Tweedledee Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei, Lurer på om noen har noen argumenter for å satse på Firewire når USB Hi-Speed vel har høyere båndbredde? Lenke til kommentar
gittela Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Sorry. Close, but no cigar. Firewire II har kommet, som er dobbelt så kjapt som usb HiSpeed (USB2, for helsike!!). Sjekk det ut. Knallbra greier. Mener det er optisk, så det kan farte solide avstander uten krøll. ;-) Howard Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Forstår ikke helt spørsmålet, men anyway: Hvis man kan velge mellom FireWire og USB2 på et produkt er FW å anbefale selv om USB2 teoretisk sett har høyere hastighet. FW er en langt mer effektiv sak og gir i praksis bedre ytelse. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hei, Lurer på om noen har noen argumenter for å satse på Firewire når USB Hi-Speed vel har høyere båndbredde? Vel som nevnt ovenfor så har Firewire800 mye større overføringshastighet. Dessuten har Firewire400 ofte i realiteten raskere overføringshastighet en USB2... Firewire vs. USB2 Å, og så er jo firewire allerede etablert som standard i DV, DVCam, Mini-DV verden... Lenke til kommentar
Tweedledee Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Takk for svar! Firewire800 var nytt for meg, meget interessant... Jeg spurte fordi jeg liker å oppgradere "sjelden, men godt", og da er det verdt å vite om det f.eks. er noe poeng i å kjøpe et hovedkort med Firewire-port. Mange av dagens eksterne CD-brennere etc kommer jo med både FW-og USB2-støtte. Jeg lurte på om Firewire var i ferd med å bli utdatert i og med USB2. Men om jeg skal tro dere (og det gjør jeg jo) så er det altså ikke tilfelle. Hva er grunnen til at FW400 kan ha bedre overføringshastighet i praksis, når USB2 er raskere på spec-arket? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Firewire kom først, USB2 er litt kjappere, men ikke kjapt nok til å gjøre forskjell. Skjønner ikke vitsen med USB2 når Firewire er nesten like raskt. Dessuten kommer Firewire 800, den slår USB2 by far. Tipper at om en del etter at Firewire 800 er blitt standard kommer vel USB3 på omtrent samme fart som Firewire 800 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Firewire kom først, USB2 er litt kjappere, men ikke kjapt nok til å gjøre forskjell. Skjønner ikke vitsen med USB2 når Firewire er nesten like raskt.Dessuten kommer Firewire 800, den slår USB2 by far. Tipper at om en del etter at Firewire 800 er blitt standard kommer vel USB3 på omtrent samme fart som Firewire 800 firewire er ikke "nesten like rask", alle tester har vist at Firewire i praksis er raskere enn USB2...USB2 har bare en høyere teoretisk ytelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå