Gå til innhold

iPhone som modem og til MMS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bvborge

Denne artikkelen skjønner jeg ikke.

Har Telenor som operatør og har brukt denne tjenesten bÃ¥de fra PC og MAC. Det er bare Ã¥ slÃ¥ pÃ¥ Internett Deling og iPhone dukker opp som et eget nettverkskort i maskinen din. Derfra er det bare tut og kjør. iPhone fungerer da som en ruter slik at mobilnettet ikke burde ha kjennskap til at det henger en maskin pÃ¥ baksiden.

Dette var en merkelig artikkel...

Lenke til kommentar
Gjest superswede

Ja, dette er bare tull (vad gjelder Telenor og iphone som modem, sk "tethering").

Så lenge du har telenor er det kun å oppgradere iphonen til 3.0 å så "tute å kjøre". Gjelder for både MMS og tethering.

Det som KAN vara ett problem er dog hvis man oppgraderer iphone for så legge tilbake sikkerhetskopi basert på gamle firmware, da kan instillingene for MMS og Tethering bli skult (egentlig er det instillingsvalget "Cellular data network" som blir skjult) og underliggende feilaktig. Da fungerer hverken tethering eller MMS.

Så oppskriften for å få MMS og tethering på en iphone med Telenor er så enkel som at:

1. Oppgrader iphone til 3.0 (event. restore hvis du allerede har oppgradert)

2. Velg "Sett opp som ny tlf.." når du får det spørsmålet etterpå. IKKE legg tilbake backup basert på gml firmware.

Lenke til kommentar
Gjest Preben

Det fungerer med Telenor uten å måtte styre med den tvilsomme fremgangsmåten i artikkelen, ja. Har selv en iPhone 3G, 100% original (har aldri hacket eller installert noe uoffisielt på den). Med nyeste iTunes-versjon installert på min Mac når jeg oppgraderte til 3.0 fungerer tethering med Telenor helt smertefritt uten at jeg har måttet gjøre noe som helst.

Vennligst oppdater artikkelen, det som står der om Telenor stemmer ikke!

Lenke til kommentar
Det fungerer med Telenor uten å måtte styre med den tvilsomme fremgangsmåten i artikkelen, ja. Har selv en iPhone 3G, 100% original (har aldri hacket eller installert noe uoffisielt på den). Med nyeste iTunes-versjon installert på min Mac når jeg oppgraderte til 3.0 fungerer tethering med Telenor helt smertefritt uten at jeg har måttet gjøre noe som helst.

Vennligst oppdater artikkelen, det som står der om Telenor stemmer ikke!

Hei og takk for nyttige innspill fra flere av dere om iPhone som modem med Telenor. Jeg fikk den tungvine oppskriften fra Telenor, men det var jo mye enklere som dere skriver.

Tusen takk, og artikkelen er nå oppdatert!

Mvh Elin Wiesener

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest 3g på hytta

Har Iphone 3GS og kun 3g deknig på hytta. Telenor-abb "Surf-prat" PC med XP. Hva mer enn en USB kabel trenger jeg for å få 3G hastighet på Hytta?

Takk for svar!

--

jkj

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...