[FS]Inhumanzer Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 hva svarte er SHIMS for noe? hvor skal jeg liksom plassere denne lille greia? nøyaktig beskrivelse hvis det går.. :smile: takk for alle svar! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Du skal legge den oppå en AMD prosessor for å minke muligheten for skade på kjernen! Skal visst lede noe varme også. Men det er minimalt tror jeg! En fin liten forsikring for de som er redde for å knuse den under installasjon! :smile: Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 ok.. men åssen den skal lede varme veit ikke jeg!! :smile: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 22:09, [FS]Inhumanzer skrev:ok.. men åssen den skal lede varme veit ikke jeg!! :smile: Det er den delen jeg også har problemer med å forstå! :smile: Skulle ikke foundre meg at det bare er et salgstriks for å selge flere shims! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 22:09, [FS]Inhumanzer skrev:ok.. men åssen den skal lede varme veit ikke jeg!! :smile: shims skal ikke lede varme og de hjelper heller ikke noe på kjølinga. De bare passer på at du ikke knuser coren din. Se på shims som en billig forsikring. Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 ok.. fint med litt forsikring..! jeg visste ikke at coren på AMD Athlon`er var så lett knuslige, min tåler jo endel den... :smile: shims er derfor bra.!! Lenke til kommentar
seric Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hvis man kjøper en kobber shim og ikke anodisert (eller hva det kalles), så vil mest sannsynlig kobbershimen overføre noe varme til kjøleribba. ikke mye, men litt. Det vil jo da bli jevn overflate mellom Shim og ribbe Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Ikke kjøp kobbershims! Da er det lettere å kortslutte noe på cpu'en. Anodiserte shims skal ikke lede strøm i det hele tatt, men det er ikke tilfellet! Allikevel er det mye bedre enn kobbershims. Den delen av cpu'en som shim'en har kontakt med utvikler vel ikke så mye varme at den trenger kjøling... Bilde av anodiserte shims finner du her. [ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2002-02-07 13:13 ] Lenke til kommentar
[FS]Inhumanzer Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 jeg tenkte på den shimen som følger med And Pro Water Kit.. =/ er den av kobber?? Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-05 12:04, [FS]Inhumanzer skrev:ok.. fint med litt forsikring..! jeg visste ikke at coren på AMD Athlon`er var så lett knuslige, min tåler jo endel den... :smile: shims er derfor bra.!! Hmm hvordan ser en knust kjerne ut... Har CAK-II(Reint kobber 600g)med jetmotor, ingen shims. Har heller ikke merket noen ting på ytelse. Ser ikke knust ut at det gjør noe.... - Simon Iden Lenke til kommentar
Ithron Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: simiden skrev (2002-02-08 19:50):Hmm hvordan ser en knust kjerne ut...- Simon Iden Viss kjernen er knust virker ikke prosessoren, så det er nok ingen fare med deg. En knust kjerne er ikke helt rektangulær, men mangler gjerne litt langs kanten eller i et hjørne. Prosessoren vil ofte virke selv om litt er knust vekk. Det er et beskyttende lag før man kommer inn til selve cpu'en (transistorene) Lenke til kommentar
Novec Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Vi kommer etter all sannsynlighet med en test av AthlonXP shims i løpet av nærmeste framtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå