Gå til innhold

Stortingsvalg til høsten - hva skal du stemme?

Stortingsvalg 2009  

1. 1. Hva tror/vet du at du skal stemme til høsten? Har du ikke stemmerett kan du velge det du tror du hadde stemt dersom du hadde det.

• Rødt
      2
    • Sosialistisk Venstreparti
      4
    • Det Norske Arbeiderparti
      16
    • Senterpartiet
      2
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Venstre
      20
    • Høyre
      6
    • Fremskrittspartiet
      17
    • Demokratene
      0
    • Kystpartiet
      1
    • Miljøpartiet de Grønne
      2
    • Det Liberale Folkeparti
      0
    • Norges Kommunistiske Parti
      4
    • Vet ikke
      5
    • 0
  2. 2. Hvilken flerpartiregjering ønsker du deg, om ettpartiregjering ikke er mulig?

• AP, SV og SP
      10
    • Høyre, KrF og Venstre
      7
    • Høyre og FrP
      15
    • Høyre, KrF, Venstre og FrP
      3
    • AP og Høyre
      4
    • SP, KrF, Venstre og Høyre
      0
    • SP, KrF, Venstre, Høyre og AP
      0
    • SV og AP
      5
    • AP og SP
      3
    • AP og Venstre
      13
    • Vet ikke
      21
  3. 3. Er du for eller mot norsk medlemskap i EU?

• For
      20
    • Mot
      43
    • Vet ikke
      18

Anbefalte innlegg

Håper selv AP vinner valget, og om ikke AP håper jeg på SV. Bare ikke FrP (altså, ikke FrP blant de det faktisk er mulig at vinner).

Seconded!

AP, spesielt Stoltenberg og Giske klarer jeg ikke lengre. Synes Stoltenberg er så jævelig høy i hatten og prøver å bortforklare mennskelig feil istede for å innrømme at han kan ha gjort en feil, og Giske synes jeg har utspilt sin rolle i politikken for lengst.

Så i år blir det et annet parti, nå skal jeg slutte å stemme AP. Tror valget faller på venstre eller FRP(mest bare for the lulz).

Einig i at Giske seier mykje tull, men Stoltenberg er faktisk dyktig. Og så har jo AP Støre, som etter mi meining er Noregs dyktigaste politikar for tida.

Eg skjønner ikkje kvifor du vil hjelpe til med å køyre landet på dynga for "the lulz".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Newsflash: Landet er allerede på dynga, skader ikke med noe mer i dette stadiet... Å si et parti du ikke liker ender opp med å gjøre sånne ting, gjør bare at du virker nesten patetisk. Og sånt sett er jeg lei i diskusjoner om valg.

Er jo åpenbart hvis du er noe i nærheten av hovedstaten at du begynner å se det problemet at Norge flyter over av innvandrere. Har ikke imot ett par millioner, trillioner. Men jeg mener vi burde luke ut flere folk som nekter å godta norsk språkurs, norske lover og regler o.s.v. Derfor liker jeg partier som FRP, som er med å sette regler for noe som kommer til å bli med videre langt inn i den norske framtida.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Har ikke noen spesielle formeninger om hva jeg hadde stemt om jeg hadde vært myndig, har egentlig ikke brydd meg, og vil ikke gjøre det før det er aktuelt. Men jeg er mot EU medlemskap.

Lenke til kommentar
Newsflash: Landet er allerede på dynga, skader ikke med noe mer i dette stadiet... Å si et parti du ikke liker ender opp med å gjøre sånne ting, gjør bare at du virker nesten patetisk. Og sånt sett er jeg lei i diskusjoner om valg.

Er jo åpenbart hvis du er noe i nærheten av hovedstaten at du begynner å se det problemet at Norge flyter over av innvandrere. Har ikke imot ett par millioner, trillioner. Men jeg mener vi burde luke ut flere folk som nekter å godta norsk språkurs, norske lover og regler o.s.v. Derfor liker jeg partier som FRP, som er med å sette regler for noe som kommer til å bli med videre langt inn i den norske framtida.

Det er mange innvandrarar, men vi treng dei jo! Norske kvinner føder færre born enn det dør, og derfor synker talet med nordmenn. Derfor treng vi innvandrarar for at befolkningstalet skal stige.

Sjølvsagt vil FrP køyre Noreg på dynga; dei vil bruke opp oljefondet og senke skattane. Kvar skal da Noreg få pengane frå? Dei bryr seg ikkje om miljøkrisa, som er den største krisa vi står ovenfor no. Dessutan er den største grunnen til at Noreg ikkje har merka finanskrisa så hardt, fordi vi har ei sosialdemokratisk regjering.

Dessutan så trur FrP (og alle andre også eigentleg) at dei berre kan ignorere internasjonale lovar. Vi kan ikkje sende ut alle flyktningane, for nokon kan ikkje vende heim. Da må vi ha dei i landet, men det ser ikkje ut til at nokon har skjønt dette. Det ser du på Mulla Krekar, Høgre og FrP og fleire vil sende han ut, men det har vi ikkje lov til.

FrP vil kutte ned på muslimske flyktningar, tyske eller danske innvandrarar er heilt ok. Det er rasistisk, for eg har ikkje sett ei uavhengig undersøkelse som viser at tyskarar eller danskar tilbøyer seg norske lovar og språk lettare enn muslimar.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig for en del av FRP's ideer, men det er enkelte ting fra de som skremmer meg. Jeg tror nesten jeg skal starte et parti som heter noe som "Infrastruktur-bedrerene", for jeg synes virkelig et punkt i valgkampen som burde vært høyere opp er hvordan vi skal bedre den 40-60 år gamle infrastrukturen i landet vårt.

Vi var på topp da det var nytt, men har vært på bunn da det gjelder vedlikehold og nybygging. Det er virkelig synd.

I tillegg er jeg for EU. Vi følger allerede minst like mange EU-regler som EU-medlemmene, men har ingen ting vi skulle sagt. Jeg ser ingen ulemper med at vi melder oss inn i EU.

Lenke til kommentar

Jeg er visst foreløpig dene eneste som vil gi min stemme til SV i følge pollen. Har ikke helt bestemt meg enda så det kan hende at AP får min stemme på valgdagen. Muligens er jeg dene eneste som stemmer SV og er for EU.

Synes Giske får mye ufortjent tyn. Han har gjort mye bra for gamere. Delvis ved å anerkjenne dataspill som kultur gjennom st.meld. 14 07-08, og delvis for å gi utviklerstøtte til norske spillselskaper. I kulturnorge generelt får han mye skryt også. Men etter min mening har han tabba seg skikkelig ut i fildelingsspørsmålet. Men dette er en sak som også burde ha vært tatt opp av justisdepartementet i henhold til personvernsproblemstillingen.

At fyren er en sosial kar med mange venner synes jeg ikke skal ha noe å si. Det har kommet en del mer eller mindre saklig kritikk rundt dette, men ingen har faktisk tatt han på sak. Siv Jensen beskylte han nettopp for å bare gi støtte til venner, men da hun ble bedt om å konkretisrere disse beskyldningene, kunne hun ikke det. Det sier også litt om seriøsiteten til FrP, som etter min mening har veldig enkle og lite gjennomtenke løsninger på kompliserte problemer.

Lenke til kommentar
Det er mange innvandrarar, men vi treng dei jo! Norske kvinner føder færre born enn det dør, og derfor synker talet med nordmenn. Derfor treng vi innvandrarar for at befolkningstalet skal stige.

Det er sant nok at vi trenger innvandrere, men vi trenger ikke de jallaene som selger syre på Karl Johan og herjer Oslo pga. de ikke liker jøder eller whatever. Det vi trenger en regjering som ikke er redd for å sile vekk møkka i frykt for å bli framstilt som "rasister" eller "de slemme".

Sjølvsagt vil FrP køyre Noreg på dynga; dei vil bruke opp oljefondet og senke skattane. Kvar skal da Noreg få pengane frå? Dei bryr seg ikkje om miljøkrisa, som er den største krisa vi står ovenfor no. Dessutan er den største grunnen til at Noreg ikkje har merka finanskrisa så hardt, fordi vi har ei sosialdemokratisk regjering.

Hvor Norge skal få pengene fra? Det er ikke snakk om å bruke opp hele oljefondet på en fire-års periode, ei heller å senke skattene til 0. Det er ikke slik at hvis FrP kommer til makten så vil Norge omgjøres til en ghettostat uten like, hvor kapitalister herjer gatene og negere blir henrettet på gaten.

Ang. miljøkrisa.

Fremtiden tilhører våre barn. Nåtiden tilhører oss!

Vi har ikke merket finanskrisen pga. sosialdemokratisk regjering? Greit nok, men pga. Norge er ledet av en sosialdemoktratisk regjering så betaler faren min så mye skatt at det har gått utover min barndom. Hvis det ikke hadde vært for Stoltenberg & Co. så hadde jeg sannsynligvis kunnet svømme i konsoller når jeg var ung. Jeg hadde faktisk bare en Nintendo 64 når jeg var liten. Pga. AP så fikk jeg aldri muligheten til å spille Tekken 3 :_:

Jeg vil aldri la mine barn bli utsatt for slik urettferdighet. ALDRI!

Dessutan så trur FrP (og alle andre også eigentleg) at dei berre kan ignorere internasjonale lovar. Vi kan ikkje sende ut alle flyktningane, for nokon kan ikkje vende heim. Da må vi ha dei i landet, men det ser ikkje ut til at nokon har skjønt dette. Det ser du på Mulla Krekar, Høgre og FrP og fleire vil sende han ut, men det har vi ikkje lov til.

Hvorfor kan vi ikke det? FrP er homeboys med USA, og de gjør akkurat hva faen de vil. Hvis vi får FrP i ledelsen så vil vi bli enda mer homeboys med USA, og dermed få muligheten til å kaste ut alle de jallaene vi vil. Win!

FrP vil kutte ned på muslimske flyktningar, tyske eller danske innvandrarar er heilt ok. Det er rasistisk, for eg har ikkje sett ei uavhengig undersøkelse som viser at tyskarar eller danskar tilbøyer seg norske lovar og språk lettare enn muslimar.

Rasistisk eller ikke, med tyskere og dansker så risikerer vi ikke at de raider hovedstaden vår pga. ettersom de ikke oppfører seg som brølaper fra fødselen av. Dessuten har de ikke sex med geiter der de kommer fra, i motsetning til de aller fleste arabiske land.

Lenke til kommentar
Vi har ikke merket finanskrisen pga. sosialdemokratisk regjering? Greit nok, men pga. Norge er ledet av en sosialdemoktratisk regjering så betaler faren min så mye skatt at det har gått utover min barndom. Hvis det ikke hadde vært for Stoltenberg & Co. så hadde jeg sannsynligvis kunnet svømme i konsoller når jeg var ung. Jeg hadde faktisk bare en Nintendo 64 når jeg var liten. Pga. AP så fikk jeg aldri muligheten til å spille Tekken 3 :_:

Jeg vil aldri la mine barn bli utsatt for slik urettferdighet. ALDRI!

Du kødder nå, eller skal vi liksom synes synd på deg?

Forøvrig ville en FrP-politikk ha ført til større sosiale forskjeller. Det vil si at det hadde blitt flere rike som kunne svømme i konsoller, men også flere fattige som ikke engang ville ha hatt råd til en N64. HVor rettferdig er det for de som ikke har rike foreldre? Siden du ble født har vi forøvrig hatt regjeringer bestående av flere partier enn AP.

Lenke til kommentar
Newsflash: Landet er allerede på dynga, skader ikke med noe mer i dette stadiet...

Det er meninger som dette som gjør at jeg er seriøs når jeg sier: "Norske innbyggere har blitt for bortskjemte".

Hva i huleste er det du bruker som bakgrunn når du sier at landet er på dynga?

Og kan du da trekke paraleller til andre land som liksom er mer "velstående"?

Herre jemini sier jeg bare..

Lenke til kommentar
Du kødder nå, eller skal vi liksom synes synd på deg?

Egentlig ikke, men det medfører ikke riktighet at jeg ikke fikk Playstation, fordi farsan min måtte betale skatt for at samfunnets tapere skulle kunne fortsette å velte seg i sin egen møkk på statens (eller den vellykkede manns) bekostning.

Forøvrig ville en FrP-politikk ha ført til større sosiale forskjeller. Det vil si at det hadde blitt flere rike som kunne svømme i konsoller, men også flere fattige som ikke engang ville ha hatt råd til en N64. HVor rettferdig er det for de som ikke har rike foreldre? Siden du ble født har vi forøvrig hatt regjeringer bestående av flere partier enn AP.

Større sosiale forskjeller gjør meg ingenting, ettersom jeg ikke ville endt opp sammen med taperne. Hvorfor skal jeg bry meg om fattige? Jeg kunne lett oversett at den fattige ungen på skolen ikke hadde fått N64, hvis jeg hadde fått både N64 og Playstation. Og jeg er klar over at vi har hatt andre i ledelsen enn bare AP, men det er de som stort sett har styrt Norge de siste åra.

Lenke til kommentar
Egentlig ikke, men det medfører ikke riktighet at jeg ikke fikk Playstation, fordi farsan min måtte betale skatt for at samfunnets tapere skulle kunne fortsette å velte seg i sin egen møkk på statens (eller den vellykkede manns) bekostning.

Jeg er virkelig nysgjerrig på hva du definerer som "samfunnets tapere".

Hvorfor skal jeg bry meg om fattige? Jeg kunne lett oversett at den fattige ungen på skolen ikke hadde fått N64, hvis jeg hadde fått både N64 og Playstation.

