Spaz Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 X-bit labs la i går ut en ganske omfattende test av forskjellige 17" LCD skjermer. De har gjort noe ganske unikt; nemlig å måle den faktiske responstiden på skjermene istedenfor blindt å gjengi den oppgitte responstiden. Mye interessant lesing og det blir nok en gang vist at man (i de fleste tilfeller) ikke kan stole på oppgitt resonstid fra produsent Det som overasket meg mest er at Samsung 171s har en faktisk responstid på over 40ms! Oppsummering står som vanlig på siste side i artikkelen. Jeg synes det er litt skuffende at Eizo sine skjermer nesten aldri blir tatt med i tester http://www.xbitlabs.com/articles/other/dis...response-2.html Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 den samsung skjermen so du referer til er jo en eldre og utgått modell. har blitt oppgradert med skjerm av samme modell og ytelser som 191T. så at den har 40ms overrasker ikke meg. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 18. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2003 Ikke det at jeg trodde 171S skulle være så veldig bra, men det var den som hadde størst avvik mellom faktisk og målt responstid Lenke til kommentar
Koma Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 En meget interessant test, men hva er den praktiske betydningen av resultatet av rise and fall? Eksempel: Samsung SyncMaster 172B 13/18 Samsung SyncMaster 172S 22 / 4 Her er det stor forskjell på pixel rise og fall. Hva har det å si at pixel fall er høyt i den første og lavt i den andre? Bør det være jevnt?Eller lavt?Høyt, slik at man får like mye på rise and fall? (Samme spørsmål når det gjelder rise) Hva er det beste? Jeg skal straks kjøpe meg to nye LCD skjermer og har snust litt på 172T og ACER AL732. Lenke til kommentar
Npt Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 fint å se at min sonyskjerm klarer seg bra. Strålende fornøyd med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå