Gå til innhold

Nytt Championship Manager i høst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at noen gidder å spille Championship Manager når de kan spille det originale Championship Manager - eller Football Manager som har vært navnet siden Eidos-svina fucka det til. Det er jo en skandale at de fortsatt tjener penger på dritten de kaller Championship Manager.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at noen gidder å spille Championship Manager når de kan spille det originale Championship Manager - eller Football Manager som har vært navnet siden Eidos-svina fucka det til. Det er jo en skandale at de fortsatt tjener penger på dritten de kaller Championship Manager.

Forsåvidt enig med deg, men samtidig skal vi være glad for den konkuransen CM gir FM.

Føler selv at de siste FM spillene ikke har bedret seg. De har riktignok fått mer innhold i form av meningsløse "team talks" og media kontakt, men man blir jo dritlei av å si det samme om og om igjen.

FM gutta burde for lenge siden implementert den frispark/corner modulen som CM gjør denne gangen.

Blir ikke overrasket om vi ser dette i FM2010 også. Er etter min mening noe jeg virkelig har savnet lenge med FM.

Så jeg er usikker på om CM klarer å bli et bra spill, men uansett glad for at FM har en viss konkurranse. Det trenger de!

Lenke til kommentar

Det var ikkje media eller teamtalk eg syns SI gjorde feil med FM 09, det var taktikktavla. Du kan ikkje lenger be dine eigne spelarar løpe kvar som helst på bana, dei har berre eit eller to alternativ, og det øydela mykje viss du skulle ha ein litt komplisert og merkeleg taktikk.

Lenke til kommentar
Det var ikkje media eller teamtalk eg syns SI gjorde feil med FM 09, det var taktikktavla. Du kan ikkje lenger be dine eigne spelarar løpe kvar som helst på bana, dei har berre eit eller to alternativ, og det øydela mykje viss du skulle ha ein litt komplisert og merkeleg taktikk.

Det er jeg helt enig i, og jeg tipper det er pga. den nye kampmotoren. Håper den er kraftig forbedret neste år, sammen med oppgradert 3D grafikk.

CM 09 er faktisk et ganske vakkert spill grafikkmessig.

http://img.catchgamer.no/images/news/8257/matchengine1.jpg

http://www.multiplayer.ro/wp-content/uploa...anager-2009.jpg

Lenke til kommentar

FM 09 er helt ypperlig. Ja det er ting som kan bli bedre, men det er en serie i utvikling. Spillemotoren er såpass kompleks at det ikke lar seg gjøre å putte inn alle ønsker over natten. SI kunne sikkert ha ansatt flere utviklere, men da hadde det gått utover kvaliteten på databasen.

Det er vel også gjerne databasen som gjør Fm til det det er. Verdens beste manger simulator. Tror SI er klar over dette og det er derfor de prioriterer gode data over ymse cornertaktikker.

Lenke til kommentar

Ja, FM 09 er eit godt spel, men det burde vore mogeleg å lage taktikken som på alle dei andre FM (i alle fall som eg har spelt). Når dei berre har ein eller to mogelegheitar å løpe til som du kan velgje når du har ballen, er jo ganske tåpeleg. Det gjer at du berre kan ha enkle og simple taktikkar, istadenfor avanserte taktikkar som gjer at du kan gruse Man U med West Brom.

Lenke til kommentar

Pilene indikerer ikke lenger hvor spillerne løper . Det er en indikasjon om de har løp fremover på eller av. Grunnen til at de fjernet det var vel fordi man kunne vinne alt med helt håpløst rare taktikker, men piler både hit og dit. Jeg gjorde Watford til en av de store klubbene i England på et par år med en taktikk som var 1-2-2-3-2. Med andre ord en midtstopper. Hvor realistisk er det? Ikke det at jeg spiller noe FM09 heller, da jeg synes FML er mye morsomere.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Går fint an å vinne med lag fra lavere divisjoner. Poenget i mitt eksempel er at jeg med et søppellag som Watford (No offence watford tilhengere) så kom jeg i min første sesong i PL midt på tabellen mens jeg spilte med en fattig midtstopper der bak.FM er en simulator, og slike urealistiske saker blir plukket ut. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...