Noe annet som også gjør meg nysgjerrig er på om du bruker N64 og PS som eksempler på noe du vil ha, eller om du virkelig er så opphengt av materielle goder og din (og kun din) personlige glede.

ettersom jeg ikke ville endt opp sammen med taperne.

DU ville kanskje ikke blitt en økonomisk taper (eller, foreldrene dine, da det virker som om det er de som betaler frynsegodene dine uansett), men jeg vet andre steder du ganske fort vil feile.

Det er så morsomt å se folk ramse opp hva som er galt med Norge, og hvor fælt det er med alle disse "taperne", når de selv får ting servert på sølvfat (iallefall ut i fra det de selv forteller) og selv er en av grunnene til at nordmenn er en ganske så egoistisk rase.

Lenke til kommentar
Nei, såklart at når det er MEG, MEG, MEG som er det viktigste...

yeaaaaah... hva er det du vil fram til egentlig?

Jeg er virkelig nysgjerrig på hva du definerer som "samfunnets tapere".

Ekle mennesker med 0 cash.

Noe annet som også gjør meg nysgjerrig er på om du bruker N64 og PS som eksempler på noe du vil ha, eller om du virkelig er så opphengt av materielle goder og din (og kun din) personlige glede.

Materielle goder er deilig.

Jeg bryr meg forresten ikke bare om min egen personlige glede, jeg bryr meg også om min familie og mine venners glede. Tilfeldige mennesker jeg ikke har noe forhold til derimot. De kan alle brenne for min del, jeg gir faen.

DU ville kanskje ikke blitt en økonomisk taper (eller, foreldrene dine, da det virker som om det er de som betaler frynsegodene dine uansett), men jeg vet andre steder du ganske fort vil feile.

Det er så morsomt å se folk ramse opp hva som er galt med Norge, og hvor fælt det er med alle disse "taperne", når de selv får ting servert på sølvfat (iallefall ut i fra det de selv forteller) og selv er en av grunnene til at nordmenn er en ganske så egoistisk rase.

Prøver du å si at jeg er en bortskjemt drittunge? Langt ifra, eller jo, kanskje når jeg var yngre, men ikke nå lenger.

Andre steder jeg fort vil feile? Fortell, fortell, jeg er spent =D

Den siste setningen skjønner jeg ikke poenget med. Nordmenn er en egoistisk rase pga. velstående folk syns det er kjipt å betale shitloads med skatt fordi samfunnets mindre heldige er sultne etter penger som ikke tilhører dem? What?

Lenke til kommentar

Nei jeg får slutte å ta deg seriøst da du virkelig ikke kan ha kommet lengre enn at du fortsatt står under mor og fars trygge vinger.

Jeg bare lurer på hvorfor du mener du fortjener å få masse materielle goder når du virker å få ting du ønsker fra familien din istedet for å jobbe deg til det selv.

"Ekle mennesker med 0cash" som du sier kan forøvrig være individer som har vært særdeles uheldige med situasjonen de har kommet inn i, tror du virkelig folk VIL være fattige?

Jeg må selv leve på penger fra kommunen jeg bor i fra tid til annen, ikke fordi jeg synes det er dritgøy å måtte få penger fra kommunen, det er derimot direkte flaut selv om det ikke er min feil at jeg er i den situasjonen jeg er i.

Du mener jeg er ekkel fordi jeg ikke hadde en jobb å gå til etter militæret?

Du mener det er min feil at folk sluttet å ansette folk pga frykten for den store finanskrisen?

Du tror virkelig jeg nyter å leve på 4000 kroner i måneden når jeg er avhengig av mat, strøm, klær og husly?

Kanskje du burde slutte å dømme andre folk og heller prøve å åpne trangsynheten din litt "unge mann", det overrasker meg aldeles ikke om du fortsatt bor hjemme hos mor og far og måtte slippe å flytte rundt halve landet for å få gå på den skolen du vil gå på, og kanskje du vil innse realiteten den dagen du ikke bor hjemme og må selv gå på utkikk etter en jobb.

Voks opp!

Du feiler i å innse at alle mennesker er like mye verdt, du feiler i menneskelig medfølelse (at du bryr deg om familien din bryr jeg meg ikke om, da de jo gagner deg på en eller annen måte), du feiler rett og slett i det å være et menneskelig individ.

Ikke vet jeg om du er så tøff i maska fordi du er relativt ung, eller om du bare er så sneversynt, men en eller annen gang treffer du veggen og da vil du forhåpentligvis kunne si at du ikke er mest verdt i verden.

Sola roterer tross alt ikke rundt deg.

Den siste setningen skjønner jeg ikke poenget med. Nordmenn er en egoistisk rase pga. velstående folk syns det er kjipt å betale shitloads med skatt fordi samfunnets mindre heldige er sultne etter penger som ikke tilhører dem? What?

Tror du virkelig det er kun rike som betaler skatt?

Det svir like mye for fattige å betale skatt som det gjør for rike, da skatt bestemmes av prosenter.

Bare fordi summen er større for de som er rikere, er ikke prosenten større.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Nei jeg får slutte å ta deg seriøst da du virkelig ikke kan ha kommet lengre enn at du fortsatt står under mor og fars trygge vinger.

Jeg bare lurer på hvorfor du mener du fortjener å få masse materielle goder når du virker å få ting du ønsker fra familien din istedet for å jobbe deg til det selv.

Det er noe du antar. Jeg betaler stort sett mine egne klær, min egen data, min egen underholdning, etc. Jeg har tilsammen 14 fridager denne sommerferien, resten av dagene jobber jeg.

"Ekle mennesker med 0cash" som du sier kan forøvrig være individer som har vært særdeles uheldige med situasjonen de har kommet inn i, tror du virkelig folk VIL være fattige?

Jeg må selv leve på penger fra kommunen jeg bor i fra tid til annen, ikke fordi jeg synes det er dritgøy å måtte få penger fra kommunen, det er derimot direkte flaut selv om det ikke er min feil at jeg er i den situasjonen jeg er i.

Du mener jeg er ekkel fordi jeg ikke hadde en jobb å gå til etter militæret?

Du mener det er min feil at folk sluttet å ansette folk pga frykten for den store finanskrisen?

Du tror virkelig jeg nyter å leve på 4000 kroner i måneden når jeg er avhengig av mat, strøm, klær og husly?

QQ. Verden er urettferdig, og du har tydeligvis vært uheldig. Synd for deg.

Kanskje du burde slutte å dømme andre folk og heller prøve å åpne trangsynheten din litt "unge mann", det overrasker meg aldeles ikke om du fortsatt bor hjemme hos mor og far og måtte slippe å flytte rundt halve landet for å få gå på den skolen du vil gå på, og kanskje du vil innse realiteten den dagen du ikke bor hjemme og må selv gå på utkikk etter en jobb.

Voks opp!

De aller fleste bor hjemme hos mor og far i en alder av 17 år, med mindre de ble mishandlet av foreldrene sine når de var små. Hvis du hadde et stabilt hjem med, og du tok sjansen på å flytte til andre siden av landet og dermed fucka opp for deg selv så er det din egen feil.

Du feiler i å innse at alle mennesker er like mye verdt, du feiler i menneskelig medfølelse (at du bryr deg om familien din bryr jeg meg ikke om, da de jo gagner deg på en eller annen måte), du feiler rett og slett i det å være et menneskelig individ.

Ikke vet jeg om du er så tøff i maska fordi du er relativt ung, eller om du bare er så sneversynt, men en eller annen gang treffer du veggen og da vil du forhåpentligvis kunne si at du ikke er mest verdt i verden.

Sola roterer tross alt ikke rundt deg.

Alle mennesker er ikke like mye verdt. Menneskeheten er en kreft, og den vanlige mann i gata er verdt like mye som katta til naboen. Menneskelig medfølelse? Jeg bryr meg da om mine venner også, og jeg er ikke glad i familien min fordi jeg er en jævla blodigle som suger penger, slik du tydeligvis forestiller deg.

Jeg feiler i å være et menneskelig individ? Det er DU som er sosialisten, det er DU som er blodsugeren!

Og jo, sola roterer rundt meg. Mitt liv, som er det viktigste for meg, dreier seg om meg og de menneskene jeg liker. Randoms driter jeg i.

Tror du virkelig det er kun rike som betaler skatt?

Det svir like mye for fattige å betale skatt som det gjør for rike, da skatt bestemmes av prosenter.

Bare fordi summen er større for de som er rikere, er ikke prosenten større.

En fattig jævel betaler en mindre del av formuen og inntekten sin enn en rik jævel.

Lenke til kommentar
Eg ser at teletubbiekid blir rive i biter av folk som faktisk kan diskutere og har fornuftige meiningar, så eg antar at det ikkje er nødvendig for meg å svare?

Du syns vel det ja... ettersom du er på deres side og greier, så er det kanskje ikke så rart? ^^

edit 1: Du bruker ganske lang tid på å svare forresten...

edit 2: Går og tar meg en dusj i mellomtiden jeg.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...