Gå til innhold

PC falt i gulvet neiiiiiii hva skal jeg gjøre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mista harddisk 2 minutter etter at jeg kjøpte den på komplett data. Knas rett i bakken, mista den da jeg skulle inn i bilen. Dro tilbake dagen etter og fikk igjen på garanti. Har også ødelagt 2 hardisker til et par muser 2 17 tommers skjermer...den en ene ble helt rød den andre ødela jeg en knapp så menyen til skjermen kom opp bare du pusta på skjermen + at jeg svidde en rambrikke noe sinsykt...lå en sån klump igjen på hovedkortet og det lukta svidd lenge etterpå........og et par keyboard ++ det vanlige liksom....post en melding her dersom noen slår harddisk rekorden min...tviler sterkt...er nesten imponert over at jeg fikk det til.

Lenke til kommentar

Jaja...

Har greid å ødelegge en t-bird 1.2ghz.

En kamerat gav meg noe han kalte kjølepasta, og jeg klinte det på uten å tenke meg noe særlig om.

Men da jeg en vakker dag skulle ta av kjøleribba, så satt den så godt fast. Endte med at jeg dro til så den løsna. Vips så sto halve core'en fast på kjøleribba. viste seg at kameraten hadde kjøpt TERMINSK LIM, ikke kjølepasta(han ødela sin cpu også...).

Blei så sur at jeg holder på å knekke av ALLE pinnene under tordenfuglen med håndmakt.

 

Sitter forresten og partisjonerer en 1 gig nå.

Med tang.

Lenke til kommentar

hehe, har nå gjort den alle har gjort jeg da. lurte på hvorfor det var en rød switch bak på PSU.. sto jo ingen ting på det.. dytte den over. PANG!! ryke litt.. illeluktende =) hihi

 

Ødela oxo min egen PSU her for ikke lenge siden, vifta inni Enermax'n hadde stoppa, så hadde pc'n stått på i nesten 4 dager, da kjente jeg at det begynnte å lukte noe så inni helvette svidd av PC-en. først skjønte jeg ingenting, men PC'n var så stille, så jeg tok av dekselet, det var da jeg skjønte at vifta ikke funka, så jeg tenkte jeg skulle slå den av noen timer da, sånn at den kunne kjøle seg ned, men da blei det litt katastrofalt, akkurat da den skulle til å slå seg av, så smalt det, spruta en slags kul guffe ut bak på den, (guffa lukta forresten helt jævli), det var den PSU... skrudde den opp noen timer etterpå. da den hadde kjølt seg ned.. masse sånn guffe over alt inni der.. sprengt sikring osv.. (var 2 sånne store "tønner" som hadde gått inni der)...

 

Dette er noe av det kjipeste jeg har vært med på, fordi jeg er datanerd, uten data'en er jeg ingen ting, da har jeg ikke noe å gjøre osv.. takker **** for at mutter'n jobber på en datashappe neddi her, så hu kunne ta med seg ett nytt til meg =)

 

Housey

Lenke til kommentar

Herping av datautstyr kan være morro.

 

I dag på skolen tok en kamerat med seg et Abit KA7 kort som var litt ødelagt, (herpet strømbane),

Vi bestemte oss for og leke oss litt med kortet, dvs kjøre 230 Volt innpå kortet og kortslutte litt på fotene til IC brikkene på kortet.

 

Vi festet den ene fasen på et ben til en transistor og den andre på et skrujern som vi dro over IC brikker, motstander o.l. Dere skulle sett maken til fyrverkeri, det freste, brant og eksploderte! Etter vi var ferdig med HK'et var Nortbride og Southbridge fult av kratere og hull, etter eksplosjonene.. helt svartsvidd hele dritten..

 

konklusjon: HK'er tåler ikke 230 Volt .

 

 

 

ps. jeg går VK1 Elektronikk :wink:

Lenke til kommentar

Den røde knappen på strømforsyninga herper strømforsyninga. Det vet jeg av egen erfaring!!

Holdt på å skru sammen PC-en til en kompis, når jeg så den røde uimotståelige switchen bakpå, tenkte jeg skulle høre hvilken lyd det blei nå jeg klikka den over. Drar knappen over og plutselig så står gnistfokket i 5 sekunder og hele rommet blir oversvømt av røyk.

Lenke til kommentar

Den røde knappen på strømforsyninga herper strømforsyninga. Det vet jeg av egen erfaring!!

Holdt på å skru sammen PC-en til en kompis, når jeg så den røde uimotståelige switchen bakpå, tenkte jeg skulle høre hvilken lyd det blei nå jeg klikka den over. Drar knappen over og plutselig så står gnistfokket i 5 sekunder og hele rommet blir oversvømt av røyk.

Lenke til kommentar

jeg klarte å miste PC-en min i gulvet på vei ut av NorthLAN 2001, da jeg var rimelig trøtt og sliten.

Da var det mange i gangen som fikk seg noe å le av.

Det skjedde ved at jeg tok litt for mye å bære på samtidig. (stolen, 2 høyttalere, forsterkeren og en bag).

Lenke til kommentar

knappen skulle ikke vært rød, den skulle heller ikke vært på utsiden av PSU, fordi når den er rød og/eller der sammen med en "warning" så er det så appelerer det til nysjerrigheten til folk.. dette er katastrofalt, ikke bare for deg selv som ender opp uten PC, men det er oxo litt katastrofalt for lommeboka, som da blir LITT flatere enn ellers. bare pga en liten rød switch...

 

Nesten så jeg starter å lure på om de har satt den inn sånn at vi skal sprenge PSU'ene våre å kjøpe nye av dem. ett sånt sammarbeid mellom PSU fabrikanter eller.no =)

 

 

Uansett. farlig lite leketøy den knappen ja!

 

_________________

AMD XP1800+

SOYO dragon+

Apacer 512MB DDR

Zalman CNPS5005CU

G-force 1 32DDR (snart radeon 8500)

www.gfx-hysteria.com

 

[ Denne Melding var redigert av: house på 2002-02-08 14:48 ]

Lenke til kommentar

Nettingkriger: XP 18000+? No kidding?? :grin:

Quote:


skrudde den opp noen timer etterpå. da den hadde kjølt seg ned.. masse sånn guffe over alt inni der.. sprengt sikring osv.. (var 2 sånne store "tønner" som hadde gått inni der)...


Auph, sprengte elektrolyttkondiser lager herk. Hvis du har fått guffe på HKet eller annet, bli kvitt ALT ø du prøver å powre det opp, den er strømledende.

Skal prøve å koble noen små ellyter på 4*36 volt og 'sehvasomskjer', har en diger samling lodda ut fra bilradioer o.l.

Mista PC-en i asfalten på forrige TG, funka nesten OK, unntatt at brennern lagde grøt av alle DivX jeg brente. Merkelig nok funka den OK når jeg kom hjem. Scamdiska for litt sia, mulig at BSene på C+D kommer av det uhellet...

Ellers har jeg slakta diverse defekte 1gigere fra jobben, og gjort gøy saker med tin&tang som rører seg inni. En som hadde masse BS hadde synlige riper i overflaten, kjørte den åpen på PC-en bare for å se åssen den virka. Kjørte også en antikk 10MB-disk, den hadde skikkelig diger motor bare for å flytte lesehue, og hadde sikkert 200ms seek time. Pusta på plata mens den gikk, lesehuet kræsja i kondensen og fløy i småbiter :grin:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...