Gå til innhold

PC falt i gulvet neiiiiiii hva skal jeg gjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På datarommet, når jeg skulle slå på en PC, visste det seg at den stod litt på kanten av pulten.

 

Så da jeg trykte på on-knappen skyvde jeg den utfor.

 

Datt ned rett på et hardt gulv...

 

men det RARE var at den overlevde. Da jeg fikk slått den på igjen kom det noe rar rosa skrift. om ett eller ana HD greier... tenkte jeg sleit ganske bra

 

men da jeg reseta funkan 100%

Lenke til kommentar

På datarommet, når jeg skulle slå på en PC, visste det seg at den stod litt på kanten av pulten.

 

Så da jeg trykte på on-knappen skyvde jeg den utfor.

 

Datt ned rett på et hardt gulv...

 

men det RARE var at den overlevde. Da jeg fikk slått den på igjen kom det noe rar rosa skrift. om ett eller ana HD greier... tenkte jeg sleit ganske bra

 

men da jeg reseta funkan 100%

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nok gjort noen tabber med pcdeler, som å miste 512 mb ram brikker nedi saftmugger, kortslutta psuer (farlig med vippebrytere til volten :razz:), kortslutta hardisker osv...

 

Det mest idiotiske jeg noen gang har gjort må være at jeg "lekte" med pcu vifta mens datan sto på (komprimerte til divx og hørte på mp3(fulload)). Hadde det jo artig og dreiv med denna stakkars vifta, stoppa'n, holdt ting foran så den gikk fortere osv.

 

****skapet var at jeg venta dame, og da det ringte på døra løp jeg ut for å åpne(da hadde jeg skrudd av vifta mens cpu var fulload). Det var noen kammerater, og vi sto på trappa og snakka. Da jeg kom inn igjen etter 15 min kjente jeg en j**** svilokt, kjøleribben var nesten, sier nesten rødgløende. Da jeg tok den vekk var cpu svart og hovedkort kokt :razz: ca 3000-, rett i dass :sad:

Lenke til kommentar

hehe..

 

Husker en gang for noen år siden, jeg skulle være tøff kar og bygge min egen pc, var blitt lei av den skittene compaqen uten AGP, så jeg kjøpte inn:

[*]Brukt hovedkort, husker ikke hvilket.

[*]Brukt AMD ett eller anna 450 som fulgte med hk.

[*]64MB SDRAM som også fulgte med HK. (er fremdeles i bruk tror jeg. har en kompis som absolutt skal ha det jeg ikke bruker lenger. :razz:)

[*]aopen kabinett (det bruker jeg fremdeles.)

[*]Voodoo 5 (brukes fremdeles)

Resten skulle jeg ta fra den gamle compaqen min. (Tror compaq har en detektor i all hardware som selv-destrueres hvis den ikke finner compaq hk. :razz:)

 

OK, alt var klart og jeg satt sammen ****skapen. kobler den opp, og trykker på power knappen. -......

ingenting skjer. trykker en gang til.... ingenting skjer. (nå begynnte jeg å bli forbanna.) trykker flere ganger på rad fort. BOOOOOM, eller rettere sagt PWOOOOOFH... Masse grå røyk og skitten lukt. Da var det om å gjøre å røske ut ledninger og springe ut på verandaen for å kjøle den ned. Når jeg åpnet den 1/2 min senere så såg jeg ei brun gøgge som rant nedover kabinettet og ned i HK... leverte inn kabinettet til datasjappa. dagens ungdom sa han. cola ned i kabinettet :razz:

 

Men det vil nok bli bedre når kammeraten min som skal ha alt det jeg ikke bruker skal få satt opp vannkjøling på sin IBM med PIII 450. vannkjøling som inneholder teflon, ett syltetøyglass eller.no +++ dømt til å ikke funke. (Han er forelsket i datan sin, sier den er bedre enn det meste.) Jeg skal sitte klat med kamera når han skrur på. :smile: =)

Lenke til kommentar

Tar meg den frihet å gi tråden en litt annen vinkling:

 

Generelle Destruktive Evner:

 

-Sprengt 0,5F kondensator i bilen. Koblet feil på bilstereoen. (sinnsykt smell!!)

 

-Ødelagt 3 IBM 75GXP harddisker. Tror ikke de taklet at jeg lagret ting på dem. :sad: ??

 

-Hoppa med en Crescent offroadsykkel. Gaffelen knakk under landingsfasen --> litt småskader i trynet, og litt vondt i nøttene.

 

-Knakk snowboardet mitt ved å kjøre i en stein i stor fart. Utrolig nok knakk ingenting annet.

 

-Prøvde å ta salto på slalomski, på skare. Landa med trynet først. Hovna såpass opp i trynet at jeg ikke så noen ting. Det var rett og slett ikke plass til øya... Ingen varige mèn. Fikk hvertfall fri fra skolen om ikke annet.

 

-knust kassettspiller med balltre. (kompisen min sin kassettspiller :smile: )

 

-sluppet gammel TV ned tre etasjer i asfalten. Det SMALT!!! (vakum i billedrøret I presume?)

 

-Kjørte russebilen i 40kmt i et tre. Treet knakk uten videre. Tiden inne for å kjøre i et større tre --> 40kmt Hmmmm... plutselig var det bilen som gav etter og ikke treet. Litt vondt i nakken, knust radiator, alt kjølevann lak ut. Ti minutter senere sto motoren dønn fast. (merkelig det der uten kjølevann) ---> Tusen og èn, tusen og to, tusen og TRE!!!!!

 

-Var sammen med noen kompiser når jeg var liten, ute og lekte. Vi fant en sånn stor kabeltrommel fra Telenor (Televerket for å være pinlig nøyaktig)på ca 1,5m i diameter. Den sendte vi ned en bakke med etterhvert svært så fin retning mot en Citroèn.... KNUS. Vel, jeg fikk ikke noe skyld for dette. Tilfeldigvis var eieren av Citroènen i slekt med han som sto for "hovedtrillingen", så saken ble løst internt...

 

-diverse skogbranner. Mener bestemt at jeg ikke hadde skyld i noen av disse selv om jeg befant meg skremmende nært åstedet....

 

-padlet midtfjors i en (meeeget dårlig) hjemmelaget flåte. Klarte såvidt å komme oss i land før den sank..... Det var skummelt, for vannet var GRISEKALDT, og jeg hadde nettopp lært meg å flyte/kave/svømme, kall det hva du vil.

 

-sprengt lekehytte med en propanbeholder inni (Kreditten for denne skal ikke jeg ta. Det var kompisen min som gjorde alt arbeid. Han ble lettere forbrennt under operasjonen men fikk ingen varige mèn) Hytta så ut som Hiroshima, det er ikke kødd!

 

 

...trøtt. Gidder ikke skrive mer. Tro meg. Det èr mer...

Lenke til kommentar

6 sider med pc-kræsj-humor!! herlig!

Har et par historier jeg og...Hadde kjøpt meg en nyyy PIII 650 Mhz, skulle sette på vifta.. kort fortalt klarte jeg å sette vifte-klipsen FEIL VEI over selve cpu'en... så noen pinner bak på prosessor'n KNAKK... ble bøyd.. eller ble borte..

ikke morsomt!! :razz:

 

Sist gang var nå på onsdag.. hadde henta en harddisk på postkontoret.. gikk hjem glad og fornøyd med disken i en pose.. når jeg endelig hadde kommet inn, og hadde passert 29 av 30 trappetrinn så SLEIT håndtaket på posen.. og posen med disken datt HARDT mot det siste trappetrinnet............

 

Jeg så raskt over disken for å finne ytre feil.. og ja da... pinnene bak, som brukes av ide-kabelen, var bøyd... rundt 20 av 30 var ALT for skeive.. så jeg måtte sitte med pinsett og skrutrekker for å bøye pinnene tilbake.. Og det gikk faktisk bra til slutt.. disken funker tilfredstillende..

:smile:

 

(takk gud(en))

Lenke til kommentar

Hadde en bra (vond) en her for en måneds tid siden, skulle på lan - tok filserver'n og bar den på skrått/flatt (da er den 5 cm smalere enn døra), holdt i hvert hjørne forran og klarte seff å få fingrene mellom dørkarmen og kabinett, BRRRR, kunne lissom ikke slippe heller..

Lenke til kommentar

hehe har også sprengt psu...

Dreiv og overklokka litt. helt til den ikke ville starte (ps. denne psu har ikke på/av knapp) skulle dra ut ledningen bak for å få den på igjen, Idet jeg dro den ut så jeg et lysglimt uten like sammen med et smell etterfulgt av et kraftig gnistregn åpnet den.

og den var full av noe hvite greier som ikke luktet så bra :grin:

 

Den andre psu jeg hadde begynte å lage en meget stygg lyd ble temmelig irritert over dette... slo psu litt da stoppa vifta (dette visste ikke jeg) lyden var borte og jeg var fornøgd som bare det men etter et par timer var det ikke mye liv i den psuen mere... :sad:

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: mais på 2002-03-30 20:12 ]

Lenke til kommentar

Dette er noen av de morsomste postene jeg noengang har lest på HW.no. Jeg deler deres sinne!!! Her er noe av det jeg har klart opp gjennom årene:

 

Knuste CPU corer:

3 knuste Duron 700MHz

1 knust tbird 1400MHz

 

To ganger har jeg klart å fokke til HD'en som jeg har alle filene mine på. (Progz/doc/mp3 osv)

 

Har ødelagt to Hovedkort av typen ASUS A7V, og et Abit KG7(bruttern sitt), disse kortene tåler ingen ting! så det er ikke min feil egentlig!

 

Vi skulle teste PSU'er på skolen engang, så jeg tok en opp i hånden og satt inn strømmen, og dere kan vel gjette hvor høyt det smalt! Hele rommet ble røyklagt og det luktet svidd kondensator!

 

Da jeg ødela den andre Duron 700 ble jeg så forbanna at jeg skalla hodet iveggen, slo til kabinettet som stod oppå et bord med knytteneven. PC'en flytta seg nesten en halvmeter og jeg hadde ***** vondt i knokene! så ble jeg svimmel av hodekrasjet med veggen og jeg falt i bakken uten noensomhelst kontroll over kroppen min.

 

På ikke datasiden har jeg vært med på å brenne ned en badeholme, nesten druknet av krampe for å ha stupt uti på direkten i vann på 5grader, det var jo umulig å komme seg opp pga alt slimet på fjellet.

 

Tror ikke det var mer som var verdt å nevne!

 

Til han som klarte å sprenge en 0,5F kondensator, h.e.l.v.e.t.e s.a.t.a.n det må ha smelt noe i.n.n. f.o.r.j.æ.v.l.i.

 

(som vanlig kjemper jeg mot dette forumets urimelige sensur!)

Lenke til kommentar

jaja... ser det er mange som har mistet sine pc'er i golvet her ja...

 

For et par dager siden så var jeg på vei inngangen til TG. Hadde bært min pc på en knøttliten trallen et godt stykke før jeg i det hele tatt kom til hovedinngangen. Så midt inne i midtgangen på TG02 så detter pc'n ned på golvet fra trallen. Det laget et stort smell (er noen kr i den kassa ja!) alle som går bak meg og rundt meg braser ut i latter. (jeg følte meg ikke akuratt dum då...)

 

men heldigvis var ingen stor skade skjedd. det var kun ramen som hadde hoppet ut og noen andre komponenter som jeg ikke vet navnet på. (hehe) så etter å ha rotet litt inni maskinen min i stund så fikk jeg den heldigvis til *phu!*

Lenke til kommentar

Jeg må være det som kalles expert i å fall og ulykker med pc.

Jeg har nå en p-4 1700 400Mhz Bus 640 RdRam 80 gig Harddisk 40x12xdvd 32x10x40xbrenner Geeforce3 Ti500

Audigy Platinum Player, og som du sikkert har forstått så er det litt penger i denne maskinen....

og den har fått den julingen som den har fortjent og ikke....

f.eks da jeg skulle flytte pc,en fra overetasjen og ned i en slik trapp som beveger seg i en sirkel...

denne trappa var extremt glatt og jeg hadde ullsokker på meg. Tre skritt ned og jeg flyr. jeg treffer kanten med skuldrene, kabinettet treffer trinnene og trynet treffer kabinettet, slik att kabinnett fronten tok seg en liten ferie , og trynet mitt ser ut som lasagna, og mamma kommer ned og kommenterer den lite ripete men blodige trappa, jeg har en tanke: DØ!!!...

F.Eksempel det som skjedde på Tg02 i forgårs klokka 2:00 om natta, vi skulle spille på CS-Compo og kameraten min sin maskin får blackout, sier litt om AMD, vi er forsinket og jeg prøver desperat å finne løsning på problem, sjekket manualen, problemet var enten Brent Cpu eller Bios battery Feil, vi hopper på cpu'en men den forbanna kjøle vifta og den forbannelåsen til AMD'en sitter fast, Makt kommer i bildet, og AMD blir sendt som tusen små splintrer til det norske folk. Resultatet hos meg er et blodigkutt på fingen og ett blodig skrujern og knipetang, når je da når toalett er det vaskehjelpen som står der og stresser mens jeg får merklige blikk av folk som venter på dass.

jeg kikker på gulvet og der er det blodige flekker , da jeg endelig får vasket meg og pakket inn fingen med toalett papir, setter jeg opp farten til pc'en min igjen, og per 2-3 meter er det små drypp flekker av blod. J***** AMD.....

En gang da jeg skulle bære ned en skjerm fra garasje leiligheten min ba jeg kammeraten min ta tårnet og cd mappen min, så jeg kan ta skjermen og posen med div, utstyr. men da han kommer ut satser han på å bære kabinettet først, og la mappen ligge på toppen til han har bært kabinettet ned. men da han er nede kommer jeg ut, pga, jeg bor der så er jeg ganske flink med å komme meg raskt ned trappa uten å falle, men før jeg når trappa treffer jeg mappen og legger utfor trappa, hodet først flyr jeg, men heldigvis slår jeg en mortale og lander på rompa og skjermen knuses mellom bena og jeg får glass og plast i bena, Deilig...

 

Flere historier kommer snart....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var på et LAN der vi hadde musekasting som en liten aktivitet.

Alle skulle hive ut inngangsdøren men så var det selvfølgelig en idiot som skulle være litt morsom og snurre rundt 3 ganger før han slapp kabelen.

Det endte med at han glapp den og jeg fikk den i mine edle steder :sad:

Fytte rakkern det er noe av det mest smertefulle jeg har vært med på.

Eller. En annen gang var det en som heter Jostein som slapp en 8 kg tung rund stein på magen min som rullet ned og over tissen min :sad:

Uff. Tissen min har fått gjennomgå. Må være nicket :razz:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...