knusite Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hva skjer hvis en nettbutikk legger ut en vare til feil pris? For eksempel en harddisk til kroner 119 mens prisen kanskje var 1119. Hvis jeg nå bestiller harddisken til kr 119, hva kan nettbutikken gjøre da? Kreve den riktige prisen, kansellere kjøpet eller er de forpliktet til å selge den til meg til den prisen? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Bestill og se hva som skjer.. Hvor? Lenke til kommentar
Raffe Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 de flest butikker opplyser om at det kan fårekomme trykkfeil. Jeg vil anbefalle å ta den kjedelige jobben å lese gjennom vilkårne til butikken. Lenke til kommentar
knusite Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 de flest butikker opplyser om at det kan fårekomme trykkfeil.Jeg vil anbefalle å ta den kjedelige jobben å lese gjennom vilkårne til butikken. Joda, de skriver at de tar forbehold om trykfeil. Det betyr val at de kan kansellere kjøpet? Å kreve den riktige prisen er vel uaktuelt, med tanke på hvilke konsekvenser det kunne ha fått? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Jeg fikk nå billig RAM fra MPX når de gjorde det samme her for en stund siden (skrivefeil) men jeg vet at Komplett.co.uk mailte å beklaget at de ikke ville levere når de gjorde det da (dog var det er *stor* skrivefeil). Lenke til kommentar
It's me Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis en butikk har skrevet feil og mange har bestillt harddisker for 119kr som skulle ha kostet 1119kr sier det seg selv at det blir et for stort tap for butikken. Derimot burde de gi en ekstra godt tilbud på varen til personene som bestillte harddisk for 119kr, feks være villig til å selge varen for innkjøpspris. Om en rambrikke skulle ha kostet 799, men butikken skre 599 burde butikken kanskje vurdere å gi varen til prisen de sa. Det gir iallfall meget god reklame. Lenke til kommentar
knusite Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis en butikk har skrevet feil og mange har bestillt harddisker for 119kr som skulle ha kostet 1119kr sier det seg selv at det blir et for stort tap for butikken. Derimot burde de gi en ekstra godt tilbud på varen til personene som bestillte harddisk for 119kr, feks være villig til å selge varen for innkjøpspris. Om en rambrikke skulle ha kostet 799, men butikken skre 599 burde butikken kanskje vurdere å gi varen til prisen de sa. Det gir iallfall meget god reklame. Tror det stor noe i enten kjøpsloven eller "Lov om avslutning av avtaler, om fuldmagt og om ugyldige viljeserklæringer" at hvis prisen åpenbart er helt gal kan kjøpet gjøres ugyldig, men hvis prisen ikke kan sies å være åpenbart feil så må selgeren selge for den prisen. Hehe, dere skulle sett det tilbudet jeg så! Lenke til kommentar
smetho Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Elkjøp (blandt andre) er jo kjent for å bruke denne teknikken for å lokke folk til butikken. Selv om prisen ikke stemmer så har de fått folk til butikken, og allerede da er sjansen for salg betraktelig større. De har fått en del tyn for dette, men slike ting er vanskelige å bevise. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 DELL gjorde en serveroppdatering i USA, som påvirket alle sidene deres, og da ble alle prisene i Norge vist i dollar, men med kroner bak Resultat: Billige PC'er til alle. De trakk seg ikke på det, men valgte heller å tape penger i stedet for å få dårlig omtale. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Elkjøp (blandt andre) er jo kjent for å bruke denne teknikken for å lokke folk til butikken. Selv om prisen ikke stemmer så har de fått folk til butikken, og allerede da er sjansen for salg betraktelig større. De har fått en del tyn for dette, men slike ting er vanskelige å bevise. Tror du forveksler trykkfeil, med at tilbud er gått tom. Tviler sterkt på noen kjeder skriver trykkfeil med vilje da det skaper negativt publisitet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hehe, dere skulle sett det tilbudet jeg så! Fortell da. Sikkert for sent nå uansett Lenke til kommentar
knusite Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Hehe, dere skulle sett det tilbudet jeg så! Fortell da. Sikkert for sent nå uansett For seint ser det ikke ut til å være, men siden faren for at noen får kjøpt varen til denne prisen er lav, utsetter jeg vel ikke www.itbutikken.no når jeg sier at deres Acer Travelmate 803LMi koster den nette sum av 53 kroner og 47 øre. Mildt sagt et godt tilbud. Beskjed er forøvrig sendt til itbutikken. Lenke til kommentar
Eventh Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Quad hadde også et bra "tilbud" i går: TWINX1024-3700PT, 2 x 512MB DDR XMS3700 = 1024MB til 361,-. Det viste seg at det var dollar, og ikke kroner som undertegnede hadde håpet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå