer så mye innhold at ingen har tid til de små lenger eventuelt at de små prøver å lage akkurat det samme som de store.

Selv om det er litt off topic i forhold til Red Faction, er det andre som har synspunkter på ekstrapakker?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...