Gå til innhold

Beste oppgradering for min pc

Gjest Slettet-66d37

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-66d37

hei! har et MSI K7T-TURBO Hovedkort for Socket A, med en amd athlon 1200 mhz cpu på, har 2x 512 mb og èn 256 brikke, har et radeon 9500 skjermkort, to harddisker en med 80 gb og en med 40gb. Jeg spiller en del, men driver mest med web design, hører på musikk, bilde redigering, irc osv.

Hvilken oppgradering ville være best? cpu og hovedkort, evt. hvilke?

èn ting til, ville en AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus
Socket A (Thoroughbred) prosessor passe på hovedkortet mitt?

Edit: glemte at jeg har ca. 3000 kroner å rutte med, ikke mye men. Får vel noe

takk for hjelpa!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er RAM'en SD-RAM?

Hvis den er SD-ram så er det beste alternativet å oppgradere Hovedkort som støtter DDR ram og så kjøpe DDR-RAM.

Dagens hovedkort er bakoverkompatibel med den Thunderbirden på 1.2 du har allerede, så den klarer du deg med ei liten stund til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

tusen takk for hjelp, ja det er sdram dessverre! går nok for hk og ram da..kanskje cpu hvis jeg får råd!

Hvilket hk burde jeg kjøpe nå? hva er hot for gamere?

Lenke til kommentar

Alle hovedkort med Nforce2 chipsett er hotte for gamere. Chipsettet KT400A er noe billigere men ikke fullt så hott.

F.eks dette hovedkortet og denne CPU'en. Det er en av de aller mest populære for tida fordi det gir mye for pengene og er lett å overklokke. CPU-kjøler og ram trenger du også.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe en oppgraderings pakke hos databutikken.com?

http://www.databutikken.com/no/default.php...hp?artId=DBU023

http://www.databutikken.com/no/default.php...hp?artId=DBU017

http://www.databutikken.com/no/default.php...artId=ABNF7SOCZ (uten cpu)

http://www.databutikken.com/no/default.php...?artId=DBUSC001

Jeg ville ha satset for noe slikt, ca 3000,- inkl cpu og kjøling.

:yes:

Edit:

Abit Nf7-s v2 er en av de beste overklokkings kortene som finnes på markededet i dag.

Lenke til kommentar

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

Socket A (Barton) prosessor, 512kb 887,00

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire 1 073,00

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) 1 115,00

Totalt: 3 075,00

Kjempeutstyr til kjempe pris..

Er riktignok uten vifte, og jeg er ikke inne på AMD-fronten noe særlig så noen andre kan sikkert hjelpe deg der.

Hvis du har ett gammelt grafikkort så kan du jo sette "gamlekassa" sammen å prake den på ei gammel dame eller no å tjene ett par lapper :D

EDIT: Burde kanskje oppdatere trådene litt oftere, ser nå at flere andre har gitt deg gode oppsett. Til og med samme oppsett til en bedre pris..

Oppsettet mitt var hentet ifra Komplett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37

tusen takk for alle svar! takk for dyrebar hjelp....tror jeg går for det siste innlegget

EDIT: Burde kanskje oppdatere trådene litt oftere, ser nå at flere andre har gitt deg gode oppsett. Til og med samme oppsett til en bedre pris..

ja jeg veit, beklager det, men har vært på jobb..har ikke tilgang til internett der hele tiden...kom hjem nå

Lenke til kommentar
tusen takk for alle svar! takk for dyrebar hjelp....tror jeg går for det siste innlegget

ja jeg veit, beklager det, men har vært på jobb..har ikke tilgang til internett der hele tiden...kom hjem nå

Hehe, jeg mente ikke deg, men meg selv.. Jeg bruker å åpne en hel del tråder å se på dem når jeg hat tid.. MAO jeg hadde denne tråden uoppdatert i nesten 20 min uten å se om noen andre hadde svart..

My bad!

Lenke til kommentar

hei! har et MSI K7T-TURBO Hovedkort for Socket A, med en amd athlon 1200 mhz cpu på, har 2x 512 mb og èn 256 brikke, har et radeon 9500 skjermkort, to harddisker en med 80 gb og en med 40gb. Jeg spiller en del, men driver mest med web design, hører på musikk, bilde redigering, irc osv.

Hvilken oppgradering ville være best? cpu og hovedkort, evt. hvilke?

èn ting til, ville en AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus
Socket A (Thoroughbred) prosessor passe på hovedkortet mitt?

Edit: glemte at jeg har ca. 3000 kroner å rutte med, ikke mye men. Får vel noe
takk for hjelpa!!

Du har nesten samme oppsett som meg! Bestilte noe deler igår, Athlon xp 2500, Abit hovedkort fra demovarer hos komplett + crucial minne 2x 256 MB DDR minne. Snakk om ytelse for penga!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...