Gå til innhold

Bethesda kjøper id Software


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting? Kødder dere? Dere vet vel hvem Jon Carmack er? Dere vet vel at han jobber med en av tidenes mest teknisk avanserte spillmotorer, nemlig Tech5? Tror nok kanskje at Todd i Bethesda har lyst til å få fingrene i denne når han skal lage TES5 for å si det sånn.

Tech5 er jo som skapt for å lage RPGer, hvis ikke er de helt idioter og fortsetter å bruke GameBryo..

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så tror jeg at alle som ikke har Oblivion som sitt favoritt-TES-spill (les: unger), gir blanke i hvor avansert en motor den godeste Carmack kan klare å trylle fram til et eventuelt TES 5. Det var det samme feilslåtte fokuset som ødela Oblivion.

Lenke til kommentar
Ingenting? Kødder dere? Dere vet vel hvem Jon Carmack er? Dere vet vel at han jobber med en av tidenes mest teknisk avanserte spillmotorer, nemlig Tech5? Tror nok kanskje at Todd i Bethesda har lyst til å få fingrene i denne når han skal lage TES5 for å si det sånn.

Tech5 er jo som skapt for å lage RPGer, hvis ikke er de helt idioter og fortsetter å bruke GameBryo..

 

Jeg vet hvem Jon Carmack er, og jeg vet også at Id ikke har kommet med en topptittel siden Quake3. De kan ikke hvile på gamle laubær i all evighet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Jeg vet hvem Jon Carmack er, og jeg vet også at Id ikke har kommet med en topptittel siden Quake3. De kan ikke hvile på gamle laubær i all evighet.

 

AtW

 

Rimelig enig her, men man kan likevel ikke se bort fra at ID ser ut til å ha gjort en kjempejobb med Tech5-motoren og holder jo på å utvikler både Rage og Doom4. Så direkte hvile på laubærene gjør de vel forsåvidt ikke, ihvertfall per dags dato. Hvorvidt de fleste har vært involvert i utviklingen av Tech5 de siste årene er uvisst.

 

Men med tanke på Tech5 og hvorfor denne motoren ser virkelig bra ut?

Vel, utvikling av et spill handler utrolig mye om workflow og hvordan hundrevis av mennesker arbeider sammen om étt felles spill. Da er det klart å samarbeid er utrolig viktig for å effektivisere arbeidet og samtidig få testet arbeidet på en enkel måte. Dersom en utvikler ikke har god orden på dette så vil det ta utrolig mye mer tid (og penger) å utvikle spillet. Og sannsynligvis vil det ende opp med å bli dårligere enn om de hadde kunnet testet hver bidige ting umiddelbart etter å ha skapt det.

 

Derfor ser Tech5 ut til å være perfekt for Bethesda og deres måte å utvikle spill på.

De kan sammen bygge spillverdenen i real-time og samtidig teste ved å "hoppe inni" verdenen direkte via editoren. Noe som CryEngines editor også tillater forøvrig, men det er ikke poenget.

Deretter kan de med sin Gigatexture-teknologi skape en verden hvor hver piksel er fullstendig unik. So-long til Oblivion og Fallout 3s generiske omgivelser og identiske inventar i hus og bygninger.

 

Samtidig kan de også på en langt enklere måte komplilere spillene for både Linux og Mac, noe de fleste burde være rimelig glad over. Men det viktigste poenget må være hvordan Tech5 tillater flere designere å samarbeide sammen i en felles spillverden via editoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...