mcgroven Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Doom-utvikler kjøpt opp av folkene bak Elder Scrolls. Les mer Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Sinnsyyykt!! TENK hva dette vil gjøre med Elder Scrolls 5!! :D Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 det er ikke hvilken som helst uavhengig utvikler, it's freaking id Software!!! Lenke til kommentar
Laland Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 id har en imponerende bakgrunn, og med Bethesda ved roret er det to utrolig dyktige utviklere som jobber tett sammen. Det liker vi! Skal bli spennende å se hva de kommer med. :-) Lenke til kommentar
nub_nutz Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Dette skal bli spennende Lenke til kommentar
Memoen4Ever Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Dette er en veldig god nyhet, Bethesda er akkurat det selskapet som passer til å kjøpe id Software. Glad det ikke er EA eller Activision-Blizzard som kjøper dem Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Sinnsyyykt!!TENK hva dette vil gjøre med Elder Scrolls 5!! :D Ser ikke helt hvordan dette påvirker TES V. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Sinnsyyykt!!TENK hva dette vil gjøre med Elder Scrolls 5!! :D Forhåpentligvis overhodet ingenting. I'll take my Elder Scrolls uten romvesener. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Ingenting? Kødder dere? Dere vet vel hvem Jon Carmack er? Dere vet vel at han jobber med en av tidenes mest teknisk avanserte spillmotorer, nemlig Tech5? Tror nok kanskje at Todd i Bethesda har lyst til å få fingrene i denne når han skal lage TES5 for å si det sånn. Tech5 er jo som skapt for å lage RPGer, hvis ikke er de helt idioter og fortsetter å bruke GameBryo.. Endret 25. juni 2009 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 For å være helt ærlig så tror jeg at alle som ikke har Oblivion som sitt favoritt-TES-spill (les: unger), gir blanke i hvor avansert en motor den godeste Carmack kan klare å trylle fram til et eventuelt TES 5. Det var det samme feilslåtte fokuset som ødela Oblivion. Lenke til kommentar
brogamer Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) ^^Enig^^ Jeg er veldig glad jeg ikke kjøpte Oblivion før det var på tilbud, men jeg elsker nye Fallout. Endret 25. juni 2009 av zalderach Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 (endret) Ingenting? Kødder dere? Dere vet vel hvem Jon Carmack er? Dere vet vel at han jobber med en av tidenes mest teknisk avanserte spillmotorer, nemlig Tech5? Tror nok kanskje at Todd i Bethesda har lyst til å få fingrene i denne når han skal lage TES5 for å si det sånn. Tech5 er jo som skapt for å lage RPGer, hvis ikke er de helt idioter og fortsetter å bruke GameBryo.. Jeg vet hvem Jon Carmack er, og jeg vet også at Id ikke har kommet med en topptittel siden Quake3. De kan ikke hvile på gamle laubær i all evighet. AtW Endret 25. juni 2009 av ATWindsor Lenke til kommentar
TCi_InnleggNO Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Helt klart som lyn fra klar himmel. Må si jeg ikke helt trodde det jeg leste i går om dette. La oss håpe mye positivt kommer ut av dette. Vil nok ta en stund. Kanskje Rage blir det første spillet under Bethesda og id. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Dette er jo fantastisk! Tror de kommer til å levere mange spennende prosjekter fremover! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg vet hvem Jon Carmack er, og jeg vet også at Id ikke har kommet med en topptittel siden Quake3. De kan ikke hvile på gamle laubær i all evighet. AtW Rimelig enig her, men man kan likevel ikke se bort fra at ID ser ut til å ha gjort en kjempejobb med Tech5-motoren og holder jo på å utvikler både Rage og Doom4. Så direkte hvile på laubærene gjør de vel forsåvidt ikke, ihvertfall per dags dato. Hvorvidt de fleste har vært involvert i utviklingen av Tech5 de siste årene er uvisst. Men med tanke på Tech5 og hvorfor denne motoren ser virkelig bra ut? Vel, utvikling av et spill handler utrolig mye om workflow og hvordan hundrevis av mennesker arbeider sammen om étt felles spill. Da er det klart å samarbeid er utrolig viktig for å effektivisere arbeidet og samtidig få testet arbeidet på en enkel måte. Dersom en utvikler ikke har god orden på dette så vil det ta utrolig mye mer tid (og penger) å utvikle spillet. Og sannsynligvis vil det ende opp med å bli dårligere enn om de hadde kunnet testet hver bidige ting umiddelbart etter å ha skapt det. Derfor ser Tech5 ut til å være perfekt for Bethesda og deres måte å utvikle spill på. De kan sammen bygge spillverdenen i real-time og samtidig teste ved å "hoppe inni" verdenen direkte via editoren. Noe som CryEngines editor også tillater forøvrig, men det er ikke poenget. Deretter kan de med sin Gigatexture-teknologi skape en verden hvor hver piksel er fullstendig unik. So-long til Oblivion og Fallout 3s generiske omgivelser og identiske inventar i hus og bygninger. Samtidig kan de også på en langt enklere måte komplilere spillene for både Linux og Mac, noe de fleste burde være rimelig glad over. Men det viktigste poenget må være hvordan Tech5 tillater flere designere å samarbeide sammen i en felles spillverden via editoren. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Fort alt vi vet kan Bethesda være så langt ut i utviklingen av TES V at det er for sent å bytte motor. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Kan være, men håper inderlig ikke det. Håper dette oppkjøpet hadde med TES5 og deres motor også i tankene. Fallout 4 burde ihvertfall få denne motoren, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå