Gå til innhold

Up up down down left right left right B A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Facebook har en kul konami-kode "feature". Liker den godt.

 

 

Hva slags feature er det?

 

Hellsing - animen om vampyren Alucard Hellsing og hans jakt på andre vampyrer har en sekvens i den ene episoden hvor en fiende angriper i Konamikode rekkefølge.

 

Deftones - U, U, D, D, L, R, L, R, A, B, Select, Start

 

Edit: Å kalle konamikoden for retro er vel egentlig ikke helt riktig, den blir da brukt enda. Det vil si, siste tilfellet jeg vet at den brukes er i Metal Gear Solid 3.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Nja, det ble innført i det vi nå kaller retro-tidsperioden, så selv om den fortsatt brukes er det fortsatt endel nostalgi i den hos de fleste. (For meg som er litt yngre husker jeg at den ble brukt på et eller annet spill jeg hadde en gang i tiden. Tror det var på PS1.)

 

Og forresten, den Facebook featuren fungerer ikke lengre av en eller annen merkelig årsak. Flere nettsteder hvor konamikoden blir brukt er listet på linken jeg postet i OP.

Lenke til kommentar
Nja, det ble innført i det vi nå kaller retro-tidsperioden, så selv om den fortsatt brukes er det fortsatt endel nostalgi i den hos de fleste. (For meg som er litt yngre husker jeg at den ble brukt på et eller annet spill jeg hadde en gang i tiden. Tror det var på PS1.)

 

Og forresten, den Facebook featuren fungerer ikke lengre av en eller annen merkelig årsak. Flere nettsteder hvor konamikoden blir brukt er listet på linken jeg postet i OP.

 

 

Den blir ivertfall brukt på Probotectors til Nes :) 30 ekstra liv tror eg det ble.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...